Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 09:48
  #1729
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Deep Purple har släppt en ny trailer.

Trailern: https://www.youtube.com/watch?v=cjq31W68q0M

Vad är det som händer?
Trailern hade väl som syfte att avslöja titeln på det kommande albumet. Svaret på den matematiska formeln som visas är väl tänkt att bli = 1, som ju är albumtiteln, och formeln leder till just det svaret om man tolkar den andra termen som en euklidisk norm och i, j och k med hattar på som enhetsvektorer. De ville väl kanske visa att de lärde sig något när de gick i skolan för länge sedan.

__________________
Senast redigerad av schizophrenia 2024-04-25 kl. 10:35.
Citera
2024-04-25, 21:26
  #1730
Medlem
Rebali179s avatar
När vi ändå talar om Deep Purples "nya skivor".
Vilken skiva håller ni i topp av 2013 – Now What?! 2017 – Infinite &2020 – Whoosh!

Now What?! får min röst eftersom jag verkligen började lyssna in mig på bandet.
Sedan är jag väldigt svag för singlarna "All the Time in the World" & "Vincent Price"
Citera
2024-04-25, 22:55
  #1731
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Instämmer om omslaget. Ungefär så intetsägande som det kan bli.

Anar att det kan ha underliggande mening
Tanken bakom namnet på albumet har beskrivits i en pressrelease. Någon kanske tycker att den här beskrivningen kan bli ett snyggt citat som kan sättas upp på väggen? I mina öron låter det mest som banalt svammel och snömos.
Deep Purple will release a new album titled =1 on July 19.

According to a press release, the title "symbolizes the idea that in a world growing ever more complex, everything eventually simplifies down to a single, unified essence. Everything equals one."
https://ultimateclassicrock.com/deep...one-new-album/
Citera
2024-04-27, 21:35
  #1732
Medlem
Ingen titel Ritchie Blackmore hade godkänt.
Citera
2024-04-27, 23:26
  #1733
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Trailern hade väl som syfte att avslöja titeln på det kommande albumet. Svaret på den matematiska formeln som visas är väl tänkt att bli = 1, som ju är albumtiteln, och formeln leder till just det svaret om man tolkar den andra termen som en euklidisk norm och i, j och k med hattar på som enhetsvektorer. De ville väl kanske visa att de lärde sig något när de gick i skolan för länge sedan.


Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Tanken bakom namnet på albumet har beskrivits i en pressrelease. Någon kanske tycker att den här beskrivningen kan bli ett snyggt citat som kan sättas upp på väggen? I mina öron låter det mest som banalt svammel och snömos.
Deep Purple will release a new album titled =1 on July 19.

According to a press release, the title "symbolizes the idea that in a world growing ever more complex, everything eventually simplifies down to a single, unified essence. Everything equals one."
https://ultimateclassicrock.com/deep...one-new-album/

Det låter som du lyssnade mer på mattelektionerna än mig och förmodligen många här på Flashback

Men undrar om detta bara är något tillfälligt skivomslag eller kanske framsidan till första singeln?
Citera
2024-04-28, 11:27
  #1734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
När vi ändå talar om Deep Purples "nya skivor".
Vilken skiva håller ni i topp av 2013 – Now What?! 2017 – Infinite &2020 – Whoosh!

Now What?! får min röst eftersom jag verkligen började lyssna in mig på bandet.
Sedan är jag väldigt svag för singlarna "All the Time in the World" & "Vincent Price"

Håller med dig, Now What är den starkaste av de tre. Bra låtar precis rätt igenom. Sen finns det spår från de andra två som är väl så bra.
Citera
2024-04-28, 11:29
  #1735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Tanken bakom namnet på albumet har beskrivits i en pressrelease. Någon kanske tycker att den här beskrivningen kan bli ett snyggt citat som kan sättas upp på väggen? I mina öron låter det mest som banalt svammel och snömos.
Deep Purple will release a new album titled =1 on July 19.

According to a press release, the title "symbolizes the idea that in a world growing ever more complex, everything eventually simplifies down to a single, unified essence. Everything equals one."
https://ultimateclassicrock.com/deep...one-new-album/

Purple har ju alltid haft omslag som skiljer sig mot mainstream "heavy metal" omslag.. musiken är ju ändå viktigast.
Citera
2024-04-28, 11:31
  #1736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Ingen titel Ritchie Blackmore hade godkänt.

Fast Blackmore har ju haft som vana att alltid lägga in sitt veto mot i stort sett allt de andra medlemmarna kommit upp med. Det här ligger ändå ljusår före och bättre än Blackmore's Night senaste omslag.. ha ha ha
Citera
2024-04-28, 19:18
  #1737
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Håller med dig, Now What är den starkaste av de tre. Bra låtar precis rätt igenom. Sen finns det spår från de andra två som är väl så bra.

Now What växer rejält för varje omlyssning & jag undrar om den inte klår
Whoosh med hästlängder. Whoosh har ju härliga låten Nothing at All
Citera
2024-04-29, 16:10
  #1738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Now What växer rejält för varje omlyssning & jag undrar om den inte klår
Whoosh med hästlängder. Whoosh har ju härliga låten Nothing at All

Bästa spåren på Whoosh är Throw my bones, Nothing at all, No need to shout, The long way round och Remission possible- Man alive. Jag lyssnar alltid på Remission possible och Man alive som en låt. Detta förstås enligt min åsikt.
Citera
2024-04-29, 16:19
  #1739
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Bästa spåren på Whoosh är Throw my bones, Nothing at all, No need to shout, The long way round och Remission possible- Man alive. Jag lyssnar alltid på Remission possible och Man alive som en låt. Detta förstås enligt min åsikt.

Du har en poäng där. Men Whoosh känns som att den inte riktigt är färdig på något sätt.
Eller så är det för mycket låtar på skivan. Men det är ändå ett värdigt avslut
på bandet med den "uppsättningen".

Cover skivan var inte mycket att hänga i julgranen
Citera
2024-04-29, 20:32
  #1740
Medlem
Om några timmar släpps första singeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback