Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 12:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaffaettliv2005
Läst hela tråden och verkar vara mkt smutskastning emot mamman troligen av någon som stöttar pappan men märkligt nog kallar honom "halv trans" vad nu detta är för skumt begrepp.

Jag är dock helt övertygad om min egen teori och grundar den på att de hänt förrut.

Kränkt man som inte kan acceptera att kvinnan inte vill leva under kontroll längre och därför tar han ihjäl de finaste hon har (r.i.p barnen) och sen försöker begå självmord men klarar inte av de.

Hoppas kvinnan kan resa sig från detta och får upprättelse

Jag tror som du och många andra på den teorin. Skilsmässa, vårdnadstvist…Vi får se senare. Efter allt jag läst här så undrar jag hur pappan mått den senaste tiden? Funderar på om en akut psykos drabbat honom då de som känner till mannen inte trodde att han var kapabel till detta.
Citera
2024-04-25, 13:01
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligagurkan
Nja rätt normalbyggd och aldrig sett han i klackar men möjligt han hade det ibland. Inte mörk i hyn. Tveksamt han varit ute bland så mycket folk känns mer som det var jobb och sen hem. Men hade arbetskläder och peruk plus läppstift och även fejkbyst de gånger jag så han som Lilly.

Kan det vara denna här Lilly?

https://plick.se/s%C3%A4ljare/mwNne
Citera
2024-04-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror som du och många andra på den teorin. Skilsmässa, vårdnadstvist…Vi får se senare. Efter allt jag läst här så undrar jag hur pappan mått den senaste tiden? Funderar på om en akut psykos drabbat honom då de som känner till mannen inte trodde att han var kapabel till detta.
Det är ofta de som verkar tysta och timida. De är kontrollerande med vredesutbrott och ev misshandel privat men anstränger sig enormt för att verka lugna och trevliga i andras sällskap. Man måste känna dem väl för att se det.
Citera
2024-04-25, 13:02
Medlem
Citat:

Underligt att lämna barnen ensam med en sådan individ!
Citera
2024-04-25, 13:04
Medlem
Flera myndigheter funderar nog nu om de kunnat gjort mer?!!
Det borde väl ha funnits kontakt med sjukvården. Psykiatrin? Hur fick de ihop sin ekonomi? Socialtjänsten?
Citera
2024-04-25, 13:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falleritjohej
Eller hur. Minns det faller så väl och hur sjukt det var.
Det verkar som om folk tror att det är "utländskt" med störningar. Hur mycket sånt trängs inte i skallen på Svennar...
Lika jävla tragiskt är det och tänk hur detta påverkar morsan till barnen. Fy fan. Och att till en början sitta frihetsberövad i det måendet.

Vi vet nog inte så mycket om kvinnans nätverk. Att sitta ”frihetsberövad” kanske räddade livet på henne? Det verkar ha gått fort att inse att hon är oskyldig. Förhoppningsvis har hon tillbringat de flesta timmarna på sjukhus eller annat ställe där det finns stöd och hjälp.

Med tanke på hur enormt många människor det är som kommit hit med oerhört traumatiska upplevelser i bagaget, som har kunnat byggas upp under många år, inte minst krig..så är det inte så konstigt att man undrar om de får hjälp eller söker hjälp själv? Det är nog tyvärr en hel del tickande bomber därute som skulle behöva ventilera en massa skit.
Citera
2024-04-25, 13:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555

Jag förstår inte vad du menar? Det var hans barn. Människor som drabbas av psykos visar inte alltid vad som rör sig i huvudet. Han kan ha planerat detta en tid och väntade på rätt tillfälle. Det syns ju inte direkt utanpå.
Citera
2024-04-25, 13:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det är ofta de som verkar tysta och timida. De är kontrollerande med vredesutbrott och ev misshandel privat men anstränger sig enormt för att verka lugna och trevliga i andras sällskap. Man måste känna dem väl för att se det.

Jo, det är så sant. Vi får kanske veta mer sen. Det var bara en känsla, utifrån vad vi hittills hört verkar han inte vara den aggressiva typen? Men det finns kanske varningstecken sedan tidigare?
Citera
2024-04-25, 13:10
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Ärligt talat så är jag inte ens inom rättsväsendet men känner ett par som är det och genom dessa har information nämnts.

Ända personerna inom ”rättsväsendet” som skulle säga till en bekant att en person har släppts eller blivit häktad är antingen arrestvakter, eller någon aspirant.

Polisen jobbar knappt i arresten, vanliga ordningspoliser vet knappt vad som händer där nere.

Vet att många arrester i Stockholm anlitar vakter från oseriösa vaktbolag då är det inte konstigt att de läcker information.

Tror inte du känner någon ”viktig” som ett stationsbefäl eller något, ett stationsbefäl eller Jful hade inte riskerat sitt jobb för att berätta för någon som sen går och sprider saker på Flashback.
Citera
2024-04-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Ja han var ju deras pappa
Och som deras mamma kanske hon inte såg faran
Citera
2024-04-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Spekulerar här: Pappan mördade barnen i sina sängar eller någon annanstans och placerade sedan dem där. Mamman hittade dem varvid skrik hördes från bostaden.
Hur fick pappan kniven i bröstet ? Var det självförvållat eller var det mamman? Men skulle hon blivit släppt då? Om det inte faller under något nödvärn (svårt att uttala mig om det fanns ett direkt hot mot henne också)
Pappan kanske stod där och sa - Nu ska jag döda dig också.

Eller har det framkommit något annat ?

Troligen självförvållat. Men om det inte är det så finns det väldigt tunga förmildrande omständigheter. Dels att se sina barn svårt skadade/döda, plus att hon sannolikt inte kunde veta att de redan är döda. Hon hade nog friats även om hon hade lemlästat honom i den situationen.
Citera
2024-04-25, 13:15
Medlem
Citat:
Jo, det är så sant. Vi får kanske veta mer sen. Det var bara en känsla, utifrån vad vi hittills hört verkar han inte vara den aggressiva typen? Men det finns kanske varningstecken sedan tidigare?
Hemma fanns det säkert, därav ev skilsmässa. Den dag kvinnan (oftast) säger att hon vill skiljas då smäller det. Vid misshandel/kontroll i hemmet som kommer till soc kännedom tar man ut kvinna och barn fort som attan till hemlig plats. Innan mannen får reda på något, det är den kritiska punkten som kan få honom att explodera med hämndåtgärder.
Tyvärr är det alltför ofta som kvinnan inte blir trodd, just pga att mannen verkar så lugn och tyst i andras sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in