2024-05-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
S de frifinner han fordi de tror han er bagmanden har du ftt inntrykk av.

Ihht til det norske lovverket kan politet sikte en person de tror en bakmann for en kriminell handling med bakgrunn i straffeloven.

Lykke til med teori. Blir spennende flge med.

Det er bare domstolen som kan frifinne noen, ikke politiet.
Citera
2024-05-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det tror jeg ikke.

Tviler p at politiet vil f noe som helst ut av han mer.

Kan hende de vil forske ve press mot Tom Hagen ved kalle ham inn til rettslige avhr. Da m han mte opp i det minste.

Det hadde jo vrt en fordel om politiet fikk en sammenhengende og troverdig forklaring om hva som skjedde i Sloraveien 4 den 31. oktober 2018. For den videre etterforskningen.

N sitter vel politiet med brokker og biter av selvmotsigelser og logiske brister. I fleng. Men som er umulig f sammen til et troverdig forlp av hendelsene den dagen.

Det har nok vrt mye mer utfordrende for Tom Hagen greie lyve konsistent og troverdig. Enn hva han hadde trodd p forhnd. Og hva han hadde forventet.

Tenker at politiet har lagt en strategi der bde TH og barna blir innkalt til nye avhr som vitner.
Det kan ikke barna nekte da det ikke inkriminerer TH.
Citera
2024-05-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Nei, realitetene er ikke at TH er tiltalt for drap. Slett ikke. Du skriver alts s mye rart og det har du gjort i flere r n.

Alle her, inkludert deg forstr at tiltalt var en skrivefeil, og at det var siktet hen mente.
Citera
2024-05-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Beklager skrivefeilen. Har rettet den n.

Men nr det gjelder dette du skriver om feiring. Hvorfor skulle jeg feire? Min mageflelse har vrt at TH er uskyldig, men jeg har hele tiden gitt uttrykk for at jeg ikke er sikker. Du derimot har bare vrt skrsikker og hostet opp mye rart. Du har vrt helt lst og er det fortsatt.
Citera
2024-05-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Alle her, inkludert deg forstr at tiltalt var en skrivefeil, og at det var siktet hen mente.

Vel, det kom fra kornblomst.

Det er tross alt kornblomst som mente at TH hadde gravlagt AEH under komfyren fr han dro p jobb. Det var kornblomst som mente at TH hadde festet mobilen p en robotstvsuger som beveget seg rundt, sendte meldinger og la fra seg mobilen p et bord i gangen.

Kornblomst tror fortsatt s mye p denne teorien at hun mener politiet ikke har etterforsket ferdig, selv om politiet sier de er ferdig. De har jo ikke lett under komfyren enda.
Citera
2024-05-05, 02:29
Medlem
Citat:
Tenker at politiet har lagt en strategi der bde TH og barna blir innkalt til nye avhr som vitner.
Det kan ikke barna nekte da det ikke inkriminerer TH.

Den forrige etterforskningledelsen med ptaleleder Haris Hrenovica i spissen dela etterforskningen og forsinket den med mange r. Familien Hagen stilte frst opp i avhr, men de siktet TH og satte han i fengsel uten ha bevis. Attptil havnet det de sa i avhr i media. Da hadde det ikke lenger noen hensikt la seg avhre . Politiet var p villspor og yttligere avhr med flere gjentagelser rundt samme tema ville ikke ha frt til fremdrift i saken. Kun mer sirkus i media.

Politiet klarte delegge forholdet til familien og Haris Hrenovica mtte tas ut av etterforskningsledelsen. Da Haris sluttet ble det ogs slutt p lekasjene til media.

Den nye etterforskningsledelsen mtte f tid til sette seg inn i saken. Det har de n gjort og de har sett p saken p nytt. De har tydeligvis funnet andre spor. Spor som Haris og co ikke klarte finne fordi de kjrte seg fast.

Jeg tror denne saken kommer til ende opp i fremtidige lrebker som et eksempel p hvordan det IKKE skal gjres. Jeg tror ogs det vil ende med erstatning til TH.
Citera
2024-05-05, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Den forrige etterforskningledelsen med ptaleleder Haris Hrenovica i spissen dela etterforskningen og forsinket den med mange r. Familien Hagen stilte frst opp i avhr, men de siktet TH og satte han i fengsel uten ha bevis. Attptil havnet det de sa i avhr i media. Da hadde det ikke lenger noen hensikt la seg avhre . Politiet var p villspor og yttligere avhr med flere gjentagelser rundt samme tema ville ikke ha frt til fremdrift i saken. Kun mer sirkus i media.

Politiet klarte delegge forholdet til familien og Haris Hrenovica mtte tas ut av etterforskningsledelsen. Da Haris sluttet ble det ogs slutt p lekasjene til media.

Den nye etterforskningsledelsen mtte f tid til sette seg inn i saken. Det har de n gjort og de har sett p saken p nytt. De har tydeligvis funnet andre spor. Spor som Haris og co ikke klarte finne fordi de kjrte seg fast.

Jeg tror denne saken kommer til ende opp i fremtidige lrebker som et eksempel p hvordan det IKKE skal gjres. Jeg tror ogs det vil ende med erstatning til TH.

Erstatning for hva da?

Oppreisning kanskje
Citera
2024-05-05, 03:59
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan vre helt andre ting som avgjr den bestemmelsen. Som for eksempel kan det skape et press p etterforskningen som ikke er hensiktsmessig dvs userise tips.
Funnsted er mer konkret og lettere avgjre relevans/sannsynlighet, kanskje?

Userise tips vil ikke gi noen gevinst. Og det vil heller ikke forstyrre etterforskningen nr tipsene gr direkte til Holden. S den m du nesten forklare. Det er jo Holden som evt gr videre med tipsene.
Du har kanskje glemt at Holden er tidligere politiadvokat, og har den ndvendige kompetansen?
Tror vi kan konkludere med at TH absolutt ikke vil at GM skal bli funnet, og jeg tror vi kan konkludere med at det ikke lar seg gjre finne Anne, siden belnningen p ti millioner ikke har gitt resultater.
Citera
2024-05-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
r det ngon snll person som kan gra en sammanfattning p svenska?

Ville flja trden frn brjan.
Men hade inte tiden som krvdes utav mig att lsa all den hr norskan.

Senast ngon bad om en sammanfattning var 2023.
Det knns som det t dags fr en svensk uppdatering.

Kort sammanfattning:

I brjan av utredningen trodde polisen att Anne Elisabeth Hagen hade blivit kidnappad. Misstanken kade gradvis mot hennes man Tom Hagen, och han greps i april 2020. Bevisen visade sig vara fr svag fr att hlla Hagen i frvar och han slpptes efter 11 dagar.

Det senaste som har hnt r att polisen meddelat att utredningen mot Tom Hagen r avslutad, men utredningen om frsvinnandet kommer att fortstta.
Citera
2024-05-05, 09:24
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er bare domstolen som kan frifinne noen, ikke politiet.
Mente henlegge. Who cares.
Kanskje du tar jobben finkjemmer trden for skrivefeil opp mot info i media?
Citera
2024-05-05, 09:25
Medlem
Legokatts avatar
Til info er det kun 40 til 50 lesere av trden. (0.001 % av Norges befolkning..) og av disse er det sikkert flere svenske lesere.

En tankevekker i fall noen tror denne trden har stor pvirkningskraft eller noe slikt. Blir nok som rope i en tunnel langt under jorden.

Ellers m jo statsadvokaten og riksadvokaten bare gjre jobben sin s samvittighetsfullt som mulig.
Citera
2024-05-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benredikk
Det er Sharok Ezazi

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...fengselsstraff

Hadde ikke han sendt noen andre, og holdt seg langt unna Lrenskog dersom han var innblandet?

Det kan ikke heller vre snakk om RH?

https://www.flashback.org/sp81991010
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in