Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-25, 15:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Elon sa ngot bra p earnings call. "Ask the wrong question and the right answer is impossible."
Lter som han duckar frgan (med beropande av ngon kvasi-visdom)
Citera
2024-04-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Om du tror att uppgng och nedgng i frsta hand r kopplad till substans, innebr det att du tycker uppgngen med 13% efter rapporten r p substans?

Jag menar att det r motiverat att tesla str lgre idag n vid rsskiftet d verksamheten gtt betydligt smre n vad genomsnittet trodde vid rskiftet. Hur aktien rr sig p dagsbasis r irrelevant fr det lnga caset
Citera
2024-04-25, 16:00
Avstngd
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag menar att det r motiverat att tesla str lgre idag n vid rsskiftet d verksamheten gtt betydligt smre n vad genomsnittet trodde vid rskiftet. Hur aktien rr sig p dagsbasis r irrelevant fr det lnga caset

Vad betyder det ens? Jag kollade dina inlgg i trden och du var bjrnig januari 2023 med, vilket var totalt fel av dig. Trasiga klockor....

Att kunna sin sak betyder att inte lsa fast sig i en position, utan att kunna vara bde och, beroende p hur lget ser ut. Gick du lng januari 2023? Gick du kort januari 2024? Ltt att titta i backspegeln och lxa upp andra med vad som redan skett.
Citera
2024-04-25, 16:23
Medlem
Citat:
Vad betyder det ens? Jag kollade dina inlgg i trden och du var bjrnig januari 2023 med, vilket var totalt fel av dig. Trasiga klockor....

Att kunna sin sak betyder att inte lsa fast sig i en position, utan att kunna vara bde och, beroende p hur lget ser ut. Gick du lng januari 2023? Gick du kort januari 2024? Ltt att titta i backspegeln och lxa upp andra med vad som redan skett.

Fast i just dessa situationer, som du nmnde EOY 22 gick jag just lng fr att fnga studsen nr aktien blev versld. Om ngot r de vll bullsen hr som r trasiga klockor som ftt negativ avkastning i snart 4 r under modern tids strsta tech hs

Citat:
For What its worth ligger jag frn och med 2 minuter sedan nettolng tesla som en spec p studs fr frsta gngen p ngra r

Men jag r en kontraindikator tydligen s vnta er 25% nedstll

Genom Mini L tesla Nordnet 38. Inkp 325,72 stop loss 305.

En liten position fr skojs skull mest. Underhllande handel

Som jag sger r lngsiktiga trenden fr tesla vldigt dlig men man kan tradea studsar nd
Citera
2024-04-25, 16:29
Avstngd
Stig-Britts avatar
Citat:
Fast i just dessa situationer, som du nmnde EOY 22 gick jag just lng fr att fnga studsen nr aktien blev versld. Om ngot r de vll bullsen hr som r trasiga klockor som ftt negativ avkastning i snart 4 r under modern tids strsta tech hs

Som jag sger r lngsiktiga trenden fr tesla vldigt dlig men man kan tradea studsar nd

Ok, snyggt jobbat! Det missade jag. Missade du att g kort eller hann du tidigare i r?
Citera
2024-04-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ok, snyggt jobbat! Det missade jag. Missade du att g kort eller hann du tidigare i r?

Kortade tidigare i r men slppte kring 190$ s missade stor del av nedgngen. Men skriver inte s mycket om trading generellt. Men skulle hellre ligga kort hr n lng
Citera
2024-04-25, 16:36
Avstngd
Stig-Britts avatar
Citat:
Kortade tidigare i r men slppte kring 190$ s missade stor del av nedgngen. Men skriver inte s mycket om trading generellt. Men skulle hellre ligga kort hr n lng

Trist att du gick ut fr tidigt, men rtt bra prickat oavsett (jag har ocks en tendens att alltid g ur fr tidigt). Jag ligger lng men gick in p en avsevrt lgre niv och Tesla r en relativt liten del av min portflj.
Citera
2024-04-25, 16:43
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Lter som han duckar frgan (med beropande av ngon kvasi-visdom)

Lter som bjrnarna frsker forma om verkligheten fr att det passar deras syn p ett fretag de inte frstr.
Citera
2024-04-25, 16:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Lter som bjrnarna frsker forma om verkligheten fr att det passar deras syn p ett fretag de inte frstr.
Nu var det ju ingen bjrn som sa den dr kvasi-visdomen utan Teslas VD.
Citera
2024-04-25, 16:49
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

D har jag lite bra nyheter och dliga nyheter. Du fr en chans att g kort vid $190 snart igen, de dliga nyheterna r att vi kanske inte ser $100 igen.
Citera
2024-04-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Precis, men i detta fallet kper inte fretaget tillbaka aktier, dom skapar nya fr att ge till Musk.

Frlt, igen bara s jag fattar vad du inte hller med om.

1. Elon kommer f fler aktier (hller du med om detta?)
2. Dessa aktier komma skapas av bolaget (hller du med om detta?)
3. Detta innebr en utspdning av aktierna (hller du med om detta?)
4. Priset kan g bde upp och ner, men substansvrdet kommer att miska fr varje enskild aktie (hller du med om detta?)

Vilket eller vilka av dessa pstenden hller med om?

Jag hller med om 1-4.

Detta brjade med att du sa att musk kunde slja dessa aktier direkt, vilken som jag frstr det inte r sant.

Sen sa du att det inte spelar ngon roll om han hll dem i 100 r vilken sen blev det jag utgick ifrn.

S jag har tv ponger hr.

Om Tesla gav utdelning, vilket dom inte gr, d hade du haft en pong direkt.

S min pong kvarstr, om aktierna inte hamnar p marknaden s r det samma mngd aktier som kan kpas och sljas.

Sen kanske du vill sga att han inte kan slja dessa, men han kan slja sina andra aktier, det r sant och du skulle kunna f en pong dr.

Problemet med den pongen r att musk vill ha mer rstrtt i Tesla, som han sagt mnga gnger, s ven om kan kan slja sina ldre aktier och behlla sina runt 13% s fr han inte rstrtten som han vill ha, s han kommer inte gra det.
Citera
2024-04-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja naturligtvis s styrs Teslas kurs av framtida frhoppningar inte om prduktionssiffror.

Menar du att det skulle vara unikt fr tesla?

Ta spotify, dom gjorde din iPod t 2018, dom hade frluster nda fram till 2022, menar du att alla som investerade i Spotify fram till 2022 var idioter fr att dom aldrig haft ngon vinst? Eller kan du hlla med om att man investerar i vad man tror ett bolag kommer gra i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in