Citat:
Ursprungligen postat av
Weezl
Hade han haft minsta lilla vett hade han tagit pengarna han får in av publiciteten och använt det till att betala sina skulder och hitta ett vettigt boende för sig och sin dotter.
Ärthjärnan spenderar allt på att leka lyxlirare i Dubai och flasha med märkesgrejer och sedlar. Hans ”allt” - dottern, är sista prio. Hade gladeligen sponsrat med views och likes han kunde tjäna på för att styra upp sitt liv om han inte var en egoistisk jättebaby. Han är 35 år och tar noll ansvar för sin egen situation trots att han har alla möjligheter att förändra den.
Att Jocke, Anjo m.fl sätter käppar i hjulet är ändå inget försvar, är man en vuxen, frisk och arbetsför man ska man ändå kunna ta tag i sig själv. Han har redan en följarbas så att tjäna pengar för att styra om sitt liv vore rätt enkelt. Men han vill leka lyxlirare och rättfärdigar det med att det är brorsan som förstör allt..
Jag funderar på om Chrippa har ett begåvningshandikapp där bristande konsekvenstänk är väldigt vanligt.
Det här skriver jag inte för att säga något nedsättande, utan jag är helt seriös.
Det är så många bitar som brister hos Chrippa att jag undrar vad som är underliggande.
Han verkar inte förstå sin egen del.
Det kan ju bero på så många grejer, men kan det här vara ett alternativ?
Han höll sig på banan (någotsånär) när hans liv omfattades av rutiner i form av jobbet.
När han släppte det va det som om han tappade fotfästet helt.
Rutiner är grundläggande för att få en sådan person att hålla sig på banan.
Pengar förstår han inte värdet av och dessa barnsliga lekar och danser på TikTok ser också ut som om utvecklingen har stannat upp.
Och hans bristande konsekvenstänk och självinsikt är inte heller ovanligt, som sagt.
Det är ju nåt fel, helt klart.