2024-05-04, 18:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Og hvis han er skyldig, s har han da ihvertfald fet sig en kmpe straf de sidste snart 6 r - hele hans liv er spredt ud i Norge, Danmark og i mange andre lande rundt omkring i verden. I Danmark har det vret i TV, radioen og i medierne generelt. Alle ved, at hun ville skilles, deres forfrdelige gtepagter, hans dagbger, hans vremde i afhr osv. osv. osv.

S om ikke andet har han da fet som fortjent, HVIS han er skyldig, og det bare ikke kan bevises.

Det er jo en slags "halv-justis" som i alle tilfeller br unngs. P den annen side tror jeg ikke
han bryr seg s veldig mye om hva folk utenfor hans egen krets tenker om ham, s lenge han
ikke er siktet, tiltalt eller dmt.

S sprs det om politiet vil forske seg p noen avhr av ham som vitne. Det er jo enkelte i kretsen
hans som lever p feil side av loven, og som har "rette egenskaper".
Citera
2024-05-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet flger nok en god plan for veien videre.
Tror jeg g. Folk er for pessimistisk i trden - denne henleggelsen etterfulgt av mistanken mot SE, har virkelig gitt meg troa p Politiets arbeid.

Er s mange lse deler i dette syke "spillet" til TH, at til slutt vil alt sammen kollapse for Tom Hagen.
Citera
2024-05-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Tror jeg g. Folk er for pessimistisk i trden - denne henleggelsen etterfulgt av mistanken mot SE, har virkelig gitt meg troa p Politiets arbeid.

Er s mange lse deler i dette syke "spillet" til TH, at til slutt vil alt sammen kollapse for Tom Hagen.

Det er nettopp det. Alle lse trder rundt TH er der fortsatt. Alle selvmotsigelser, avsporinger og bortforklaringer har ikke forsvunnet.
Citera
2024-05-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er vel ikke slik at TH kun kan velge mellom dusr som leder til liket av Anne, eller som leder til GM.
Han kan velge begge deler. I alle tilfeller vil de etterlatte f fatt i GM, slik at de kan g videre i livet.
Her ser vi en TH som ikke er s opptatt av det, slik som du pstr han er. Bare dette alene peker jo mot TH som GM eller bestiller av drap.
Det kan vre helt andre ting som avgjr den bestemmelsen. Som for eksempel kan det skape et press p etterforskningen som ikke er hensiktsmessig dvs userise tips.
Funnsted er mer konkret og lettere avgjre relevans/sannsynlighet, kanskje?
Citera
2024-05-04, 21:50
Medlem
Citat:
Det er nettopp det. Alle lse trder rundt TH er der fortsatt. Alle selvmotsigelser, avsporinger og bortforklaringer har ikke forsvunnet.
Politiet sitter med hele sakskomplekset, de har ftt svar p det som mangler for oss. TH er ferdig etterforsket sier de.
Citera
2024-05-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet sitter med hele sakskomplekset, de har ftt svar p det som mangler for oss. TH er ferdig etterforsket sier de.

TH har ikke gitt svar p mange av de sprsmlene etterforskningen fortsatt stiller seg. TH har jo nektet stille i avhr og forklare seg.
Det er flere ubesvarte hull i forklaringene, tidslinje og andre forhold nr det gjelder TH. S her kan man ikke sette to streker under noe.
Citera
2024-05-04, 22:16
Medlem
Citat:
TH har ikke gitt svar p mange av de sprsmlene etterforskningen fortsatt stiller seg. TH har jo nektet stille i avhr og forklare seg.
Det er flere ubesvarte hull i forklaringene, tidslinje og andre forhold nr det gjelder TH. S her kan man ikke sette to streker under noe.
Nei, TH har blitt stilt samme sprsml gjentatte ganger, og han har svart gjentatte ganger. Han har ikke et nytt svar selv om sprsmlet blir gjentatt. Politiet har hatt mer kontakt med TH og Holden enn det vi vet. Det har vrt en viss dialog, uten at noe konkret er nevnt.
Citera
2024-05-04, 22:29
Medlem
Det er ett par viktige sprsml som hyere ptalemynighet, statsadvokat og riksadvokaten, m ta stilling til nr det skal bestemmes om det blir tiltale eller henleggelse p bevisets stilling for Tom Hagen.

Politiet har holdt fast ved siktelsen mot Tom Hagen i nrmere fem r. Fra ca juni 2019 til ca mai 2024. Det vil stride mot allmennhetens rettsflelse om Tom Hagen slipper straffeforflgelse.

Det har kommet politiske signaler om at vold i nre relasjoner skal bli ett innsatsomrde fremover. Det skal investeres mer i forebygge og forhindre partner- og familiedrap.

At den mistenkte konedraps-milliardren p Lrenskog lper fritt omkring, passer svrt drlig akkurat n, akkurat i r, nr vi har hatt rekordmange familie- og partnerdrap de siste mnedene.

De ulovlige ektepaktene, med detaljer og omstendigheter, er nok tenkt lagt frem som drapsmotiv ved en tiltale mot Tom Hagen. Blir det ingen tiltale men henleggelse p bevisets stilling, s gjr det ingen forskjell for de ugyldige ektepaktene, de er og blir ugyldige.

Ptalemyndigheten m i det aller minste srge for at Anne-Elisabeths ddsbo blir tilkjent halvparten av felleseiet ekteparet hadde tjent opp. Alternativet m bli at AEs bistandsadvokat, eventuelt ptalemyndigheten, srger for at det blir frt en egen sivilsak med ddsformodningskjennelse og oppgjr av Anne-Elisabeths ddsbo.

Tom Hagen kan ikke f slippe unna med konomisk gevinst etter drapet p Anne-Elisabeth.

Men jeg kan liksom ikke se for meg en slik lsning. Det beste vil vre at det tas ut drapstiltale og fres full straffesak.

S er det atter en gang sprsmlet om nye ransakninger i Sloraveien 4. Drapssiktelsen mot Tom Hagen kan ikke bare henlegges p bevisets stilling, ikke fr S4 og hagen og tomten er gravd opp og endevendt. Det blir nok ikke srlig populrt (hos andre enn mediene), men jeg ser ikke hvordan det kan unngs.
Senast redigerad av kornblomst 2024-05-04 kl. 22:32.
Citera
2024-05-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, TH har blitt stilt samme sprsml gjentatte ganger, og han har svart gjentatte ganger. Han har ikke et nytt svar selv om sprsmlet blir gjentatt. Politiet har hatt mer kontakt med TH og Holden enn det vi vet. Det har vrt en viss dialog, uten at noe konkret er nevnt.

Feil, det er det som er en del av problemet. TH har kommet med nye svar p samme sprsml.

Helt enkle sprsml fra avhrer har blitt mtt med ulike sprikende forklaringer fra TH sin side.
Feks i sprsmlet om hvor han var og gjorde i lpet av arbeidsdagen er det flere ubesvarte hull.

I sprsmlet om tidspunktet for lunsj har TH gitt helt ulike tidspunkt fra 11-tiden og helt frem til 13.
Det samme gjelder samtalene med forretningsforbindelsen, eller anropene til AHs mobiltelefon.

Dette er bare en liten flik av alle uavklarte forhold i saken som det burde vre enkelt besvare.
Men det er jo enda mer. Den siste halvtimen fr TH ringte ndnummeret er jo et kapittel for seg.
Citera
2024-05-04, 23:28
Medlem
Citat:
Feil, det er det som er en del av problemet. TH har kommet med nye svar p samme sprsml.

Helt enkle sprsml fra avhrer har blitt mtt med ulike sprikende forklaringer fra TH sin side.
Feks i sprsmlet om hvor han var og gjorde i lpet av arbeidsdagen er det flere ubesvarte hull.

I sprsmlet om tidspunktet for lunsj har TH gitt helt ulike tidspunkt fra 11-tiden og helt frem til 13.
Det samme gjelder samtalene med forretningsforbindelsen, eller anropene til AHs mobiltelefon.

Dette er bare en liten flik av alle uavklarte forhold i saken som det burde vre enkelt besvare.
Men det er jo enda mer. Den siste halvtimen fr TH ringte ndnummeret er jo et kapittel for seg.
penbart har politiet kontroll p dette. De sier TH er ferdig etterforsket. Er det s vanskelig forst?
Citera
2024-05-04, 23:28
Medlem
Trollsvanss avatar
r det ngon snll person som kan gra en sammanfattning p svenska?

Ville flja trden frn brjan.
Men hade inte tiden som krvdes utav mig att lsa all den hr norskan.

Senast ngon bad om en sammanfattning var 2023.
Det knns som det t dags fr en svensk uppdatering.
Citera
2024-05-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ett par viktige sprsml som hyere ptalemynighet, statsadvokat og riksadvokaten, m ta stilling til nr det skal bestemmes om det blir tiltale eller henleggelse p bevisets stilling for Tom Hagen.

Politiet har holdt fast ved siktelsen mot Tom Hagen i nrmere fem r. Fra ca juni 2019 til ca mai 2024. Det vil stride mot allmennhetens rettsflelse om Tom Hagen slipper straffeforflgelse.

Det har kommet politiske signaler om at vold i nre relasjoner skal bli ett innsatsomrde fremover. Det skal investeres mer i forebygge og forhindre partner- og familiedrap.

At den mistenkte konedraps-milliardren p Lrenskog lper fritt omkring, passer svrt drlig akkurat n, akkurat i r, nr vi har hatt rekordmange familie- og partnerdrap de siste mnedene.

De ulovlige ektepaktene, med detaljer og omstendigheter, er nok tenkt lagt frem som drapsmotiv ved en tiltale mot Tom Hagen. Blir det ingen tiltale men henleggelse p bevisets stilling, s gjr det ingen forskjell for de ugyldige ektepaktene, de er og blir ugyldige.

Ptalemyndigheten m i det aller minste srge for at Anne-Elisabeths ddsbo blir tilkjent halvparten av felleseiet ekteparet hadde tjent opp. Alternativet m bli at AEs bistandsadvokat, eventuelt ptalemyndigheten, srger for at det blir frt en egen sivilsak med ddsformodningskjennelse og oppgjr av Anne-Elisabeths ddsbo.

Tom Hagen kan ikke f slippe unna med konomisk gevinst etter drapet p Anne-Elisabeth.

Men jeg kan liksom ikke se for meg en slik lsning. Det beste vil vre at det tas ut drapstiltale og fres full straffesak.

S er det atter en gang sprsmlet om nye ransakninger i Sloraveien 4. Drapssiktelsen mot Tom Hagen kan ikke bare henlegges p bevisets stilling, ikke fr S4 og hagen og tomten er gravd opp og endevendt. Det blir nok ikke srlig populrt (hos andre enn mediene), men jeg ser ikke hvordan det kan unngs.

Er du virkelig p dette nivet fortsatt ? Det er nesten ikke til begripe. Man kan da ikke ta ut en drapstiltale nr det ikke finnes noe bevis for verken vold eller drap. Hvordan har du egentlig tenkt at en slik staffesak skal foreg ? En staffesak uten verken et lik eller noe verdens bevis av noe slag.

Det eneste de har er en skjev ektepakt som det finnes mange av i mange forhold rundt omkring. Dessverre kan man ikke fr gjort s mye med den n . Det er kun AEH som kunne utfordret den, men hun er borte og det finnes jo heller ikke bevis for at skjev ektepakt og ekteskapsproblemer er rsaken til at hun er borte.

Hvis TH er skyldig slik du tror, s hper jeg de finner bevis p han. Virkelig, men etter 5 r uten finne noe som helst, s er det p tide at du innser at det mest sannsynlig er andre gjerningsmenn enn TH. Det tror jeg politiet ogs mener n. Jeg tror de er p sporet av noe og at vi snart endelig fr svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in