Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Oj, gav du frfrsta gngen en siffra?
10ggr hgre, s en vrdering p 5T$.
Nr ska detta ske? Inom 1, 2, 5 eller 10 r?

Inom 10, ja. Det tror jag iaf baserat p vad jag vet om bolaget. Sen kan ju vadsomhelst hnda.
Citera
2024-04-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jaha, S vitt jag kan se r den ner 35% i r. Hur menar du att de saknas substans i nedgngen? Av det jag kan avlsa genom att kolla p frvntningarna fr vinst och revs frn rskiftet och jmfra med idag s r estimated ner nrmare 40% och 25% fr 2025. Det vill sga att underliggande verksamhet fortstter att stagnera.

Frstr inte hur du tar "victory laps" fr att du haussat en aktie som r ner 35% i r. S ja, frhoppningsvis har jag ftt folk att inte investera i tesla.

Jag vill inte anta fr mycket men det lter som du r en "trader" som frsker trffa upp och nedgngar och tjna p det, helt ok, finns mycket pengar att hmta dr

Men du verkar inte tro p teslas framtida framgngar.

Fredrar du bara det eller r du inte vldigt insatt i teslas framtid?

Jag antar att du inte r ntt fan av Elon, r det fr att han pratar mycket om just det framtida aspektet som inte gr att stta i siffror p samma stt som kortsiktiga produktions siffror etc?
Citera
2024-04-25, 18:42
Medlem
Till alla bjrnar, om Optimus r sn bs som ni verkar tro eller att det r 50 r bort.

Kan ni frklara varfr s mnga bolag jobbar p just det? Till och med Boston Dynamics, eran favorit har ju gjort en liknande robot nu, fr att inte nmna Nvidia... tror ni alla dessa gr det fr att "haussa" deras aktier?

Eller r det bara tesla som fejkar det?

Vore kul att hra vad ni tnker om det.
Citera
2024-04-25, 19:20
Avstngd
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Till alla bjrnar, om Optimus r sn bs som ni verkar tro eller att det r 50 r bort.

Kan ni frklara varfr s mnga bolag jobbar p just det? Till och med Boston Dynamics, eran favorit har ju gjort en liknande robot nu, fr att inte nmna Nvidia... tror ni alla dessa gr det fr att "haussa" deras aktier?

Eller r det bara tesla som fejkar det?

Vore kul att hra vad ni tnker om det.

Jag blev frvnad av Atlas HD-platformen, jag tyckte spontant den sg ut som ett steg bakt i vissa avseenden. Den r mer lik Optimus n fregngaren Atlas, men jag utgr givetvis frn att det r ngot jag inte kan riktigt.
Citera
2024-04-25, 21:39
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Frga till alla bjrnar och haters. Vid vilken aktiekurs r ni beredda att medge att ni har gjort en felbedmning, och nr blir det helt enkelt fr plgsamt att sitta kvar hr och skriva dynga varje dag?
Citera
2024-04-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag blev frvnad av Atlas HD-platformen, jag tyckte spontant den sg ut som ett steg bakt i vissa avseenden. Den r mer lik Optimus n fregngaren Atlas, men jag utgr givetvis frn att det r ngot jag inte kan riktigt.

Ok, vad tnker skulle vara ett steg bakt?

En atlas r inte kostnads effektiv och allt handlar om vad den kostar om man vill massproducera.
Citera
2024-04-25, 21:48
Medlem
Citat:
Menar du att det skulle vara unikt fr tesla?

Ta spotify, dom gjorde din iPod t 2018, dom hade frluster nda fram till 2022, menar du att alla som investerade i Spotify fram till 2022 var idioter fr att dom aldrig haft ngon vinst? Eller kan du hlla med om att man investerar i vad man tror ett bolag kommer gra i framtiden?

Kan tydligen inte redigera... men jag menar IPO, inte iPod... fucking spell "check"
Citera
2024-04-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Frga till alla bjrnar och haters. Vid vilken aktiekurs r ni beredda att medge att ni har gjort en felbedmning, och nr blir det helt enkelt fr plgsamt att sitta kvar hr och skriva dynga varje dag?

r varken hatare eller Bjrn, bara negativ till aktien i frga. Men 3500 dollar hade jag ngrat mig vid, tror det blir en avkastning p typ 2000% vilket jag siktar p att ha i min portflj under ngra decennier d vill sga. Tror ni positiva att det kommer bli s?
Citera
2024-04-25, 22:08
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
r varken hatare eller Bjrn, bara negativ till aktien i frga. Men 3500 dollar hade jag ngrat mig vid, tror det blir en avkastning p typ 2000% vilket jag siktar p att ha i min portflj under ngra decennier d vill sga. Tror ni positiva att det kommer bli s?

Hittar du en aktie som kan ge en avkastning p 2000% p 5 r s vill jag vldigt grna veta vilken det r. Under frutsttning att det inte r ett litet chans-bolag.
Citera
2024-04-25, 22:36
Medlem
Citat:
Jag hller med om 1-4.

Detta brjade med att du sa att musk kunde slja dessa aktier direkt, vilken som jag frstr det inte r sant.

Sen sa du att det inte spelar ngon roll om han hll dem i 100 r vilken sen blev det jag utgick ifrn.

S jag har tv ponger hr.

Om Tesla gav utdelning, vilket dom inte gr, d hade du haft en pong direkt.

S min pong kvarstr, om aktierna inte hamnar p marknaden s r det samma mngd aktier som kan kpas och sljas.

Sen kanske du vill sga att han inte kan slja dessa, men han kan slja sina andra aktier, det r sant och du skulle kunna f en pong dr.

Problemet med den pongen r att musk vill ha mer rstrtt i Tesla, som han sagt mnga gnger, s ven om kan kan slja sina ldre aktier och behlla sina runt 13% s fr han inte rstrtten som han vill ha, s han kommer inte gra det.

Jag r hemskt ledsen, jag sger detta med krlek. Jag r vertygad om att du r extremt plst om Tesla, men du har 0 koll p hur en aktie fungerar.

Aktiepriset r = marketCap/antal aktier.

Ingen person ver 10 kper en aktie enbart genom att kolla p aktiepriset. Eller tror du att du kr ett klip nr du kper en aktie som kostar 1kr? Och att ge Musk aktier kar den totala mngden aktier.

Det r helt absurt att p ett aktieforum behva frklara vad utspdning r.

Din andra pong: "Om Tesla gav utdelning, vilket dom inte gr, d hade du haft en pong direkt. "

Ngon gng, (kanske om 10 r nr du tror att Tesla r vrda 5T$)kommer dom ju gra det. Eller ska Tesla bara vxa i evigheter?
Citera
2024-04-25, 22:39
Medlem
Citat:

Citat:
Elon sa ngot bra p earnings call. "Ask the wrong question and the right answer is impossible."

Tycker du att gamestop vid 25$ var en bra investering?
Citera
2024-04-25, 22:47
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jag r hemskt ledsen, jag sger detta med krlek. Jag r vertygad om att du r extremt plst om Tesla, men du har 0 koll p hur en aktie fungerar.

Aktiepriset r = marketCap/antal aktier.

Ingen person ver 10 kper en aktie enbart genom att kolla p aktiepriset. Eller tror du att du kr ett klip nr du kper en aktie som kostar 1kr? Och att ge Musk aktier kar den totala mngden aktier.

Det r helt absurt att p ett aktieforum behva frklara vad utspdning r.

Din andra pong: "Om Tesla gav utdelning, vilket dom inte gr, d hade du haft en pong direkt. "

Ngon gng, (kanske om 10 r nr du tror att Tesla r vrda 5T$)kommer dom ju gra det. Eller ska Tesla bara vxa i evigheter?

Citat:
Tycker du att gamestop vid 25$ var en bra investering?

Jag tycker det r hysteriskt kul att dessa inlgg postats intill varandra. Att sga att ngon har "noll koll p hur en aktie fungerar" fr att sen jmfra Tesla med Gamestop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in