Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Halvtransa vad betyder det?

Att klä sig i kvinnokläder ibland?

Oklart.
Vissa, som påstår sig bo i området eller känna någon granne, säger att han är cross-dresser (fast använder ”halvtransa” eller ”transvestit” - de senare ordet är någorlunda rätt, betyder typ samma som cross-dresser, men är ett föråldrat ord) , alltså att han IBLAND klär sig i kvinno kläder.

Någon annan påstår sig vara kollega med honom och att han kommer i kvinnokläder och peruk VARJE DAG.
Denne säger sig veta att han är intersexuell (född med livmoder och penis enligt denne) som blev bestämd som man vid födseln men nu har bestämt sig för att byta kön, alltså bli transsexuell tekniskt sett, och har börjat knapra hormoner.
(Denna typ av intersexualitet är btw högst osannolikt att han har när han har två biologiska barn).

Så, som jag sagt till flera innan, jag skulle ta de påståenden med en stor nypa salt då de kommit ihop med andra detaljer som visat sig vara helt felaktiga och för att på den enda bilden av honom finns inga tecken på varken intersex, hormonbehandling eller att på något sätt vara cross-dresser.
Undviker vi att upprepa detta mer innan vi vet med säkerhet så sparar vi mycket plats tråden och de som kommer in som nya får mindre (troligen) skräp att läsa!
Citera
2024-05-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Påstår inte att personen har rätt. Men följt tråden rätt noga, tycker jag. Har du sett bildER på pappan? Jag har bara sett en. En halvdålig bild på bara ansiktet som verkar komma ifrån Instagram. Men det finns alltså fler i och med ditt (säkra) uttalande? Orkar du hänvisa mig till dessa? Tack på förhand och trevlig söndag!

Ber om ursäkt - BILD på honom då.
Som sagt: osannolikt att han äter hormoner och ser ut sådär.
Dessutom är han uppenbarligen inte klädd i kvinnokläder, som det påstods att han alltid var, och han har dessutom ansiktsbehåring vilket starkt går emot vad ni påstår.
Citera
2024-05-01, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nja. De hade ju inga synliga skador?

Det behöver ju inte stämma att barnen inte hade synliga skador.
Citera
2024-05-01, 06:30
Medlem
Enligt låst artikel i Samnytt ska mannen ha fått tidigare avslag på asylansökan i Sverige. Uppgav kristen tro som skäl för ansökan, men valde att stanna i landet trots avslag.

Artikeln påstår också att han var anmäld för våldtäkt i hemlandet och om så stämmer så kommer vi närmare det verkliga skälet till varför han sökte asyl.

https://samnytt.se/avslojar-pappa-so...ga-kristen-tro
Citera
2024-05-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Blev chockad nu när jag fick se bilden på den ”andra” Lilly.
Det ser ut att vara han.
Om man jämför bilderna är det likt.
Ögonen, näsryggen, ansiktsformen, kindbenen.
Han har nopprat ögonbrynen och tagit bort skägget.
En peruk och lite smink gör resten.

Trodde det var en trådsanning.
Nu har jag ändrat mig.
Om det nu är såhär.
Varför har det inte kommit ut i tex tidningar?

Varför tycker du att det är en stor grej att/ om pappan är transa och klär ut sig till kvinna?
Det sjuka är väl att nån som de som är bekanta med honom beskriver som lugn och snäll plötsligt (?) flippar ur och mördar sina barn.
Citera
2024-05-01, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Enligt låst artikel i Samnytt ska mannen ha fått tidigare avslag på asylansökan i Sverige. Uppgav kristen tro som skäl för ansökan, men valde att stanna i landet trots avslag.

Artikeln påstår också att han var anmäld för våldtäkt i hemlandet och om så stämmer så kommer vi närmare det verkliga skälet till varför han sökte asyl.

https://samnytt.se/avslojar-pappa-so...ga-kristen-tro
Osannolikt att han varit papperslös med tanke på bostadsrätt och jobb på Scania.
Citera
2024-05-01, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nja. De hade ju inga synliga skador?

Jag vet blev också förvånad men det historien jag fick var att mamman kommit hem och skulle laga middag. Frågade vart barnen var då sa pappa dom är uppe på sitt rum sen tyckte mamma det var för tyst och gick upp för att titta. Barnen ska ha haft täcke på sig sig, men som sagt hört från en vän till en vän som känner mamman. Vi får innerligt hoppas att det inte stämmer. Pappan hade låtsas att allt var som vanligt. Har svårt att köpa det jag med så borde väl inte skriva om det här men kan ju va sant?
Citera
2024-05-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Blev chockad nu när jag fick se bilden på den ”andra” Lilly.
Det ser ut att vara han.
Om man jämför bilderna är det likt.
Ögonen, näsryggen, ansiktsformen, kindbenen.
Han har nopprat ögonbrynen och tagit bort skägget.
En peruk och lite smink gör resten.

Trodde det var en trådsanning.
Nu har jag ändrat mig.
Om det nu är såhär.
Varför har det inte kommit ut i tex tidningar?

Du behöver inte tveka det är han. Har sett han både som man och ”kvinna”. Jag har fått höra att han hade påbörjat hormonbehandlingar nu men inget jag kan bekräfta.
Citera
2024-05-01, 08:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenhill88
Transan Lilly https://imgur.com/a/zwQfA3F

Han ser ju bra ut som kvinna. :-)
Citera
2024-05-01, 08:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det behöver ju inte stämma att barnen inte hade synliga skador.

Det beror på. Om han bäddat ner dem i sängen och de såg ut att sova så ser man ju först inga uppenbara skador.
Citera
2024-05-01, 09:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1. Fler barn låter mycket bättre än nya, du har helt rätt! My bad.

2. Håller absolut inte med dig här, Vi måste lära oss att vi inte behöver vara ”medberoende” med människor som begått vidriga handlingar under psykos.
Vi måste snarare agera på tidigare tecken.
Vi behöver inte hata, men vi behöver inte heller tycka synd om.

För det är inte bara goda människor som drabbas av psykos. Det finns en egoistiska, fega och elaka människor som drabbas av psykos också.

Kolla på smutset Zeynep (Kleo) som mördade en liten oskyldig tant med rollator under sin psykos.
Men under rättegången spelade hon teater så det sjöng om det. Skyllde ifrån sig osv.
Vissa människor är helt enkelt äckliga själar och bör förvaras på låst institution tills de dör.

Vet inte vilken kategori pappan i detta fall tillhör.

Du har så rätt i det du skriver. Jag kan ändå inte förknippa den här pappan med andra tokar som haft ihjäl människor under en psykos. Han verkar ha kunnat dolt sina problem, alternativt inte fått hjälp i tid? Köerna till vården är långa. Jag lyssnar på hur de som träffat honom som beskriver hur de uppfattat honom.

Har han varit en fin pappa/ make så har även han förlorat det käraste han hade. Jag tycker mest synd om barnen och mamman såklart, men om jag har förstått honom rätt så kan jag inte låta bli att känna för honom också.
Citera
2024-05-01, 09:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligagurkan
Du behöver inte tveka det är han. Har sett han både som man och ”kvinna”. Jag har fått höra att han hade påbörjat hormonbehandlingar nu men inget jag kan bekräfta.

Detta fall är ännu ett bevis på att "trans" egentligen bara är ett symptom av flera på allmänfarlig psykisk sjukdom. Fast HBTQ-folket kommer att förneka det ända in i kaklet. Självklart borde den här avarten inte ha fått ha sina barn ensam - men jag gissar att ingen socialförvaltning skulle ha vågat ge sig på honom, p.g.a. WOKE-faktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in