Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 19:19
  #37
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Idiot, i Sverige är det också stora skillnader mellan hur män och kvinnor ser på t.ex. invandring, trans och försvar.

Överklassmän är mer emot hbtq än vad arbetarklasskvinnor är.


Haha nu måste han börja förolämpa, antagligen då han bara kan gissa.

Först pratar vi om konservatism sen drar du in invandring, som om det vore konservativt att vara emot invandring.

Lilla du, jag kan lova dig att fler sverigedemokratiska kvinnor är emot invandring än något fåtal överklassmän. Och SD är störst inom LO gruppen, om du anser SD vara konservativa är du dummare än jag trodde.

Sen har du fortfarande inte lyckats definiera svensk konservatism.

Använder du invektiv i nästa post är du ignorerad, idiot.
Citera
2024-04-22, 19:22
  #38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Lilla du, jag kan lova dig att fler sverigedemokratiska kvinnor är emot invandring än något fåtal överklassmän

1) Det går att vara SD och överklass på samma gång
2) SD har lågt stöd bland kvinnor, tyvärr. Splittringen numera i politiken är mellan män och kvinnor, i hela världen nästan.

https://www.ft.com/content/29fd9b5c-...c-994db4e12998

Folk röstar inte så mycket efter klass längre, utan efter kön och ras.
Citera
2024-04-22, 19:25
  #39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
om du anser SD vara konservativa är du dummare än jag trodde.

Du menar att SD är för translagen, feminism och invandring?

Du är en idiot som inte fattar något om något. ALLA på flashback vet att kvinnor överlag har sämre åsikter än män. Har du inte läst alla trådar här om hur dåligt det är med rösträtt för kvinnor?
Citera
2024-04-22, 19:29
  #40
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du menar att SD är för translagen, feminism och invandring?

Du är en idiot som inte fattar något om något. ALLA på flashback vet att kvinnor överlag har sämre åsikter än män. Har du inte läst alla trådar här om hur dåligt det är med rösträtt för kvinnor?


Ok, så idioten ovan har just definierat konservatism som gammaldags svensk socialdemokrati. (SD-politik)

Då vet vi, och jag håller faktiskt med honom att i just Sverige är konservatism detta. Jag tvekar dock att han ens fattar vad han själv menade.


Hursom, som vanligt med borgerliga människor är han oerhört förvirrad och okunnig.

Blandar in att överklass (som enligt honom röstar SD) och borgerligheten är emot invandring mer än arbetare
__________________
Senast redigerad av priz 2024-04-22 kl. 19:31.
Citera
2024-04-22, 19:40
  #41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ok, så idioten ovan har just definierat konservatism som gammaldags svensk socialdemokrati. (SD-politik)

Då vet vi, och jag håller faktiskt med honom att i just Sverige är konservatism detta. Jag tvekar dock att han ens fattar vad han själv menade.


Hursom, som vanligt med borgerliga människor är han oerhört förvirrad och okunnig.

Blandar in att överklass (som enligt honom röstar SD) och borgerligheten är emot invandring mer än arbetare

Blir du inte kränkt av att ständigt bli ägd av mig, EatPaella och TS?
Citera
2024-04-22, 19:42
  #42
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Blir du inte kränkt av att ständigt bli ägd av mig, EatPaella och TS?

Den enda du "äger" är dig själv gott och väl med dina förvirrade inlägg, däremot krävs det en viss intelligens för att inse detta och du besitter inte den.

Jag är förövrigt klar med dig nu, du kan återgå till dina vanföreställningar.
Citera
2024-04-22, 19:43
  #43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ok, så idioten ovan har just definierat konservatism som gammaldags svensk socialdemokrati. (SD-politik)

Då vet vi, och jag håller faktiskt med honom att i just Sverige är konservatism detta. Jag tvekar dock att han ens fattar vad han själv menade.


Hursom, som vanligt med borgerliga människor är han oerhört förvirrad och okunnig.

Blandar in att överklass (som enligt honom röstar SD) och borgerligheten är emot invandring mer än arbetare

Tycks om denna tråd?
(FB) Kvinnlig rösträtt var nog en ganska dålig ide ändå..
Citera
2024-04-22, 21:18
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Först pratar vi om konservatism sen drar du in invandring, som om det vore konservativt att vara emot invandring.
Va? Hur menar du att det inte är konservativt att vara mot invandring? Kom inte dragande med valloner och finnar.
Citera
2024-04-22, 21:30
  #45
Medlem
Haha. Helvete vad förvirrade de pseudokonservativa är. Verkar som allt de vill ha är en lydig kvinna som serverar korv.

Ska dumfan förklara hur skatteflykten ska gå till snart?
Citera
2024-04-22, 21:31
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Va? Hur menar du att det inte är konservativt att vara mot invandring? Kom inte dragande med valloner och finnar.

Konservativ är inte helt och hållet samma som sväärjevän.
Citera
2024-04-22, 23:18
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Konservativ är inte helt och hållet samma som sväärjevän.
Nä, det är det inte, men en som inte har något emot massinvandringen förtjänar inte att kallas konservativ. Massinvandringsmotstånd är en given del av konservatismen i dagens läge.
Citera
2024-04-22, 23:21
  #48
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Va? Hur menar du att det inte är konservativt att vara mot invandring? Kom inte dragande med valloner och finnar.

M som räknas som konservativa har öppnat gränserna betydligt mer rent juridiskt än vänstern någonsin gjort. S har stängt gränserna betydligt mer än M någonsin gjort.

Hade det inte varit för att SD har M i koppel hade M knappt rört en fena för att strama åt invandringen. Men M väljare är ju förvirrade höns.

Antar att vi nu ska få höra en moderat som ska förklara för oss hur M alltid varit emot invandring

Eller den förvirrade M väljaren som nu röstar SD trots att SD mer eller mindre för klassiskt socialdemokratisk politik.

Eller klassikern "ööhh S hade 8 år på sig att stänga gränserna" där M väljaren visar hur henen inte förstår sig på parlamentarism.
__________________
Senast redigerad av priz 2024-04-22 kl. 23:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback