Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-07, 17:23
Medlem
raskenss avatar
Teslas ordfrande har tydligen stordumpat. undrar varfr?

https://www.di.se/live/ordforande-st...-halv-miljard/

Om nu Tesla framver kommer vxa enormt mste det ju vara rhundradets smsta affr.
Senast redigerad av raskens 2024-05-07 kl. 17:25.
Citera
2024-05-07, 17:58
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Teslas ordfrande har tydligen stordumpat. undrar varfr?

https://www.di.se/live/ordforande-st...-halv-miljard/

Om nu Tesla framver kommer vxa enormt mste det ju vara rhundradets smsta affr.

Du har fr brttom.

https://www.cnbc.com/2024/05/07/tesl...this-year.html

That brings her total sales in 2024 to more than $50 million, all part of a program that was put into place with Tesla in October.
Denholm still owns the vast majority of her stake, which totaled 1.66 million shares as of the end of 2023.
Verkar som DI plockat bort det frn sin frstasida med?
Citera
2024-05-07, 19:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du har fr brttom.

https://www.cnbc.com/2024/05/07/tesl...this-year.html

That brings her total sales in 2024 to more than $50 million, all part of a program that was put into place with Tesla in October.
Denholm still owns the vast majority of her stake, which totaled 1.66 million shares as of the end of 2023.
Verkar som DI plockat bort det frn sin frstasida med?

1.66miljoner aktier motavarar vl ca 300milj USD 50mil r nog inte en frsumbar del. Spelar det nn roll att det r arrangerat av tesla eller henne sjlv?

Att frsljningen beslutades fr ngra mnader sen kan ju ha med insiderlagstiftning att gra?
Senast redigerad av raskens 2024-05-07 kl. 20:02.
Citera
2024-05-08, 04:28
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
1.66miljoner aktier motavarar vl ca 300milj USD 50mil r nog inte en frsumbar del. Spelar det nn roll att det r arrangerat av tesla eller henne sjlv?

Att frsljningen beslutades fr ngra mnader sen kan ju ha med insiderlagstiftning att gra?

Ja, eller helt enkelt en hemtagning av lite pengar som kan lggas i andra aktier ifall Tesla gr ner. Jag kan inte skattelagstiftningen i USA heller, men i Sverige beskattas du ofta fr de aktier du mottar rknat p deras strike price. Jag jobbade med Lorentzon fr mnga r sedan och mnga anstllda p Spotify fick belna sina hus fr att ens kunna ta emot aktierna (i deras optionsprogram) och sedan slja av s mycket som 70% av aktierna de fick i vissa fall fr att ens kunna behlla resten.

Att hon sljer en andel r inget konstigt alls, jag hade nog agerat liknande oavsett vad jag trodde om Tesla
Citera
2024-05-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, eller helt enkelt en hemtagning av lite pengar som kan lggas i andra aktier ifall Tesla gr ner. Jag kan inte skattelagstiftningen i USA heller, men i Sverige beskattas du ofta fr de aktier du mottar rknat p deras strike price. Jag jobbade med Lorentzon fr mnga r sedan och mnga anstllda p Spotify fick belna sina hus fr att ens kunna ta emot aktierna (i deras optionsprogram) och sedan slja av s mycket som 70% av aktierna de fick i vissa fall fr att ens kunna behlla resten.

Att hon sljer en andel r inget konstigt alls, jag hade nog agerat liknande oavsett vad jag trodde om Tesla

Oberoende av varfr just Robyn Denholm sljer s kan de va vrt att kika insider buys/sells senaste 3 ren. Det r chockerande imo. Det r nrmare 5-600 slj per kp i tesla frn insiders.

Hade varit uppfriskande om iaf en enda mnniska p tesla put their money where their mouth is och kpte lite aktier. Om det nu r s billigt
Citera
2024-05-08, 09:22
Medlem
The-9s avatar
Oerhrt kul att Tesla r Luminars strsta lidarkund.
Citera
2024-05-08, 09:23
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
https://i.insider.com/6400f850934c2c...jpeg&auto=webp

Har alltid varit lite svrt att sga om snubben r en komplett idiot eller bara en notorisk lgnare men antagligen lite av bda. Frstr varfr raskens gillar honom.
Frgan r ju vart Tesla faktiskt ligger till, Tesla fanboys fr det ju att lta som att Tesla r verlgset frst i racet, vilket knns minst lika otroligt som den dr grafen.
Citera
2024-05-08, 10:30
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Frgan r ju vart Tesla faktiskt ligger till, Tesla fanboys fr det ju att lta som att Tesla r verlgset frst i racet, vilket knns minst lika otroligt som den dr grafen.

Tror man att vinnaren blir den som har bst AI + billigaste/mest skalbara systemet s r Tesla verlgset frst - s lngt fre att det r lnlst fr ngon annan att ens frska, lite som hur det blev med Google Search.

Tror man dremot att vinnaren r den med mest avancerade sensorer/den som frst lanserar en faktisk robotaxi, ja d r Tesla nrmare den dr grafen.
Citera
2024-05-08, 11:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Oerhrt kul att Tesla r Luminars strsta lidarkund.

Ja det hade varit komiskt om helt pltsligt Tesla rullar ut med lidar i bilen. Tekniken r nog fr dyr dyr i dag men skulle en lidarenhet komma ner i samma pris som en kamera s skulle den spa skiten ut all kamerateknologi. Allt r ju utsatt fr teknikutveckling. S vem vet hur scenen ser ut om 10 r.
Citera
2024-05-08, 11:41
Medlem
The-9s avatar
Jag ser tiotals sdana hr varje dag:

https://twitter.com/RDPrince/status/...gGgYR8tPA&s=19

Det r uppenbarligen en koordinerad pverkansattack frn vnstern.
Senast redigerad av The-9 2024-05-08 kl. 11:46.
Citera
2024-05-08, 11:52
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ja det hade varit komiskt om helt pltsligt Tesla rullar ut med lidar i bilen. Tekniken r nog fr dyr dyr i dag men skulle en lidarenhet komma ner i samma pris som en kamera s skulle den spa skiten ut all kamerateknologi. Allt r ju utsatt fr teknikutveckling. S vem vet hur scenen ser ut om 10 r.

Jag har en pinne som jag vet r exakt 2 meter lng, den r helt verlgsen p att mta det avstndet jmfrt med kameran i min mobil.

Du vet att Waymos grundare sagt att han hade valt ett "vision based" system istllet fr att frlita sig p Lidar om han hade pbrjat utvecklingen idag? AI hade inte kommit s lngt nr han tog beslutet att anvnda Lidar. Men Raskens begriper s klart det hr mycket bttre.
Citera
2024-05-08, 12:00
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag har en pinne som jag vet r exakt 2 meter lng, den r helt verlgsen p att mta det avstndet jmfrt med kameran i min mobil.

Du vet att Waymos grundare sagt att han hade valt ett "vision based" system istllet fr att frlita sig p Lidar om han hade pbrjat utvecklingen idag? AI hade inte kommit s lngt nr han tog beslutet att anvnda Lidar. Men Raskens begriper s klart det hr mycket bttre.

Vad sger han mer d? Inget specifikt om att det behvs ny revolutionerande mjukvara och eventuella svagheter i bara vision based med tekniken som finns idag? Inget snt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in