Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-05, 14:29
  #73
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Vad är anledningen till att du vill att kvinnor inte ska prata? Och vilken plats är det du avser att de ska veta att de har?
Varför anser du att bara för att man är född fysiskt starkare ska man ha rätt att bestämma över andra?

Det är så det fungerar bakom stängda dörrar. Men fortsätt du leva i förnekelse.

Prova bli strandsatt på en öde ö med en man så får du se vem som har makten. Inte fan är det kvinnan iaf hahaha. Vad ska hon göra liksom? Spöa mannen? Neka med sex? Det blir som mannen vill. Så länge det inte är en schrimp. Kvinnor i väst.

Hur gick det när svenska damlansdslaget spelade en fotbollsmatch mot ett p16 lag? Utklassade. Säger det dig ingenting? Hahaha.

Alahu Akbar.
__________________
Senast redigerad av Lifestealer 2024-05-05 kl. 14:34.
Citera
2024-05-05, 14:31
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Kvinnor som tror att vara beslutsam, handlingskraftig och driven betyder att trycka ner, domdera och köra över. När kvinnor tror sig agera som män blir de toxiska.
Denna tankevurpa syns ofta här. Kvinnor agerar inte som män. Kvinnor är som de är, oavsett män gillar det eller inte. En del mäns uppfattning om kvinnlighet härstammar från historien när kvinnor inte fick agera hur de ville, och var tvungna att stå tillbaka, vara tysta och vara till lags. Idag lever vi i ett fritt land, ett rimligt antagande är att så som människor beter sig idag är deras rätta jag.
Citera
2024-05-05, 14:34
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Det är så det fungerar bakom stängda dörrar. Men fortsätt du leva i förnekelse.

Prova bli strandsatt på en öde ö med en kille så får du se vem som har makten. Inte fan är det kvinnan iaf hahaha. Vad ska hon göra liksom? Spöa mannen? Neka med sex? Det blir som mannen vill. Så länge det inte är en schrimp. Kvinnor i väst.
Varför kan du inte svara på ett ordentligt sätt? Du visar bara att du inte klarar en vuxen diskussion när du svarar på det löjliga sätt du gör här.
Att mannen kan bestämma genom styrka är helt självklart, vad jag frågar dig är varför du anser att han bör göra det? Han har inte gjort något för att åstadkomma sin styrka, så varför skulle han använda den som ett vapen mot någon som inte ens är ett hot?
Och frågan kvarstår, varför anser du att kvinnor inte ska prata?
Citera
2024-05-05, 14:40
  #76
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Varför kan du inte svara på ett ordentligt sätt? Du visar bara att du inte klarar en vuxen diskussion när du svarar på det löjliga sätt du gör här.
Att mannen kan bestämma genom styrka är helt självklart, vad jag frågar dig är varför du anser att han bör göra det? Han har inte gjort något för att åstadkomma sin styrka, så varför skulle han använda den som ett vapen mot någon som inte ens är ett hot?
Och frågan kvarstår, varför anser du att kvinnor inte ska prata?

Av samma anledning som kvinnor nekar sex. De har inte gjort något för att åstadkomma sin fitta.
Citera
2024-05-05, 14:45
  #77
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
DETTA! Vad är grejen med kvinnor som bara babblar och inte kan vara tysta i 0,2 sekunder?? Förstår jag dig rätt när du menar att det är en typ av härskarteknik? Kan du vidareutveckla? Alternativt länka till material? Jag är genuint intresserad och vill gärna lära mig mer om detta fenomen.

Ja, precis, jag menar att det definitivt är en typ av kvinnlig härskarteknik. Utgår endast från egen erfarenhet här men listan på div härskartekniker är ju lång. Det finns liknande exempel hos män oxå som jag sett genom åren men dessa brukar skilja sej åt. Hade tex en arbetskollega med en ovana att hålla långa monologer på vägen hem från jobbet om filmer han nyligen sett (behövde inte kolla på filmerna sen - man hade ju ändå fått allt återberättat och avslöjat). Detta var troligen dock ett drag i hans roll som lärare som satt kvar efter jobbet men visst kan även ett stort ego ha spelat sin roll. Dock. Kvinnorna jag tänker på här säger INGET av djupare substans när det börjar hållas små monologer rakt ut i luften - dom gör det i syfte att skapa fokus på sej själva och dominera diskussionen (även om dom inte tillför ett jävla dugg till den!!). Inte sällan blir det tjafs mellan såna här kvinnor om dom hamnar i varandras sällskap. "Hon pratar ju bara om sej själv!" (när personen själv inte gör något annat än pratar om sej själv - alt är det ren psykologisk projektion dessa sysslar med). Man håller på att bli tokig i dessa kvinnors närhet. Man räknar liksom bara ner till det kommer en replik om något totalt jävla ovidkommande som endast syftar till att skifta fokus till henne. Minns en sån kvinna som med jämna mellanrum efter avslutad intetsägande mening HÖGT säger - "JA, PRATA KAN JAG!". (och man tänkte "ja, och det är nog ta mej fan det enda du kan oxå"). Sen finns det kvinnor i denna kategori som bara inte kan hålla tyst knappt en enda sekund som sagt men dom är något mer ovanliga men förekommer absolut. Övertygad om att detta sker av exakt samma syfte - fokuset ska vara på dom och ingen annanstans.
Citera
2024-05-05, 14:54
  #78
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Borderlinekvinnor som förför en med sex sen hugger en kniv i ryggen och vrider om när du blir kär i dem.
Håller med
sen har vi de narcissistiska kvinnor
vars beteende är likvärd de med borderline .
ett sätt de avslöjar sig på
är omotiverade vredesutbrot .
Citera
2024-05-05, 15:02
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Av samma anledning som kvinnor nekar sex. De har inte gjort något för att åstadkomma sin fitta.
Vad är anledningen? Du svarar inte på frågan. Varför har du ett behov av att vara elak och föraktfull mot kvinnor bara för att du har större fysisk styrka?
Citera
2024-05-05, 15:04
  #80
Avstängd
GulfLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Att få ett kok stryk är något de glömt bort i väst, då tjejer på grund av feminism är heliga här. Därav detta beteende. De tror att de kan göra som de vill här, utan konsekvenser. De vet helt enkelt inte sin plats i samhället länge. Ett kok stryk botar detta. Tror sällan tjejer gör så i muslimländerna t.ex.. Har jag fel?

Haha ja, mer kok stryk till tjejer så blir det nog bra.

Det festliga är att dom faktiskt mår bättre av det, med måttlighet naturligtvis. Bara att kolla på Darkside. Kvinnor är fan helt sjuka i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har fått höra från kvinnor på jobbet att jag är ful, det tycker jag är ett typexempel.

För att förtydliga, de har alltså kommit fram till mig, inte som ett svar eller så, vi jobbar inte ens med samma saker, är bara på samma kontor.

Men seriöst, detta måste du utveckla. Menar du på fullt allvar att kvinnor helt random på arbetet sagt att du är ful?
Citera
2024-05-05, 15:52
  #81
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Vad är anledningen? Du svarar inte på frågan. Varför har du ett behov av att vara elak och föraktfull mot kvinnor bara för att du har större fysisk styrka?

Det har jag inte men jag vet att det blir jag som bestämmer om det väl kommer till kritan. Så känner nog alla män, ja förutom schrimpsen då. Liksom vad ska du göra åt saken? Det är jag som har musklerna, inte du. Du kan ju alltid sära på benen eller gå din väg om det inte passar. Valet är ditt. Kvinnor är ett mellanting mellan barn och män i hierarkin, på sin höjd. Själv likställer jag dom faktiskt med barn. Kan ingenting själva. Precis som barn.
__________________
Senast redigerad av Lifestealer 2024-05-05 kl. 16:06.
Citera
2024-05-05, 15:54
  #82
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Denna tankevurpa syns ofta här. Kvinnor agerar inte som män. Kvinnor är som de är, oavsett män gillar det eller inte. En del mäns uppfattning om kvinnlighet härstammar från historien när kvinnor inte fick agera hur de ville, och var tvungna att stå tillbaka, vara tysta och vara till lags. Idag lever vi i ett fritt land, ett rimligt antagande är att så som människor beter sig idag är deras rätta jag.

Kvinnor försöker anpassa sig till en verklighet och samhällsstruktur som män har skapat. Det är ingen tankevurpa. Kvinnor är verkligen som dem är och ska därför inte försöka vara något annat. Kvinnliga chefer är ett praktexempel.
__________________
Senast redigerad av slutaleta 2024-05-05 kl. 16:47.
Citera
2024-05-05, 16:07
  #83
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Jag håller nästan med, punkt 6 skulle jag revidera till fler än 2 män

Vad snackar ni om? De flesta svenska tjejer har bodycount på 20+ innan de fyllt 20 idag
Citera
2024-05-05, 16:14
  #84
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Vad snackar ni om? De flesta svenska tjejer har bodycount på 20+ innan de fyllt 20 idag
Exakt, därför de går fetingbort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in