Citat:
Ursprungligen postat av
Klugge
Jag hller med om 1-4.
Detta brjade med att du sa att musk kunde slja dessa aktier direkt, vilken som jag frstr det inte r sant.
Sen sa du att det inte spelar ngon roll om han hll dem i 100 r vilken sen blev det jag utgick ifrn.
S jag har tv ponger hr.
Om Tesla gav utdelning, vilket dom inte gr, d hade du haft en pong direkt.
S min pong kvarstr, om aktierna inte hamnar p marknaden s r det samma mngd aktier som kan kpas och sljas.
Sen kanske du vill sga att han inte kan slja dessa, men han kan slja sina andra aktier, det r sant och du skulle kunna f en pong dr.
Problemet med den pongen r att musk vill ha mer rstrtt i Tesla, som han sagt mnga gnger, s ven om kan kan slja sina ldre aktier och behlla sina runt 13% s fr han inte rstrtten som han vill ha, s han kommer inte gra det.
Jag r hemskt ledsen, jag sger detta med krlek. Jag r vertygad om att du r extremt plst om Tesla, men du har 0 koll p hur en aktie fungerar.
Aktiepriset r = marketCap/antal aktier.
Ingen person ver 10 kper en aktie enbart genom att kolla p aktiepriset. Eller tror du att du kr ett klip nr du kper en aktie som kostar 1kr? Och att ge Musk aktier kar den totala mngden aktier.
Det r helt absurt att p ett aktieforum behva frklara vad utspdning r.
Din andra pong: "Om Tesla gav utdelning, vilket dom inte gr, d hade du haft en pong direkt. "
Ngon gng, (kanske om 10 r nr du tror att Tesla r vrda 5T$)kommer dom ju gra det. Eller ska Tesla bara vxa i evigheter?