Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-19, 22:35
2-2 slovakia latvia vilket krig
2024-05-19, 22:37
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det är ok. Situationen kommer garanteras rullas och talas om efter matchen. Återstår att se om du eller jag får annat perspektiv. Som sagt, jag vill bannlysa Kanada och kanadensare från all internationell hockey i 25 år, till att börja med. Spelare från Europa/USA som väljer att spela i Kanada förbjuds också från internationellt spel. Kanadas fusk och fulspel måste få ett slut.

Så har man känt mer än en gång. Minns när JVM gick i Kanada för några år sedan. Domarna fuskade till det så Kanada gick till final och sedan fuskade man så de vann också. Ultimata skammen var när kanadensiska fansen stod upp och applåderade kanadensiska spelarna till vinsten. Alla begrep att domarna rånat övriga lag. Så jävla, jävla vidrigt. Hatar kanadensiska fusket. I statistiken efteråt ser man inget om fusket utan bara resultatet.
Kommer ihåg Canada Cup 1996, alla domare var kanaDICKer och dömde bort ryssarnas mål ett par gånger för att ge vinsten till Kanada. Men inte skämdes dom inte.
2024-05-19, 22:38
Moderator
Gromguttens avatar
Vinner letterna i sudden så hsr de tre poäng att ta in i sista omgången.

De møter førenta staterna, Slovakien Sverige. Lettland vidare på eventuellt inbørdes.
2024-05-19, 22:39
Medlem
Så fort spelare känner en klubba i magen lägger dom sig ned för dom vet att de får det med sig
2024-05-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Yes!! Hann hem till tredje perioden!!

Var 2a jämn spelmässigt?

Som du kanske förstår i tråden så skedde det en omdiskuterad knätackling från Fiala mot Cozen med efterföljande "gurgel". Femma och matchstraff på Fiala och Kanada gick från 1-2 till 3-2. Det har varit straff för Schweiz och lite annat smått och gott. Vansinnig period. Det är så man undrar vad som står på spel egentligen. Är det så här gärna de inte vill möta Tre Kronor?

Citat:
Värsta måste nog vara när damerna spelade vm och Finland vann och så dömde dom bort målet jättesent och felaktigt om jag minns rätt och så slutar det med att Kanada vann

den enda gången jag brytt mig om damhockey för det var just så brutalt

Helt sjukt. Vidhåller bojkotta Kanada från all internationell hockey i 25 år, till att börja med.
2024-05-19, 22:42
Medlem
SamuraiBennys avatar
Blev det bvideoreferens på SLovakien? FÖljer Kanadas match men såg på VM tabellen att de tog bort målet ett tag för att nu gå till ÖT?
2024-05-19, 22:42
Medlem
Citat:
Som du kanske förstår i tråden så skedde det en omdiskuterad knätackling från Fiala mot Cozen med efterföljande "gurgel". Femma och matchstraff på Fiala och Kanada gick från 1-2 till 3-2. Det har varit straff för Schweiz och lite annat smått och gott. Vansinnig period. Det är så man undrar vad som står på spel egentligen. Är det så här gärna de inte vill möta Tre Kronor?

Helt sjukt. Vidhåller bojkotta Kanada från all internationell hockey i 25 år, till att börja med.

Skulle aldrig frågat hur perioden var nu känner jag bara ånger över att jag missade den
2024-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Kommer ihåg Canada Cup 1996, alla domare var kanaDICKer och dömde bort ryssarnas mål ett par gånger för att ge vinsten till Kanada. Men inte skämdes dom inte.

Sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

De møter førenta staterna, Slovakien Sverige. Lettland vidare på eventuellt inbørdes.

Lättland har redan mött Sverige och förlorat 6-2. 3 baklänges mål på 26 sekunder.
2024-05-19, 22:44
Moderator
Gromguttens avatar
Jävligt tveksamt att ta ut Slovaken där.
2024-05-19, 22:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Lättland har redan mött Sverige och förlorat 6-2. 3 baklänges mål på 26 sekunder.

Vad har det med inbördes mot Slovakien att gøra?

(7-2)
2024-05-19, 22:47
Medlem
Citat:
Så fort spelare känner en klubba i magen lägger dom sig ned för dom vet att de får det med sig

Bra att man stävjer fulspel men trist om hockeyspelare blir primadonnor som fotbollsspelarna avvecklats till.

Citat:
Skulle aldrig frågat hur perioden var nu känner jag bara ånger över att jag missade den

Hehe, det lär komma fler roliga matcher.
2024-05-19, 22:49
Medlem
Citat:

Citat:
Vad har det med inbördes mot Slovakien att gøra?

(7-2)

Vad menade du med det fetade då? Jag missförstod kanske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in