Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-02, 22:23
  #1
Medlem
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bor hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl
__________________
Senast redigerad av Quandmeme 2024-06-02 kl. 22:28.
Citera
2024-06-02, 22:28
  #2
Medlem
Minimuchers avatar
Kan nog instämma i det du säger.
Dock vill jag tillägga att på många byggen så stöter jag även på ensamma män - oftast den äldre generationen. Skilda och vrånga. Du ser att många inom branschen även faller offer för den maskulina fåfängan eller vad vi nu vill kalla det.

Någonstans runt 30 - 40 verkar dem ha en tendens att förlora sina fruar. Totalt låste i den förenklade personligheten de anammade som 20åringar. Vägrar ändra på sig, dåliga vanor, totalt oförmögna att inte ta den enkla vägen ut. I regel Ibsens åldern avskyr dem sina jobb, trötta, utslitna och bittra.

Inte alla, men det är en stor andel.
Citera
2024-06-02, 22:28
  #3
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bord hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl

Frågan är om du är hantverkare med mindervärdeskomplex och/eller en incel?
Citera
2024-06-02, 22:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Frågan är om du är hantverkare med mindervärdeskomplex och/eller en incel?

Varken eller.

Men jag kan avundas dom och jag kan inte begripa varför inte fler unga män idag satsar på dessa yrken.
Citera
2024-06-02, 22:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Varken eller.

Men jag kan avundas dom och jag kan inte begripa varför inte fler unga män idag satsar på dessa yrken.

Alla är inte praktiskt lagda. När man blir äldre pallar inte kroppen med heller. Upp tidigt och börja jobba 6-7 på morgonen varje dag. Ingen flexibilitet, inget jobba hemifrån osv.
Citera
2024-06-02, 22:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bor hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl

Du har en poäng fast du förstår den inte själv.

Hantverkare är i åtta fall av tio folk som är utomhus mycket. Det är bra för själen och för kroppen. Visst finns det VVS:are som slavar inomhus med krökt rygg.

Men jag tänker att du har en lite gammaldags syn på hantverksyrken. Hur många båtbyggare känner du? Skogshuggare? Finns de ens? Och i den mån de gör det, är det att klassa som ett hantverksyrke? Möbelsnickare?? Come on!
Citera
2024-06-02, 22:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstaffan
Du har en poäng fast du förstår den inte själv.

Hantverkare är i åtta fall av tio folk som är utomhus mycket. Det är bra för själen och för kroppen. Visst finns det VVS:are som slavar inomhus med krökt rygg.

Men jag tänker att du har en lite gammaldags syn på hantverksyrken. Hur många båtbyggare känner du? Skogshuggare? Finns de ens? Och i den mån de gör det, är det att klassa som ett hantverksyrke? Möbelsnickare?? Come on!

Nej jag förstår inte poängen med huruvida man arbetar utomhus mycket eller inte.

Och du kan plocka bort vilka yrken du vill från gruppen, fakta kvarstår att vi inte snackar om "jobba-hemifrån-män" här.

Trodde det var ganska enkelt att begripa vad som åsyftades, men tydligen inte.
Citera
2024-06-02, 22:58
  #8
Medlem
Du har faktiskt rätt i en del, är inte hantverkare men högskoleutbildad i ett praktiskt gångbart ämne. Men tänker ofta på att man skulle skitit i universitet och redan som gymnasieungdom gett sig in på hantverkaryrken.

Men kan inte hjälpa att tänka att man sådär vid 45 års åldern är hyfsat fysiskt förstörd?
Citera
2024-06-02, 23:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Nej jag förstår inte poängen med huruvida man arbetar utomhus mycket eller inte.

Och du kan plocka bort vilka yrken du vill från gruppen, fakta kvarstår att vi inte snackar om "jobba-hemifrån-män" här.

Trodde det var ganska enkelt att begripa vad som åsyftades, men tydligen inte.

Det var bara min personliga tanke. En människa som vistas utomhus är solbränd och har en utstrålning av vitalitet som någon som sitter vid en dator hela dagarna saknar.
Citera
2024-06-03, 00:42
  #10
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Inte funnits några jävla skogshuggare sedan 90-talet.

I dag sitter "huggaren" i en skotare eller skördare, med aircondition, ortopedisk stool och har inte ens en motorsåg med sig. Klädseln är ofta lågskor, finbyxor och skjorta. Blir snabbt lika lönnfet som en lastbilschaffis, om inte fetare då lastbilschaffisen kan bränna kalorier genom att knulla horor på rastplatser vilket det ofta finns mindre av i skogen. Naturligtvis sköts allt via joystick, det är inte som 70-talets skogsmaskiner där operatören drog i elektromekaniska spakar.

Mmmmmm utstrålar vitalitet......
Citera
2024-06-03, 00:58
  #11
Avstängd
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Väldigt långt i från alltid. Många hantverkare är korta, feta, kass hållning och diverse annat som gör att åtminstone jag inte skulle ta i dem med tång.

Sen kommer andra faktorer till som t.ex. pissig hygien, väldigt ofta ingen (eller åtminstone stor brist på) smak och stil osv.
Citera
2024-06-03, 02:06
  #12
Medlem
Kvinnor vill ha poliser brandmän ekonomer civilingenjör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in