Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Chrippa är värst hur man än vill vrida på det. Sen kan man tycka det Jocke gör är moraliskt fel och sen ta hjälp med Anjo. Men i slutet av dagen så är Chrippa värst. Hans liv som är kaos på alla plan. Det är inte pga Anjo och Jocke. Utan pga honom själv. Killen är 35 år. Inte 12.
De är värst på sina olika sätt, ett riktigt smutsigt folk är det.
Varken mer eller mindre.
Citera
2024-04-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Haha nä, jag hade inte gjort likadant och de flesta youtuber håller INTE på med det här.

Jag har full koll på vad Jocke har pysslat med hela tiden, vilket gång på gång bekräftar vilken jävla psykopat han är.
OCH Anjo.

Människan fungerar knappast så om man är normalt funtad i huvudet.
Det är ju tragiskt att du tror att det är så.

Jag förstår nu att du inte har en susning om nånting, tack för att du bekräftar det

Det funkar inte att peka allt på 1 person.
Citera
2024-04-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja vissa människor är sådana, som ger men indirekt kräver något tillbaka i gengäld. Chrippa borde vetat. Han känner väl sin bror? Lägenheten var för Chrippa och dottern INTE SNEA. MÅSTE han bo ihop med SNEA? Var hon viktigare än dottern? Tydligen så.
Nej, att han mer eller mindre blev utkastad från lägenheten var inte mer än rätt.
Jocke må vara en orm men Chrippa är inte bättre han.
Nu ska han göra sammalika som sin bror och Anjo.
Det ska komma både del 1, 2 och 3.
Vad får han ut utav detta då? Ja, säkerligen massa visningar och klirr i kassan. Och vad räknar han med?... Att Jocke och Anjo ska bli tysta och sluta?
Kommer inte hända.
Det här är DALLAS.....
Det positiva med att Chrippa berättar sin sida av saken är att Jocke aldrig någonsin har blivit ifrågasatt och granskad utifrån alla drev han har startat genom åren.
Det är bra om det kommer fram hur han och Anjo jobbar så de försvinner från plattformarna.

Chrippa pajar duktigt för sig själv.

Allt är en tragedi.
Citera
2024-04-06, 11:04
Medlem
geek12s avatar
Alltså Chrippas story. Är han helt pantad. Det är han själv som ökat avståndet till Chloe.
Inte så att Anjos videosar gör att Chloe inte får vara med pappa själv. Det är pga honom själv. Sen att Anjo o Jocke eldat på hela situationen må vara sant.

Men killen är 35 och skyller allt på alla andra hela tiden istället för att ta eget ansvar och lösa situationen. Han vet vad som gäller och gällde för att få ha Chloe. Han prioriterade Linnea.
Citera
2024-04-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Jag förstår nu att du inte har en susning om nånting, tack för att du bekräftar det

Det funkar inte att peka allt på 1 person.
Nähä?

Och det här med att hålla isär begreppen, personer och olika handlingar, det blir för komplicerat för dig?
Citera
2024-04-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jaha, konstigt att detta aldrig nämnts tidigare...
Annas pappa bodde ju i Spanien..
Sluta ljug, det blir pinsamt.
Julia ska lämna över Chloe till Christofer nu.
Chloe ska inte flänga runt och sova på okända soffor och sängar och absolut inte vistas hos Stolledanos där domarna är många och vidriga.

Som att Chrippa är utan domar?? 😂
Och det är väl bättre att hon flänger runt på olika ställen med några som visar henne uppmärksamhet och ser henne vilket hon ändå får både hos Book och farmor/farfar, mormor och vart hon nu får följa med Julia än att hon får flänga runt på olika ställen och länder med Chrippa och behöva kämpa om uppmärksamheten mot både gym, kamera, dator och Linnea? 🤷🏼🤦🏼
Citera
2024-04-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Som att Chrippa är utan domar?? 😂
Och det är väl bättre att hon flänger runt på olika ställen med några som visar henne uppmärksamhet och ser henne vilket hon ändå får både hos Book och farmor/farfar, mormor och vart hon nu får följa med Julia än att hon får flänga runt på olika ställen och länder med Chrippa och behöva kämpa om uppmärksamheten mot både gym, kamera, dator och Linnea? 🤷🏼🤦🏼
Det är en jävla skillnad.
Inget barn ska vistas med en dömd pedofil.
Inget barn ska behandlas som en spelpjäs.
Chrippa har visat att han är en annan person idag, alla människor kan göra misstag.
Det viktigaste är att inse det och ta ansvar för vad man gjort och se till att inte göra det igen.
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-06 kl. 11:29.
Citera
2024-04-06, 11:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Den farliga för Chrippa är inte Jocke och Anjo.
Det är Linnea ser ni inte det?
Hon har INGET att förlora i detta. Tvärtom. Så hon kan förvrida huvudet på Chrippa
vilket hon också gör. Hon skäms inte, hon njuter. Vad har Chrippa att förlora?
En hel del ha?
Men han tar sina egna beslut.
Citera
2024-04-06, 12:02
Medlem
Efter att ha sett Chrippas senaste video kan man ju säga att det styrker ju mer att det faktiskt är Chrippa som skrivit breven. Han försöker så med sina målande beskrivningar;
"jag sjönk ihop förtvivlad på galonmadrassen och rummet blev mindre och mindre..och jag fick läsa en bok från sagan om ringen, Hobbit." "..jag hade ett samtal i 27 minuter med henne och hon gjorde kvällen mycket lättare och hon gjorde att jag kunde hålla mig stark därinne och fokusera på vad som egentligen var viktigast just då och det var att vara skärpt och ta reda på vad som egentligen hänt.."
Så de där svajande parkeringsböterna, mobilen som vibrerar som en matsalsbricka mm, de kommer helt klart från Christofer själv.
Citera
2024-04-06, 12:11
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Och nu ska vi få höra om HANS hemska uppväxt med den ONDA brodern JOCKE!
Det finns fasen inget SLUT i detta
Citera
2024-04-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Tänker ni någonsin på att denna tråden bidrar positivt till Chrippas ekonomi?
Ju fler inlägg här, fler som läser, fler intresserade, mer trafik till hans sociala medier = mer pengar.

Chrippa skrattar hela vägen till kryptobanken, han är glad att denna tråden finns på Flashback. 100%

Hade han haft minsta lilla vett hade han tagit pengarna han får in av publiciteten och använt det till att betala sina skulder och hitta ett vettigt boende för sig och sin dotter.
Ärthjärnan spenderar allt på att leka lyxlirare i Dubai och flasha med märkesgrejer och sedlar. Hans ”allt” - dottern, är sista prio. Hade gladeligen sponsrat med views och likes han kunde tjäna på för att styra upp sitt liv om han inte var en egoistisk jättebaby. Han är 35 år och tar noll ansvar för sin egen situation trots att han har alla möjligheter att förändra den.

Att Jocke, Anjo m.fl sätter käppar i hjulet är ändå inget försvar, är man en vuxen, frisk och arbetsför man ska man ändå kunna ta tag i sig själv. Han har redan en följarbas så att tjäna pengar för att styra om sitt liv vore rätt enkelt. Men han vill leka lyxlirare och rättfärdigar det med att det är brorsan som förstör allt..
Citera
2024-04-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hade han haft minsta lilla vett hade han tagit pengarna han får in av publiciteten och använt det till att betala sina skulder och hitta ett vettigt boende för sig och sin dotter.
Ärthjärnan spenderar allt på att leka lyxlirare i Dubai och flasha med märkesgrejer och sedlar. Hans ”allt” - dottern, är sista prio. Hade gladeligen sponsrat med views och likes han kunde tjäna på för att styra upp sitt liv om han inte var en egoistisk jättebaby. Han är 35 år och tar noll ansvar för sin egen situation trots att han har alla möjligheter att förändra den.

Att Jocke, Anjo m.fl sätter käppar i hjulet är ändå inget försvar, är man en vuxen, frisk och arbetsför man ska man ändå kunna ta tag i sig själv. Han har redan en följarbas så att tjäna pengar för att styra om sitt liv vore rätt enkelt. Men han vill leka lyxlirare och rättfärdigar det med att det är brorsan som förstör allt..

Jag funderar på om Chrippa har ett begåvningshandikapp där bristande konsekvenstänk är väldigt vanligt.
Det här skriver jag inte för att säga något nedsättande, utan jag är helt seriös.

Det är så många bitar som brister hos Chrippa att jag undrar vad som är underliggande.
Han verkar inte förstå sin egen del.

Det kan ju bero på så många grejer, men kan det här vara ett alternativ?

Han höll sig på banan (någotsånär) när hans liv omfattades av rutiner i form av jobbet.
När han släppte det va det som om han tappade fotfästet helt.
Rutiner är grundläggande för att få en sådan person att hålla sig på banan.
Pengar förstår han inte värdet av och dessa barnsliga lekar och danser på TikTok ser också ut som om utvecklingen har stannat upp.
Och hans bristande konsekvenstänk och självinsikt är inte heller ovanligt, som sagt.

Det är ju nåt fel, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in