Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Jocke är uträknande och manipulativ. Han slår med den ena handen och smeker med den andra. Vem som helst kan bli förvirrad och nedbruten med sådana i sin absoluta närhet.
Hur fel Chrippa än har gjort (jag gillar han verkligen inte, har aldrig gjort), men det kan finnas en del förklaringar till varför det har blivit som det har blivit och att Jocke är självaste roten till hela problemet.
Chrippa har tagit flykten, stuckit ned huvudet i sanden och agerat i affekt.
Det är ett gigantiskt problem att sköta sina motgångar på det sättet.
Men det ger inte Jocke och Anjo någon rätt att offentligt avrätta sin bror och fd vän/kompis/bekant.
Jocke ger ingenting utan att få något tillbaka.
En uppmärksam person skulle aldrig ta emot något från honom, det kan kosta mer än det smakar.
Chrippa gjorde misstaget att ta emot lägenheten och all den påstådda hjälpen.
Det visade ju sig att det kostar betydligt mer, vilket Chrippa verkade inse tillslut.
Jag står inte på någons sida, jag försöker bara hålla isär deras olika händelser och handlingar och lägga det på rätt person.
Nu gav jag en liten analys av hur jag resonerar, men hur väl det stämmer i slutändan får framtiden utvisa.
Ja vissa människor är sådana, som ger men indirekt kräver något tillbaka i gengäld. Chrippa borde vetat. Han känner väl sin bror? Lägenheten var för Chrippa och dottern INTE SNEA. MÅSTE han bo ihop med SNEA? Var hon viktigare än dottern? Tydligen så.
Nej, att han mer eller mindre blev utkastad från lägenheten var inte mer än rätt.
Jocke må vara en orm men Chrippa är inte bättre han.
Nu ska han göra sammalika som sin bror och Anjo.
Det ska komma både del 1, 2 och 3.
Vad får han ut utav detta då? Ja, säkerligen massa visningar och klirr i kassan. Och vad räknar han med?... Att Jocke och Anjo ska bli tysta och sluta?
Kommer inte hända.
Det här är DALLAS.....