Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-06-08, 22:07
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Kvinnor vill ha pengar, punkt.
Sen säger dom det inte rakt ut utan förkläder det med ord som: ”en man med status, pondus och ambitiös osv” det är samma sak som att säga: han skall vara rik
pengar och stor kuk
Citera
2024-06-08, 22:08
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kvinnor vill ha en lyckad man, som är bra på sitt yrke och drar in pengar. Sen vad det är för yrke är nog mindre viktigt. Samma för män för övrigt. Vem vill ha en misslyckad kvinna?

En lyckad kvinna i en mans ögon är en som suger kuk, inte tjatar och städar samt lagar mat. Enkelt
Citera
2024-06-08, 22:15
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Varken eller.

Men jag kan avundas dom och jag kan inte begripa varför inte fler unga män idag satsar på dessa yrken.

Med den höga pensionsålder som gäller för dom som är unga idag skulle jag aldrig rekommendera hantverkaryrket. Kanske håller kroppen till 65 eller 67 men aldrig över 70.
Sen har arbetsplatsolyckorna skjutit i höjden dom sista åren också.
Plus att marknader är extremt ojämn fullt upp fram till jul sen varslad i januari.
Inhyrd arbetskraft från utlandet är ett stort hot också.
Citera
2024-06-10, 09:29
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Jag är glasmästare och satan vad jag får ligga. Min kompis som är båtbyggare får lite mindre men det beror nog på att han inte har så många kvinnligs kunder.

Hur känns det att få dela kvinna/fitta/sjukdomar med alla andra hantverkare som är lika 'vassa' som du?
Citera
2024-06-11, 19:38
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Med den höga pensionsålder som gäller för dom som är unga idag skulle jag aldrig rekommendera hantverkaryrket. Kanske håller kroppen till 65 eller 67 men aldrig över 70.
Sen har arbetsplatsolyckorna skjutit i höjden dom sista åren också.
Plus att marknader är extremt ojämn fullt upp fram till jul sen varslad i januari.
Inhyrd arbetskraft från utlandet är ett stort hot också.

Du har ju inte fel.
Nya riktåldern som staten ändrat och gjort att folket måste jobba tills 70 år nu innan man får ut sin pension är bara sjukt. Lätt för människor på kontor men merparten av befolkningen lär ju ha ett mer slitsamt jobb så kroppen tar slut redan vid 55 års ålder. Då skall man skola om sig och ta studielån.. nej javisst ja CSN får man ej efter 60 års ålder men ändå har man minst ett decennium tvingat att jobba innan man får gå i pension.
Bemanningsföretag har säkert 15% av arbetsmarknaden, osäkra jobb, osäker framtid och mycket hoppande mellan olika arbetsplatser.. vill man ens ha ett sådant arbete? Vart ligger charmen i det. Då jobbar man inte på en arbetsplats för man tycker det är kul utan då jobbar man bara för att man måste. Finns det ens någon fördel mot att hellre gå på socialbidrag då? All fritid i världen med låg ersättning/bidrag eller jobba utan fritid med låg lön? Bägge är nitlotter.
Varför inte bara höja alla löner överallt inom alla branscher?
Bidragen är inte höga utan det är löner som är generellt låga.
Vill ni ta bort bidrag så bör skatten minska lika mycket procentuellt, för det är de vi betalar skatt för -> skyddsnätet.
Citera
2024-06-30, 20:42
  #54
Medlem
Kvinnor borde vara jävligt mycket hårdare i deras selektion av män. Satsa på rediga hantverkare och människor som bygger vårt samhälle på olika sätt. Då ökar motivationen hos män att göra något vettigt vilket gynnar oss alla, även vi latoxar/incels som glider med (utan en kvinna vid sin sida men det kan man ta).
Citera
2024-06-30, 22:18
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bor hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl

- Dricker mkt
- Tjänar lite
- Jobbar mkt
- Lägre utbildning
- Mkt kåkfare, ansiktstattueringar
- Trasig kropp vid 40
- Få som har en atletisk kroppsbyggnad, många är feta, 165cm osv(hade två sådana hemma nyss som var som Ronny och Ragge, men max 165cm, intellekt som 13-åringar, jobbade i wife-beaters)

De männen du ställer dem mot är ju dessutom en ganska bra beskrivning av en incel eller en total förlorare. Så svaret på din fråga blir nog: "Ja, hantverkare står högre i kurs än de som är misslyckade på alla sätt i samhället." De du jämför med står väl i princip bara över somalier, afghaner, muslimer, pundare och utvecklingsstörda. Jämför du däremot hantverkare med civilekonomer, jurister osv. så gissar jag att det är de senare som är mer attraktiva för kvinnor.
__________________
Senast redigerad av KheBabben 2024-06-30 kl. 22:21.
Citera
2024-07-01, 17:11
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bor hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl


Du må ha rätt, men det är ju tragiskt. Säger inte att alla hantverkare är korkade, men det är inte heller ofta de smartaste personerna man stöter på.

Högutbildade borde vara något att sträva mer efter kan man tycka, men kvinnor är ett konstigt folk
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in