2024-05-09, 06:56
Medlem
Stark vändning av Vancouver
Citera
2024-05-09, 07:44
Medlem
TomThumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Stark vändning av Vancouver

Blev väckt av barnen vid 05.45. Lämpligt då man brukar hinna se sista perioden om matchen börjar 04.00.

Men satan vad Edmonton vek ihop sig. Helt bedrövligt kass 3:e period. Det enda jag fick se var en massa felpassningar, spelare som ramlade till höger å vänster och knappt ett skott på mål.

Bara att rycka upp sig om dom ens ska kunna drömma om Stanley cup-titeln
Citera
2024-05-09, 16:13
Medlem
BavarianBeetles avatar
Pettersson har varit förjävla dålig sen han signade sitt feta kontrakt i mars. Tre poäng på sju slutspelsmatcher är inte ok för en sån spelare.
Citera
2024-05-09, 16:50
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Pettersson har varit förjävla dålig sen han signade sitt feta kontrakt i mars. Tre poäng på sju slutspelsmatcher är inte ok för en sån spelare.

Riktigt dåligt.

Gick igenom skott på mål för hans del i slutspelet. I matchordning, senast till första. 3,1,3,1,1,0,2
1,57 skott/match.

Fortfarande inte kommit över att de slog ut Nashville. Hoppas de åker dit rejält nu mot Dallas. Trots den första matchen.
Senast redigerad av Davy 2024-05-09 kl. 17:38.
Citera
2024-05-09, 18:48
Medlem
Keefe får kicken från Toronto. Inte så oväntat. Mer spännande blir hur de ska lyckas trejda Marner. Förutom att han har en full No movement klausul, så måste man hitta ett lag som vill ta hans lön, och gärna få något tillbaka också. Lycka till med det.
Citera
2024-05-09, 21:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle

Jag är hyfsat säker på att han spelar skadad och går på 70 % av sin kapacitet. Så blek är han inte annars. Eller så är han nöjd

Hur som helst är han en skugga av sitt pre-kontrakt-jag.
Citera
2024-05-09, 21:25
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Riktigt dåligt.

Gick igenom skott på mål för hans del i slutspelet. I matchordning, senast till första. 3,1,3,1,1,0,2
1,57 skott/match.

Fortfarande inte kommit över att de slog ut Nashville. Hoppas de åker dit rejält nu mot Dallas. Trots den första matchen.
Jag såg att folk hyllade honom för hans match igår. Snacka om att hans tidigare matcher i slutspelet har ändrat kravbilden.

Som svensk så kollar jag hela tiden på honom när han är inne och Vancouver har pucken. Och han var väl okej igår, slog några bra och smart passningar, hade något ganska bra skott. Men han var ju verkligen inte superstjärna bra. Vancouvers slutspel håller på att utvecklas till något märkligt. Jag tycker aldrig att de är bra. Elias P är inte bra, Hughes är inte bra, de spelar med tredjemålvakten. Trots det så är i andra omgången och leder med 1-0 i matcher.
Citera
2024-05-10, 02:30
Medlem
sebastian_s avatar
Man märker att slutspelet rör sig framåt lite väl snabbt när det är så svårt för allt runt omkring att hänga med.

https://m.youtube.com/watch?v=4nueVphaMXI&t=0s den här bra videon känns ju helt inaktuell nu. Jag hade gärna tagit en 3 dagars extra paus mellan omgång 1 och 2.
Citera
2024-05-10, 03:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag är hyfsat säker på att han spelar skadad och går på 70 % av sin kapacitet. Så blek är han inte annars. Eller så är han nöjd

Hur som helst är han en skugga av sitt pre-kontrakt-jag.
Jag är också helt säker på att han spelar skadad. Som du säger, så här dålig är han inte annars.
Citera
2024-05-10, 06:21
Medlem
Kedoxs avatar
Frukta ej finnar!
Vet att VM-laget ser lite tunt ut men ni kan nog väldigt snart förstärka med Aho.
Citera
2024-05-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Frukta ej finnar!
Vet att VM-laget ser lite tunt ut men ni kan nog väldigt snart förstärka med Aho.
Om han inte gör en Nylander säger nej.
Men känns det är mer heder för finnar representera sin nation än vad det är för svenskar.
Citera
2024-05-10, 09:14
Avstängd
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Om han inte gör en Nylander säger nej.
Men känns det är mer heder för finnar representera sin nation än vad det är för svenskar.

Ja, det märks på att det är hela 3 NHL-spelare i finnarnas trupp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in