Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-29, 17:40
  #39157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du verkar ju ha så mycket på din akilleshäl så du kan väl själv anmäla honom. Det finns verkligen, enligt dig, en hel del.
Vräk honom från ditt inre och lugna ner dig innan du får en hjärtinfarkt.

Ja jag hoppas att Chrippa får lugn och ro. Omge sig av de som älskar honom och gå vidare i livet. Bli en fin pappa till sin dotter. Kanske lite livsförändringar, vad vet jag. Vi gör det alla flera gånger I livet.

Han har dock lite att stå i först.

Men såna som du hjälper inte honom. Inte på något vis. Du bryr dig kanske inte då du mest verkar vilja ha rätt.
Ibland är det inte den rätta vägen.

Du får tro vad du vill. Jag avskyr inte Chrippa men däremot anser jag att man som människa växer om man tar ansvar för det man är ansvarig för. Det går inte att ducka för det. Jag ser ett ansvarstagande bara genom att komma till Sverige. Bra Chrippa. Nu börjar det, men det är början till lugnet var det än är.

Tips: håll dig från drama även om du tror att det hjälper dig.
Gör dig själv en tjänst. Gaslighting kan ändra din världsbild och hur du tolkar situationer. Gaslighting kan inte böja tiden eller ändra kvantiteten av något. Räkna och ta tid under hur stor andel av tiden Jocke pratar om Chrippa och hur många ord eller meningsar meningar som tillägnas Chrippa eller Linnea, räkna hur många beskrivande ord han använder.

Sen samma sak Anjos och Rasks videos och Chrippas lives. Det kan bli din och andra offers räddning.

Dom utsätter honom, hans sambo, hans sambos familj, hans ex och och nästan hela hans familj för grova trakasserier från och till, några gånger per kväll. Dom som lägger sig platt och slutar ifrågasätta sektmedlemmar och nedbrutna offer. Hans offer har börjat ställa sig nu.

Dokumentären kommer ändra allt.
Lögnen är ett kraftfullt vapen
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 17:52.
Citera
2024-05-29, 17:40
  #39158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink

Eftersom det inte händer något i frågan om förtal (vilket man begår även om det är sant) så är det väl ’lagligt’ i det här landet, åtminstone att det bedöms godtyckligt.
(Som så mycket annat)

Händer det inget? Är du alldeles säker på det? Jag tror Chrippa inte skulle hålla med om det påståendet
Citera
2024-05-29, 18:03
  #39159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Händer det inget? Är du alldeles säker på det? Jag tror Chrippa inte skulle hålla med om det påståendet
Jag hoppas att du har rätt
Citera
2024-05-29, 18:29
  #39160
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Gör dig själv en tjänst. Gaslighting kan ändra din världsbild och hur du tolkar situationer. Gaslighting kan inte böja tiden eller ändra kvantiteten av något. Räkna och ta tid under hur stor andel av tiden Jocke pratar om Chrippa och hur många ord eller meningsar meningar som tillägnas Chrippa eller Linnea, räkna hur många beskrivande ord han använder.

Sen samma sak Anjos och Rasks videos och Chrippas lives. Det kan bli din och andra offers räddning.

Dom utsätter honom, hans sambo, hans sambos familj, hans ex och och nästan hela hans familj för grova trakasserier från och till, några gånger per kväll. Dom som lägger sig platt och slutar ifrågasätta sektmedlemmar och nedbrutna offer. Hans offer har börjat ställa sig nu.

Dokumentären kommer ändra allt.
Lögnen är ett kraftfullt vapen
Vilken dokumentär? vad kommer dokumentären handla om?
Citera
2024-05-29, 18:44
  #39161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jomen utifrån att man vill påstå att Chrippa hela tiden ’eldar på dramat’ så vill jag mena att det är Jocke (Anjo och Rask) som till största delen står för det.

Jocke ältar, han ger diagnoser (vilket jag vill påstå projicerar sina egna tillkortakommanden) på Chrippa. Det är helt klart grova anklagelser om skattefusk och allmänt privata saker för att förminska Chrippa och utmåla honom som klandervärd. Jocke har även talat om Chrippa som att han har ett begåvningshandikapp.
Väger inte sådant rätt tungt som förtal om det kommer från sin egen bror och på det anses mer trovärdig än Chrippa?

Eftersom det inte händer något i frågan om förtal (vilket man begår även om det är sant) så är det väl ’lagligt’ i det här landet, åtminstone att det bedöms godtyckligt.
(Som så mycket annat)

Jag håller med om att man inte ska sätta diagnoser på människor även om man själv kan se det.

Just nu verkar dramat mest avhandlas här.

Det är tyst på övriga ställen. Chrippas kanaler vet jag dock inget om.
Citera
2024-05-29, 18:46
  #39162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Chrippas youtube kanal går ju verkligen ner.
Men läste lite kommentarer han skriver till folk och där skriver han om en dokumentär och att några ska komma och filma. Får känslan av att dom vill vara Jocke & Jonna.

Ja det känns som att han vill göra samma som dom. Försökte med familjevloggar och nu dokumentär.
Citera
2024-05-29, 18:52
  #39163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det känns som att han vill göra samma som dom. Försökte med familjevloggar och nu dokumentär.

Det blir ju bara jätte konstigt, speciellt när han klagar på att Jocke gör sin dokumentär.
Citera
2024-05-29, 19:14
  #39164
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det blir ju bara jätte konstigt, speciellt när han klagar på att Jocke gör sin dokumentär.
Vad för dokumentär gör jocke som chrippa har klagat på?
Citera
2024-05-29, 19:28
  #39165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad för dokumentär gör jocke som chrippa har klagat på?

Är det inte samma dokumentär, där både Jocke och Chrippa är med?
Citera
2024-05-29, 19:38
  #39166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Först: VÄLKOMMEN ☺️

I början trodde jag att Julia var extremt styrd av Chrippa. Men jag börjar luta åt att hon utnyttjar honom istället. Pengar först. Sen tror jag att alla tre har hållhakar på varandra som också handlar pengar. Dom är fast i varandra i ett trassel utan dess like. Det är vad jag tror.


Var det i en ljudinspelning som Kräftan sa att han bara behöver knäppa med fingrarna så kommer Jullan? Eller i skrift?
Har för mig att det var en ljudinspelning.

Säger mycket om hans syn på Jullan och hur han medvetet utnyttjar henne.
Citera
2024-05-29, 19:49
  #39167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det blir ju bara jätte konstigt, speciellt när han klagar på att Jocke gör sin dokumentär.
Vilken dokumentär klagar Chrippa på att Jocke gör? Den om deras uppväxt som Jocke ville göra men inte fick göra? Kommer Jocke ha sitt namn som co producer eller försöker han lägga locket på? Blir nästa förtalsdrev mot ett mediebolag som inte tystar vittnen?

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Händer det inget? Är du alldeles säker på det? Jag tror Chrippa inte skulle hålla med om det påståendet
Har fått ta del av samma information. Ryktet säger att lagens långa arm börjar närma sig målet.

Chrippa ska inte göra någon dokumentär.
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är det inte samma dokumentär, där både Jocke och Chrippa är med?
Där satt den.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 19:56.
Citera
2024-05-29, 19:52
  #39168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag påstår ingenting om ekonomisk brottslighet eftersom jag inte vet något om det och har ingen insider information. Men Jocke har vetat om allt i år, har uppsåtligen deklarerat en lägre inkomst åt Chrippa. Anjo visste detaljerna i Chrippas ekonomiska plan sen december.

Varken Linnea eller Chrippa har blivit kallade till förhör som tilltalade, inte heller är dom delgivna misstanke om brott.

Chrippa förhördes bara när han satt anhållen för påstått hot och misshandel, Ej säker om det är nedlagt men det är en tidsfråga, allt är lögn.

Sen har han inte blivit kallad till fler förhör för något som Jocke och Anjo har förtalat om. Inte ens det mordhoten mot Anjos barn som ska finnas på video. Brott mot barn ska utredas skyndsamt.

Lite ologiskt sen att Jocke hade ett långt samtal eller telefon förhör med Eko i december, mens Chrippa inte har fått en enda fråga.

Den som sa’t, han var’t kanske


Kräftan är ansvarig för sin egen deklaration, han är ansvarig för att stämma av att allt är korrekt för varenda krona han får in. Det går inte att skylla på någon annan.
Tror knappast att Kräftan lämnat in en ansökan om att han vill ha ett deklarationsombud till Skatteverket för att han inte är kapabel till att deklarera själv.
Rent nonsens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in