Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 05:27
  #37201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Gå gärna bakåt o mina inlägg så kan du se att alla mina påståenden har bevisats retroaktivt om jag inte angav någon källa direkt.

För information som jag har spridit i tråden som du inte har fått källor på så kan jag av två olika skäl inte yppa källorna och väljer, på grund av min agenda att inte vara mer än vag gällande ett par av mina påståenden. Just nu. Men hela förklaringen kommer, jag lovar dig.

Dom grövsta brotten som har begåtts här är Jockes alla stölder, olaga intrång, utpressningar, falska tillvitelser och hans förtal som han har begått mot Linnea, sedan samma brott begångna mot Chrippa, därefter Anjos del i alla ovanstående brott, därefter Joakims försök att genom utpressning och hot tysta Flashbackare både via sina plattformar och även bakom kameran, därefter Rasks förtal av Linnea och Chrippa. Sen förtalsgängets förtal av Linneas familj, Jockes mamma, Jacke och Jackes sambo och mamma. Samtliga youtubers bör lagföras för sina brott.

Hade det förelegat brott mot barn hade givetvis det brottet kvalat in som grövst. Men det är precis som du säger, barn kan användas som vapen i vårdnadstvister, men dom kan också användas för att vinna sympatier eller väcka hat på ett eller annat vis. Vilket är vad som har skett här. Lillen exploaterades i vittnesbåset på Anjos kanal för att smutskasta Linnea, för både Julias vinning och för att det skulle få Chrippa att framstå som ett offer om Linnea visade sig vara en brutal psykopat.

Lillen har det bra nu och Sverige är inte säkert för familjen, än. Dom kommer tillbaka när dom inte är trakasserade och förföljda längre. Lillen måste trots allt skolas in snart. Men det hänger på att Joakim låter familjen komma till Sverige utan att utföra en serie av övergrepp i rättssak och brutala hämndaktioner igen. Familjen och familjens familjer orkar inte det.

Hur förklarar du alla obehagliga röstmeddelanden han skickar till folk?

Hur förklarar du att han begår grovt skattebrott?

Hur förklarar du hur flickan pratar numera? Kom hon på det själv?

Hur många kommer att falla när Chrippa åker dit?

Vilka har han swishat som också ryker?

Varför ska man tro på random människa här?
Citera
2024-05-03, 05:54
  #37202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Senaste avsnittet i jockes podd talar de om Chrippa och vilka pengar han har fått in det senaste åren och hur han tvättat dem.

Enligt Jocke.

Han har alltså vetat om att brott pågår och inte gjort något. Medhjälpare alltså..
Citera
2024-05-03, 06:32
  #37203
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Han har alltså vetat om att brott pågår och inte gjort något. Medhjälpare alltså..
För några månader sedan kunde man höra ett telefonsamtal mellan Chrippa och Jocke. Där pratar de om Ekobrottsmyndigheten. Jocke undrade varför Chrippa inte betalt skulden fast han lovat.
Det var efter att det samtalet läckte som Chrippa blev arg på Jocke.
Nu är allt andras fel enligt Chrippa.
Frågan är varför han inte vill betala av sin skuld? Var klämmer skon?

Vad andra gör och säger, rättfärdigar inte vad Chrippa säger och gör även om han vill skylla på andra.
Chrippa skiter i att betala sina skulder men skriker högt om andras skulder.
Chrippa är bevisad med att ljuga men skriker högt om att andra ljuger.
Chrippa vägrar lämna dotterns pass men hotar Jocke med att ses i rättegång.
L skickar sms till kompis. Chrippa hamnar i häktet. Chrippa skriker om att det inte var L.
Listan kan göras lång...
__________________
Senast redigerad av Attityd 2024-05-03 kl. 06:42.
Citera
2024-05-03, 06:43
  #37204
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Han har alltså vetat om att brott pågår och inte gjort något. Medhjälpare alltså..
Man är medhjälpare om man tar emot pengar. Miljoner människor vet om
Citera
2024-05-03, 06:44
  #37205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Han har alltså vetat om att brott pågår och inte gjort något. Medhjälpare alltså..

Han har ju försökt få Chrippa att sluta så visst har han gjort något. Massa gånger. Chrippa lyssnar inte.
Det blir hans problem. Själv göra själv ha.

Om du vill få honom att framstå som brottsling är det fel. Han är inte skyldig att anmäla.
Citera
2024-05-03, 07:07
  #37206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
För några månader sedan kunde man höra ett telefonsamtal mellan Chrippa och Jocke. Där pratar de om Ekobrottsmyndigheten. Jocke undrade varför Chrippa inte betalt skulden fast han lovat.
Det var efter att det samtalet läckte som Chrippa blev arg på Jocke.
Nu är allt andras fel enligt Chrippa.
Frågan är varför han inte vill betala av sin skuld? Var klämmer skon?

Vad andra gör och säger, rättfärdigar inte vad Chrippa säger och gör även om han vill skylla på andra.
Chrippa skiter i att betala sina skulder men skriker högt om andras skulder.
Chrippa är bevisad med att ljuga men skriker högt om att andra ljuger.
Chrippa vägrar lämna dotterns pass men hotar Jocke med att ses i rättegång.
L skickar sms till kompis. Chrippa hamnar i häktet. Chrippa skriker om att det inte var L.
Listan kan göras lång...

Listan är lång och kommer bli längre.

Han visar mer och mer att han fullständigt tappar det. Bara att skicka otroligt obehagliga röstmeddelanden till olika följare visar ju att han är helt galen just nu. Men det är väl någon annans fel. Var går hans gräns?

Och HUR och VARFÖR försvarar man det beteendet? Det hjälper ju honom inte utan det eldar ju bara på.
Citera
2024-05-03, 07:22
  #37207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Listan är lång och kommer bli längre.

Han visar mer och mer att han fullständigt tappar det. Bara att skicka otroligt obehagliga röstmeddelanden till olika följare visar ju att han är helt galen just nu. Men det är väl någon annans fel. Var går hans gräns?

Och HUR och VARFÖR försvarar man det beteendet? Det hjälper ju honom inte utan det eldar ju bara på.


Var finns de där röstmeddelandena? Länk?
Citera
2024-05-03, 07:26
  #37208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Listan är lång och kommer bli längre.

Han visar mer och mer att han fullständigt tappar det. Bara att skicka otroligt obehagliga röstmeddelanden till olika följare visar ju att han är helt galen just nu. Men det är väl någon annans fel. Var går hans gräns?

Och HUR och VARFÖR försvarar man det beteendet? Det hjälper ju honom inte utan det eldar ju bara på.

Chrippa har tappat det totalt, han har ingen som helst kontroll över situationen nu och uppfattas väldigt manisk. Sjukt obehaglig person.
Citera
2024-05-03, 07:33
  #37209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Senaste han sa var att Linnea inte misshandlat honom och att Linnea inte misshandlat lilla C.
Det är bara 1 gång (i Anjos video), som han påstått att Linnea misshandlat honom och att hon misshandlat lilla C.

Glöm inte hans papper som han själv sagt att han skrivit. Där stod det ett och annat.
Hittills har det inte kommit fram att det inte var han som skrev de och han har inte heller dementerat det, utan bekräftade innehållet och att den skulle publiceras.
Citera
2024-05-03, 07:37
  #37210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är min största farhåga just nu, att någon ska komma till allvarligare skada än vad som redan hänt.

Hur många fler ska drivas mot självmord?

Det är ingen dokusåpa.

Det handlar om människor, inga statister, det är ingen filminspelning där man kan göra flera omtagningar tills man känner sig nöjd.

Ddt handlar om en liten flicka som fått uppleva en separation.
Mamma och pappa gick isär.

Pappa träffade Linnéa som är så snäll, men mamma är arg på henne.

Mamma träffade Henke, han är inte snäll, fast mamma säger att han är det, det är han inte.

Att se till barnets bästa, är inte lätt när man träffar en ny partner.
Svartsjuka, osäkerhet, oro, tänk om jag inte är bra nog.

Detta är så tragiskt.

Julia blev sårad och ville ha tillbaks Christofer, hon fick hjälp av Jocke och Anjo, för att sabotera mellan Linnéa och Christofer.

En kvinnas list, en hatisk bror och en drös med "polare" som försöker manipulera hjärnan och få dig att lämna din nya kärlek...

Hur sinnessjukt är det inte att Jocke har kunnat leka polis, socialtjänst, spion, CSI, domstol och undercoveragent...han har tillsammans med Julia sökt igenom Christofers datorer och telefoner och molntjänster.

Allt medan Anjo fick uppdraget att göra en dokumentär och Chrippa fallet IRL...

Det känns som om min hjärna får kortslutning snart, men detta kan inte fortsätta.

Chloé mår inte dåligt med sin pappa och Linnéa.

Julia mår dåligt och har lockats att ta dåliga beslut.

Jocke stod inför sina följare och lovade att göra allt för att hjälpa Julia att få hem Chloe igen, så att Chloé skulle få ett annat hem.

Tex sitt eget hem, eller vart som helst, så länge han kan förstöra för Chrille.

Den som lyssnar på podden kommer förstå detta.

Hur mycket kan Jocke ha erbjudit Julia?
Julia är avstängd, vi såg henne hos Anna Book, tala om att hon ser detta som ett spel, att hon spelar med det laget som hon tror ska vinna och hugger det andra laget i ryggen.

Jocke gillar spel.
Han är en dålig förlorare.
Han tänker inte förlora, han har satsat sin karriär på ett bräde.

Vad är ett liv värt?
Kan man köpa lycka?

Anjo utlyste KRIG, detta är resultatet.
Det finns inga vinnare, bara förlorare.
Så sluta upp nu och fundera över vad som pågår.
Detta är ingen film.
Det handlar om riktiga människor
Det handlar om en pappas kamp för rätten att älska vem han vill och kärleken till sitt barn.

Vem började detta egentligen?
Vem kastade första stenen?
Vem har viskat startordet?
Vem har mest att vinna på ddtta?
Vem har allt att förlora?

Du är inte frisk, sök hjälp för hatet mot Jocke, är dig man blir rädd för i den här tråden.
Citera
2024-05-03, 08:01
  #37211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Glöm inte hans papper som han själv sagt att han skrivit. Där stod det ett och annat.
Hittills har det inte kommit fram att det inte var han som skrev de och han har inte heller dementerat det, utan bekräftade innehållet och att den skulle publiceras.

Chrippas papper, som Jocke uppmanade Julia att ta med till Anjo, som sen Anjo lämnade vidare till Liam M. Dagboken som Jocke fotade av och lämnade till Anjo som skickade vidare till Liam M
Ingen som ser mönstret?

Jag lämnar denna sandlåda nu, för en stund i alla fall. Jag börjar bli allvarligt oroad av hur samhället är på väg att bli, med en ledare som Jockiboi

Ni kommer få många svar ikväll
Citera
2024-05-03, 08:27
  #37212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Chrippas papper, som Jocke uppmanade Julia att ta med till Anjo, som sen Anjo lämnade vidare till Liam M. Dagboken som Jocke fotade av och lämnade till Anjo som skickade vidare till Liam M
Ingen som ser mönstret?

Jag lämnar denna sandlåda nu, för en stund i alla fall. Jag börjar bli allvarligt oroad av hur samhället är på väg att bli, med en ledare som Jockiboi

Ni kommer få många svar ikväll

Spelar ingen roll vem som uppmanat någon att ta med papper hit och dit, det är fortfarande Kräftan som sagt att det är hans papper och det är han som skrivit dem och han kommer publicera de på sin Memmo. Sin självbiografi. Det kom från hans egna mun.

Du bör vara oroad hur alla dessa beter sig och rättfärdigar sitt handlande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback