2024-06-05, 23:02
Medlem
Som ett stort Stargate fan, s har jag sett alla avsnitt av alla icke tecknade serier och alla filmer osv.
Favoriterna r ju dock SG-1 och Atlantis och just nu kollar jag om SG1 fr kanske 6e gngen eller nt snt, hela serien allts.

Men Atlantis kommer ju in och minglar med SG-1 p 8e ssongen av SG-1 s man mste ju fr att f det i rtt ordning ocks kolla p Atlantis frn ssong 8 av SG-1.

Nu r det s att Amazon Prime hade alla serier fram tills nyligen. Jag sg att Atlantis fanns dr och kunde spelas, s jag brjade kolla p SG-1 och nu nr jag kommit till ssong 8 s har de tagit bort Atlantis. Puts vck frn appen och kollar jag via browsern p datorn s hittar jag det, men det str att det inte r tillgngligt.

Chattade med kundtjnsten som svarade att de inte lngre hade kvar rttigheterna att "snda det". D.v.s. de betalar inte lngre fr det. Detta gr mig jvligt sur d jag betalde fr Prime just fr att allt fanns dr och att jag kunde kolla p det i rtt ordning. Nu gr det inte lngre.

Jag har Googlat efter vilka tjnster i Sverige som har Atlantis, men fr bara till svar Prime.
Vad gr man nu? Vill absolut se Atlantis. Gr jag tillbaka 10 r i tiden s laddade jag ner saker och hade mediaserver och snt hemma, men orkar inte hlla p med snt lngre och vill inte bryta mot lagen heller. Kan dock tnka mig att kolla p nn onlinetjnst som erbjuder det ven om det r lite "pirat" eftersom jag d inte laddar ner saker till min egen lagring. Och speciellt nr jag frskt hitta lagliga alternativ, men ingen vill erbjuda det.
Citera
2024-06-06, 00:26
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Som ett stort Stargate fan, s har jag sett alla avsnitt av alla icke tecknade serier och alla filmer osv.
Favoriterna r ju dock SG-1 och Atlantis och just nu kollar jag om SG1 fr kanske 6e gngen eller nt snt, hela serien allts.

Men Atlantis kommer ju in och minglar med SG-1 p 8e ssongen av SG-1 s man mste ju fr att f det i rtt ordning ocks kolla p Atlantis frn ssong 8 av SG-1.

Nu r det s att Amazon Prime hade alla serier fram tills nyligen. Jag sg att Atlantis fanns dr och kunde spelas, s jag brjade kolla p SG-1 och nu nr jag kommit till ssong 8 s har de tagit bort Atlantis. Puts vck frn appen och kollar jag via browsern p datorn s hittar jag det, men det str att det inte r tillgngligt.

Chattade med kundtjnsten som svarade att de inte lngre hade kvar rttigheterna att "snda det". D.v.s. de betalar inte lngre fr det. Detta gr mig jvligt sur d jag betalde fr Prime just fr att allt fanns dr och att jag kunde kolla p det i rtt ordning. Nu gr det inte lngre.

Jag har Googlat efter vilka tjnster i Sverige som har Atlantis, men fr bara till svar Prime.
Vad gr man nu? Vill absolut se Atlantis. Gr jag tillbaka 10 r i tiden s laddade jag ner saker och hade mediaserver och snt hemma, men orkar inte hlla p med snt lngre och vill inte bryta mot lagen heller. Kan dock tnka mig att kolla p nn onlinetjnst som erbjuder det ven om det r lite "pirat" eftersom jag d inte laddar ner saker till min egen lagring. Och speciellt nr jag frskt hitta lagliga alternativ, men ingen vill erbjuda det.

Vette faan vad denna sida r, sg dock frsta avsnittet utan problem.

https://www.dailymotion.com/video/x5tfuga
Citera
2024-06-07, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vette faan vad denna sida r, sg dock frsta avsnittet utan problem.

https://www.dailymotion.com/video/x5tfuga

Tyvrr ingen sida som gr att casta frn. Vill inte kolla i mobilen utan p TVn, s skulle behvt hela serien eller tminstone hela ssong 1 p streaming och att det gr att casta det till TVn.
Citera
2024-06-07, 16:11
Medlem
53....so whats avatar
Fr mig gr det att casta frn PC till TV, loggan kommer direkt uppe i hgra hrnet.
Bilden dremot kunde vara hgre upplsning p.
Citera
2024-06-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Fr mig gr det att casta frn PC till TV, loggan kommer direkt uppe i hgra hrnet.
Bilden dremot kunde vara hgre upplsning p.

Ja jag mrkte att det fanns flera videos av samma avsnitt osv. Vissa hade inte std fr casting, andra hade det.

Ja kvalitn r riktigt riktigt dlig. 360p tror jag det str.
Det r nog smre n de ldsta avsnitten av SG-1 som skert var 480p i alla fall.

Tror jag fr ta och leta upp ngra gamla hrddiskar jag inte anvnt p mnga r dr det troligen ligger sparat sedan urminnes tider, men d i 720p i alla fall.

Skulle hellre betala fr en streamingtjnst som erbjuder det, men d ingen i Sverige erbjuder det, ja d finns inte s mycket val.
Citera
2025-02-11, 19:34
Medlem
two-norms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Tycker det r otroligt mrkligt att Amazon inte har Stargate d de ger MGM som ger rttigheterna!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in