Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-03, 19:17
  #37
Medlem
kukflashs avatar
Det finns kvinnor och det finns kvinnor.
Kvinnorna som går efter hantverkare är oftast inga skönheter. Det är överviktiga, röker, har tatueringar, dricker redbull och kommer från bruksorter.

En anständig kvinna söker efter någon med utbildning och ett fint jobb, ingen trashank med varsel och flottigt hår.
Citera
2024-06-03, 19:33
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bor hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl
Är det inte vanligare att hantverkare bor på landet eller i mindre orter dvs där det finns färre kvinnor. Det borde bli svårt för vissa av dem att hitta en partner isåfall
Citera
2024-06-03, 20:25
  #39
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det finns kvinnor och det finns kvinnor.
Kvinnorna som går efter hantverkare är oftast inga skönheter. Det är överviktiga, röker, har tatueringar, dricker redbull och kommer från bruksorter.

En anständig kvinna söker efter någon med utbildning och ett fint jobb, ingen trashank med varsel och flottigt hår.

Sen finns det pojkar och så finns det män. De förstnämnda söker gärna tillskriva sig själva det egenvärde man känner att man saknar genom utbildningar och fina jobb. Väx up pojk, den där sortens kategorisering är fruktlös.
Citera
2024-06-03, 20:55
  #40
Medlem
Råkar röra mig lite runt verktygsmännen ibland.

Där finns många som är fina som yngre, men sliter man hårt på kroppen så är det lätt hänt att den går sönder på något vis och man så småningom blir soffsittare, för att röra på sig gör ont. Och den där fredagsölen blir godare och godare.

Är mannen sedan ihop med motsvarande gotteälskande och inte så utbildade kvinna som stressar runt i vården eller på förskolan så blir det 15 år senare ofta ungefär samma rundade kroppsform på båda.

Inte för att det alltid blir så, men det är hyfsat vanligt.
Citera
2024-06-03, 21:48
  #41
Medlem
uberpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Inte funnits några jävla skogshuggare sedan 90-talet.

I dag sitter "huggaren" i en skotare eller skördare, med aircondition, ortopedisk stool och har inte ens en motorsåg med sig. Klädseln är ofta lågskor, finbyxor och skjorta. Blir snabbt lika lönnfet som en lastbilschaffis, om inte fetare då lastbilschaffisen kan bränna kalorier genom att knulla horor på rastplatser vilket det ofta finns mindre av i skogen. Naturligtvis sköts allt via joystick, det är inte som 70-talets skogsmaskiner där operatören drog i elektromekaniska spakar.

Mmmmmm utstrålar vitalitet......

Det är sant att teknologin har förändrat hur skogsbruket bedrivs, men det minskar inte betydelsen av deras arbete. Skogsmaskinsoperatörer behöver både teknisk skicklighet och noggrannhet för att hantera avancerade maskiner och samtidigt ta hand om vår natur.

Dessutom kan ett bekvämt arbetsmiljö bidra till bättre prestationer och säkerhet. Förr i tiden kämpade man med motorsåg och muskelkraft, idag använder man hjärnan och teknik. Båda har sina utmaningar och förtjänar respekt.
Citera
2024-06-03, 22:55
  #42
Medlem
De flesta hantverkare jag känner är lönnfeta, men när jag tänker efter så är ju nästan alla inkluderat mig själv också det ...
Citera
2024-06-04, 01:17
  #43
Avstängd
Jag är glasmästare och satan vad jag får ligga. Min kompis som är båtbyggare får lite mindre men det beror nog på att han inte har så många kvinnligs kunder.
Citera
2024-06-04, 01:18
  #44
Avstängd
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Jobbar själv som hantverkare.

Kan säga att det är inte helt ovanligt att kvinnor kommer med diverse inviter när man är och arbetar hos dom, och det är extremt ovanligt att detta händer när jag är civilklädd och ute i det vardagliga livet.
Så nog är en hantverkare fortfarande något som många kvinnor dras till.

Inte för att jag är guds gåva till kvinnan sett till mitt yttre - Men de där arbetsbyxorna gör något med kvinnorna

Kan du berätta om två av dessa händelser? Exakt hur de kom med inviten, vad som sades?

Citat:
Ursprungligen postat av uberpilsner
Det är sant att teknologin har förändrat hur skogsbruket bedrivs, men det minskar inte betydelsen av deras arbete. Skogsmaskinsoperatörer behöver både teknisk skicklighet och noggrannhet för att hantera avancerade maskiner och samtidigt ta hand om vår natur.

Dessutom kan ett bekvämt arbetsmiljö bidra till bättre prestationer och säkerhet. Förr i tiden kämpade man med motorsåg och muskelkraft, idag använder man hjärnan och teknik. Båda har sina utmaningar och förtjänar respekt.

Och här har vi en skogsmaskinsoperatör som blev ledsen i ögat. Ta de lugnt, du ÄR viktig! I övrigt är ditt inlägg helt offtopic då här ska diskuteras påstådda hantverkares påstådda attribut som ska locka påstådda kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
"mina kvinnliga bekanta" lol

Det enda som ska lollas här är du och din efterblivna, gravt homoerotiska trådstart.
__________________
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-04 kl. 01:21.
Citera
2024-06-04, 11:48
  #45
Medlem
KolarhustrunsPastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Har ni hört talats om hantverkare som inte kan få kvinnor?

Så vitt jag kan se uppfyller dom alla krav kvinnor kan tänkas ha på en man.

- Dom arbetar.
- Dom tjänar bra med pengar, en del driver eget.
- Dom är praktiskt lagda och den typen av "händig man" som många kvinnor uppskattar.
- Dom har tidigt börjat jobba, ta ansvar, gått ut i arbetslivet, tjänat bra med pengar osv
- Dom har traditionellt manliga yrken vilket kvinnor gillar.
- Dom har tidigt klart för sig vad som gäller - egen bil, hus osv.
- Dom har en manlig fysik och manlig utstrålning.

Ställer man dessa män mot alla dom tafatta män som har tjejproblem, som ägnar sig åt hitte-på utbildningar, eller är arbetslösa, inte är vuxna fast dom fyllt 30, inte gör något fysiskt, inte har några pengar, spelar dataspel, inga har några ambitioner, fortfarande bor hemma osv så är det väl ganska självklart vilka män kvinnor föredrar?

Exempel på hantverksyrken:

Båtbyggare, Glasmästare, Låssmed, Mekaniker, Murare, Målare, Skogshuggare, Möbelsnickare m.fl

Har jobbat som hantverkare under drygt 5år, och arbetat tillsammans med de flesta yrkesgrupperna inom bygg, elektriker, snickare, målare, rörmockare, murare osv.. Visst stämmer det som du säger att det finns riktigt charmiga, manliga män med allt det där du raddar upp inom dessa brancher, MEN och det är ett stort MEN... det är också en jävla massa drägg.. tänk folk som snyter sig i handen, rör runt pulverkaffet i pappmuggen med en oljig-pensel, pissar i pet-flaskor, deras enda, ENDA humor är kiss och bajs skämt eller grova sex skämt, har aldrig läst en bok, kan inte hålla en normal diskussion osv...

Väldigt många hantverkare är helt enkelt lågbegåvade när det kommer till annat än att just "hantverka".. det finns en anledning till att alla damp-ungarna i högstadiet gick bygg eller fordonsprogrammet.
Och inget av det där är särskilt attraktivt i särskilt många kvinnors ögon.
Citera
2024-06-07, 17:04
  #46
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Kan du berätta om två av dessa händelser? Exakt hur de kom med inviten, vad som sades?

Ena var en kvinna som efter 3 minuter efter vårt första möte började förklara om hur hon älskade att bli tagen bakifrån, berätta om sina bäst som hon opererat - och i fastigheten som jag arbetade i fanns inget avloppssystem klart, så hon sa att jag gärna fick komma hem till henne om jag behövde låna toaletten "eller något annat" och lade till att mannen hon var gift med var på arbetsresa i Stockholm så hon var ensam hemma.

Den andra var väldigt tydlig med när jag skulle komma förbi på en översyn att jag skulle höra av mig ca 30 minuter innan min ankomst så hon kunde vara "redo"
när jag kom öppnade hon i en morgonrock som hon gärna lät falla åt sidan hela tiden utan att knyta åt den. hon böjde sig ner framför mig hela tiden så att man såg rakt upp i hela systemet. hon satte sig även på sängen framför mig när jag låg och kikade på en del av golvet och särade rejält med benen så att morgonrocken gled isär.
sen fick hon för sig att hon hade fukt i taket i sin garderob så hon klättrade upp på en stege, släppte på morgonrocken så att man såg precis allt underifrån och sa att jag tror nog det är lite fuktigt här (det var inte frågan om fukt någon annanstans i garderoben än på ett specifikt ställe som inte hade med garderoben att göra) hon krälade också gärna runt på alla 4, tyvärr räckte inte morgonrocken ner över baken så att det var fri syn in.
Citera
2024-06-07, 23:25
  #47
Avstängd
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Ena var en kvinna som efter 3 minuter efter vårt första möte började förklara om hur hon älskade att bli tagen bakifrån, berätta om sina bäst som hon opererat - och i fastigheten som jag arbetade i fanns inget avloppssystem klart, så hon sa att jag gärna fick komma hem till henne om jag behövde låna toaletten "eller något annat" och lade till att mannen hon var gift med var på arbetsresa i Stockholm så hon var ensam hemma.

Den andra var väldigt tydlig med när jag skulle komma förbi på en översyn att jag skulle höra av mig ca 30 minuter innan min ankomst så hon kunde vara "redo"
när jag kom öppnade hon i en morgonrock som hon gärna lät falla åt sidan hela tiden utan att knyta åt den. hon böjde sig ner framför mig hela tiden så att man såg rakt upp i hela systemet. hon satte sig även på sängen framför mig när jag låg och kikade på en del av golvet och särade rejält med benen så att morgonrocken gled isär.
sen fick hon för sig att hon hade fukt i taket i sin garderob så hon klättrade upp på en stege, släppte på morgonrocken så att man såg precis allt underifrån och sa att jag tror nog det är lite fuktigt här (det var inte frågan om fukt någon annanstans i garderoben än på ett specifikt ställe som inte hade med garderoben att göra) hon krälade också gärna runt på alla 4, tyvärr räckte inte morgonrocken ner över baken så att det var fri syn in.

Du måste vara ett riktigt praktexemplar till karl?
Citera
2024-06-08, 08:56
  #48
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Du måste vara ett riktigt praktexemplar till karl?

inte alls. 2 händelser på 22 år gör mig nog till ett mindre bra exemplar - vet många kollegor som ligger friskt på jobbet med kunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in