Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-01, 15:40
Medlem
Saywhaat-s avatar
Det här är den bästa dokumentären om 9/11 som jag har sett.Den tar ett helhetsgrepp om amerikansk
utrikes politik , och tar upp alla bakomliggande faktorer som ledde fram till attacken den 11 september.

Den är inte lika teknisk som vissa andra dokumentärer om 9/11 , den har en annan känsla , mindre autistisk om det säger något.. Filmen är gjord av Graeme MacQueen.(Dock inte regisserad)

Dom som är intresserade av ämnet tror jag kommer uppskatta den här filmen.Det här är bara ett film tips , (hoppas jag gör någons lördags kväll lite mer intressant..)

https://www.imdb.com/title/tt28757454/ 8.9 på IMDB det är inte så illa...

Redacted Presents: Peace, War and 9/11 : https://www.youtube.com/watch?v=ZBnJ...t=WL&index=154
Citera
2024-06-01, 21:26
Medlem
Arthur Dents avatar
Tack för tipset, förstår precis vad du menar med "mindre autistisk". Du gjorde defintivt min lördagskväll mer intressant.
Citera
2024-06-01, 21:53
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Tack för tipset, förstår precis vad du menar med "mindre autistisk". Du gjorde defintivt min lördagskväll mer intressant.

Citera
2024-06-02, 09:52
Medlem
Otroligt bra dokumentär!
Alla borde se den!

Och ingen lärare kommer visa den för sina elever...
Citera
2024-06-02, 11:36
Medlem
Av någon anledning får denna dokumentären mig att bli riktigt riktigt arg.
Den berör mig mer än dom jag sett tidigare.
Citera
2024-06-02, 12:10
Medlem
Av dom 128 vittnesmålen från brandmännen så beskriver 118 av dom explosioner och 10 nämner inga explosioner.
Citera
2024-06-02, 12:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Av dom 128 vittnesmålen från brandmännen så beskriver 118 av dom explosioner och 10 nämner inga explosioner.

Finns en tråd där detta diskuteras - men i korthet kan man ju säga att det är förstås både förväntat och fullt naturligt att det förekommer mängder av olika explosioner i brinnande skyskrapor. Mycket av det beskrivs även i NISTs utredningar.

(FB) 118 Vittnen till Explosioner i FDNY Oral Histories of 9/11
Citera
2024-06-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns en tråd där detta diskuteras - men i korthet kan man ju säga att det är förstås både förväntat och fullt naturligt att det förekommer mängder av olika explosioner i brinnande skyskrapor. Mycket av det beskrivs även i NISTs utredningar.

Du är så sjuk.
Han förklarar exakt det som egentligen alla vet och han bemöter exakt din idioti genom att katalogisera olika smällar.
Nu är han uppe i över 150 vittnesmål och han förklarar väldigt sakligt precis vad såna som du kommer säga.

Nu ska jag fortsätta titta.
Citera
2024-06-02, 16:27
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Haha jävla sopa, man kan ju också förstås fråga sig varför man utelämnar vittnesmål om explosioner när det börjar bli +100
Citera
2024-06-02, 17:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Haha jävla sopa, man kan ju också förstås fråga sig varför man utelämnar vittnesmål om explosioner när det börjar bli +100

Utelämnar vittnesmål? Menar du att NIST har gjort det bara för att de inte transkriberar varenda ord de analyserat?

Är du lika upprörd över att dessa vittnesmål från brandmän som hörde varningar om att WTC7 var på väg att kollapsa har utelämnats i NIST-dokumenten? : det är nämligen taget från exakt samma underlag - FDNY Oral Stories som de kallas:

(1) In the FDNY oral histories, there are about 60 FDNY members who report hearing warnings of Seven’s collapse.
(2) Of these 60 cases, only two have an unknown degree of certainty. Thirty-one cases qualify as “definite” (Seven is thought definitely to be coming down), while 27 qualify as “indefinite” (Seven might come down).
(3) In 27 cases time could not be determined. Of the remaining cases, 17 warnings were received less than two hours before collapse, while ten were received two or more hours before collapse and six appear to have been received four or more hours before collapse.
(4) In five cases it is unknown who ascertained that the building was headed for possible or certain collapse. Of the remaining cases, seven FDNY members personally ascertained or affirmed the possible or definite collapse, while in 50 cases this judgment was made by others, typically official superiors. (There are two cases where the judgment was made on the basis of both self and other—hence the failure of these numbers to add up to the correct total.)
(5) In 38 cases no cause of collapse is given. Of the remaining cases, no member gives other (non-fire) damage as sole cause of collapse; 15 members give fire alone as cause of collapse; and seven members give a combination of fire and other damage as cause of collapse.
Citera
2024-06-02, 17:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du är så sjuk.
Han förklarar exakt det som egentligen alla vet och han bemöter exakt din idioti genom att katalogisera olika smällar.
Nu är han uppe i över 150 vittnesmål och han förklarar väldigt sakligt precis vad såna som du kommer säga.

Nu ska jag fortsätta titta.

NIST intervjuade över 1000 personer och ingen av dem hörde explosioner som kunde kopplas till kollapserna. Däremot mängder av andra explosioner - som t.ex. brandfarliga vätskor, gaser, fallande bråte och hissar, till och med fallande människor kan otäckt nog låta närmast explosionsartat för dem som är i närheten vilket brandmän beskrev.. Det finns mängder av gaser, brännbara vätskor, byggnadsdetaljer som faller etc som kan orsaka explosioner. Här fanns även smält aluminium, flygplansbränsle etc etc. Det är dock en helt annan sak än explosioner i direkt anknytning till rasens initiering och sluförande vilket självklart vore ett krav för att bevisa en sprängning - och alla sådana explosioner saknas i detta fall - de som har påståtts ligger inte ens i närheten av de ljudnivåer som uppstår vid en cd.
Det befann sig för övrigt ett antal cd-experter på området vid kollapserna - de har samtliga uttalat att det absolut inte var en cd de såg..
Citera
2024-06-02, 17:32
Medlem
Saywhaat-s avatar
Citat:
Otroligt bra dokumentär!
Alla borde se den!

Och ingen lärare kommer visa den för sina elever...

Hoppas du rekomenderar den för dina vänner och folk som är intresserade av ämnet i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in