2024-04-28, 10:06
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Minns något om Kjell Espmark, men det var inte lever den jäveln-momentet utan kanske ett chicken race (?) där de skulle nämna akademiledamöter. Espmark hann dö mellan inspelning och sändning.
Fast han är ju inte känd, fick googla skiten nu, så jag ifrågasätter att han varit med i jäveln momentet, jag tror att du önskeminns det fel
Citera
2024-04-28, 20:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Har det någon gångtidigare hänt att en levande person i momentet Lever den jäveln avlider mellan inspelningstillfället och då programmet sänds?
Nu hände det i avsnittet den 18 april med Bea och Josefin mot Tara och Kristoffer. Anna-Greta Leijon dog den 11 april.

Madeleine Albright har jag för mig.
Citera
2024-04-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Fast han är ju inte känd, fick googla skiten nu, så jag ifrågasätter att han varit med i jäveln momentet, jag tror att du önskeminns det fel

Känd nog att ha förlänats en Wikipediasida. Han är kanske inte den förste go-to-poeten. Men vad jämför vi med? Ibland säger det mer om en själv när det kommer till vilka man ser som kändisar och inte.
Citera
2024-04-29, 22:05
Medlem
_killahs avatar
Babben o David vs Tom o Jerka

Andra ämnet där de skulle ange versaler i företagsloggor.

Ebay har inte ett stort B i sin logga.
Citera
2024-04-29, 22:21
Moderator
Dr Kings avatar
Vilken slump (not) att Bea återigen fick läkarfrågor med ”afebril” (feberfri) och det latinska namnet för ryggkota. Hon har snart fått fler läkarfrågor än Svennis fick fotbollsfrågor.
Senast redigerad av Dr King 2024-04-29 kl. 22:29.
Citera
2024-04-29, 22:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Babben o David vs Tom o Jerka

Andra ämnet där de skulle ange versaler i företagsloggor.

Ebay har inte ett stort B i sin logga.
Frågan var otroligt luddig, men på sättet som den var formulerad, "Vilka bokstäver skrivs med versaler i företagens namn", så handlade det nog inte bara om hur loggorna såg ut. Ebays logga är bara små bokstäver, men företaget heter eBay Inc.

Hade det gällt loggor så hade även JämO varit fel för Jämställdhetsombudsmannen.
Citera
2024-04-29, 22:41
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Frågan var otroligt luddig, men på sättet som den var formulerad, "Vilka bokstäver skrivs med versaler i företagens namn", så handlade det nog inte bara om hur loggorna såg ut. Ebays logga är bara små bokstäver, men företaget heter eBay Inc.

Hade det gällt loggor så hade även JämO varit fel för Jämställdhetsombudsmannen.

Jag blev tvungen o spola tillbaka. Dom säger företagens loggor. Men den skrivna frågan i texten vi ser står de företagsnamn.
Citera
2024-04-30, 23:55
Medlem
Crapmagics avatar
Nasse-svin

Nu ska jag vara lika petig som Filip tillbaka, det inte "slemmiga men mättande" som Pumba säger,
det är "slemmigt men mättande", så jag kan inte godkänna det, det förstår du väl?

Väldigt cringe när Filip ger vägbeskrivningen till sitt hus i Santa Monica till deltagarna för att dom ska komma på besök "Ni knackar på också står jag där"

Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Känd nog att ha förlänats en Wikipediasida. Han är kanske inte den förste go-to-poeten. Men vad jämför vi med? Ibland säger det mer om en själv när det kommer till vilka man ser som kändisar och inte.
Jag tänker inte låta en Wikipedia diktera för mig vem som är känd för mig och ett för litet antal andra

Ho chi min är fasen inte svårt att peka ut bland 5 altenativ, och det misslyckas alla lagen med!
Vem fan är Frida Calo däremot? hon är inte godkänd

Varför förutsätter Filip att vi kan något om Machiavellis Fursten och vet hur han
betedde sig i den boken (machiavellisk personlighetstörning)
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-01 kl. 00:04.
Citera
2024-05-01, 00:02
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Vilken slump (not) att Bea återigen fick läkarfrågor med ”afebril” (feberfri) och det latinska namnet för ryggkota. Hon har snart fått fler läkarfrågor än Svennis fick fotbollsfrågor.
Som sagt ja det är nog ingen risk att dom går till slutspel trots detta golfhandikapp (Svennis fick Lina) dom serveras
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-01 kl. 00:04.
Citera
2024-05-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag tänker inte låta en Wikipedia diktera för mig vem som är känd för mig och ett för litet antal andra

Vem fan är Frida Calo däremot? hon är inte godkänd

Okej, det brukar annars vara just Alla mot Allas grundkriterier när det kommer till kändisar.

Det undrar jag också. Frida Kahlo, däremot, är kanske den kändaste kvinnliga konstnären genom tiderna.
Citera
2024-05-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Okej, det brukar annars vara just Alla mot Allas grundkriterier när det kommer till kändisar.

Det undrar jag också. Frida Kahlo, däremot, är kanske den kändaste kvinnliga konstnären genom tiderna.

Eller hur, har man inte hört talas om Frida Kahlo så har man bott under en sten hela sitt liv.
Citera
2024-05-01, 12:28
Medlem
vonblixens avatar
Jag hoppas verkligen att Tom och Jerka kommer tillbaka - de är roliga och levererar bra tv underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in