Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-03, 11:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är ingen som sagt att man "mådde bra" på stenåldern, lika lite som man mår bra i krig eller under extrem fattigdom, men det finns en anledning till att dessa situationer tar fram de biologiska konstitutionerna för bästa möjliga överlevnad.

Att du inte ser skillnaden på det får väl ses som ett exempel där det progressiva samhället bytt ut bildning mot indoktrinering.

Vi tänkte precis samma tanke när vi läste samma inlägg, och det är det som är så frustrerande - det går liksom inte ens att kommunicera kring frågorna längre för många har helt tappat förmågan att tänka nyanserat kring dem, utan allting relativiseras istället på helt absurda sätt där slutsatserna måste vara antingen rätt/bra/vitt eller fel/dåligt/svart. Tröttsamt.
Citera
2024-06-03, 15:24
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vi tänkte precis samma tanke när vi läste samma inlägg, och det är det som är så frustrerande - det går liksom inte ens att kommunicera kring frågorna längre för många har helt tappat förmågan att tänka nyanserat kring dem, utan allting relativiseras istället på helt absurda sätt där slutsatserna måste vara antingen rätt/bra/vitt eller fel/dåligt/svart. Tröttsamt.
Ja, jag står fast vid att de flesta människor tycks inte bara sakna bildningsideal utan grundläggande bildning.

Det är som när Jordan Peterson säger att innan du ger dig ut och förändrar världen, se till att du kan städa ditt eget rum först. "Åh, Jordan Peterson säger att man inte är en man förrän man städar sitt rum"... eh...
Citera
2024-06-05, 11:03
Medlem
Citat:
För mig hände allt detta efter 2020, varefter jag upplever det kvinnliga könet som ytterst svårt att ha och göra med. Det är liksom en helt annan värld jämfört med, säg, 2010. Detta reflekteras ju också i statistiken eftersom färre och färre människor skaffar barn, och fler och fler män inte ens vill dejta längre.

könskriget dokumentären gjordes 2005 dom har varit såhär i 30 år
du ser det bara nu för att tiktok inte filtrerar sanningen på samma sätt.
hashtaggar som #killallmen har trendat i decenier på twitter.
tjejer har pinkroom på facebook där dom manshatar i decenier.
singelmamma epedemin som misshandlar pojkar har pågått i decenier
du väljer bara att hata män och lägga skulden på dom som svaga för att mamman misshandlat dom till spelmissbrukare.
att incels som fenomen ens finns 2020 måste innebära att dom varit incel sen 2010
alla låg liksom inte runt 2019 och över en natt blev alla bittra.
folk hade bara inte ett namn på det som fenomen.
1% regeln har funnits på tinder sen det skapades 2007
Citera
2024-06-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu är det mellan 80-90% kvinnor som påstår sig må bra. Menar du att andelen kvinnor som mådde bra förr (när nu förr var?) var ännu högre än så? Kolla Folkhälsomyndigheten och statistik från dem som sagt.

Jag är också saklig och konsekvent.

Du verkar ha svårt att erkänna för dig själv att ditt misogyna hyperfokus är avslöjat. Det är inte kvinnorna som är avslöjade.
https://www.afterbabel.com/p/interna...lness-part-one
https://www.afterbabel.com/p/interna...lness-part-two
varannan kvinna mår idag nu dåligt och har en depression diagnos.
trenden är exponentiell år till år och studien är senast 2020 så vi kan utgå att år 2030 kommer 80% av kvinnor vara psykiskt förstörda.
alla diagnoser är ofta comorbids att dom även har ångest ätstörningar narcissism och bpd
Citera
2024-06-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
https://www.afterbabel.com/p/interna...lness-part-one
https://www.afterbabel.com/p/interna...lness-part-two
varannan kvinna mår idag nu dåligt och har en depression diagnos.
trenden är exponentiell år till år och studien är senast 2020 så vi kan utgå att år 2030 kommer 80% av kvinnor vara psykiskt förstörda.
alla diagnoser är ofta comorbids att dom även har ångest ätstörningar narcissism och bpd

Kolla Folkhälsomyndigheten. Mellan 78-90% av kvinnorna I Sverige mår bra. Dina källor har inte tittat specifikt på Sverige, uppenbarligen.
Citera
2024-06-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kolla Folkhälsomyndigheten. Mellan 78-90% av kvinnorna I Sverige mår bra. Dina källor har inte tittat specifikt på Sverige, uppenbarligen.
https://www.dagensarena.se/innehall/...sion-pandemin/
vi gick från 11 till 30% på 10 år
både folkhälsomyndigheten o oced är 4 år gamla som redan då gjordes på data innan covid
folk mår markant sämre nu
sen är folkhäslomyndigheten ett propaganda organ
https://www.forsakringskassan.se/sta...psykisk-ohalsa
vi har gått från 40k fall 2010 till 90k fall idag.
ditt argument om allt är bra håller inte. vi ser en tydlig trend med ökning år på år

https://sverigesradio.se/artikel/rek...nar-hon-var-10
andelen barn som tar antidepresiva har ökat 300%
Citera
2024-06-05, 20:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag har stött på björn. För övrigt så vet jag inte varifrån du får antagandet att det är en autistisk man, jag förstod inte frågan på det sättet.

Hela ditt inlägg lyser kvinnlig idioti - ursäkta uttrycket - och det är därför kvinnor sällan lyckas bygga något i den fysiska världen. Ni vill hellre stå med armarna i kors och hitta på nonsens än att ta reda på fakta om världen.

Här är någon som räknat på det:
If we take the numbers for murders plus sexual violence from this article on "Violence Against Women in the United States", we get roughly 234 thousand instances of murder and sexual violence against women in the US every year. Those stats are going to be inflated for our purposes, due to the fact that some percentage of those acts were performed by women, but we'll keep it just to pad the stats for the bear side of things. Now if we assume that a woman has roughly 100 encounters with men on a daily basis, a number I made up because there are no such figures as far as I can tell, then we can say that the roughly 150 million women in the US have around 5475000000000 total encounters with men per year, and therefor a .0000043% chance to be murdered or sexually assaulted by a man per encounter.

...

Apparently back country hikers have a 1 in 232000 chance of being attacked by a bear per hike. If we assume that back country hikers encounter bears roughly 5% of the time, again a number that must be manufactured, then we have 1 in 11600 attacks per encounter or .0086207% chance to be attacked by a bear per encounter.

So you are over 2000 times more safe with a random man than a random bear.
https://www.reddit.com/r/theydidthem...ly_to_be_hurt/

Det är dock inte rätt sätt att räkna, vi utgår från att en främmande psykopatisk man i skogen där du inte kan ropa på hjälp är farligare än en psykopat mitt i gatan.

Då 1-2% av män är psykopater så är den främmande mannen möjligen väldigt farlig. Lägg därtill andra psykiska sjukdomar.

Jag kom fram till att det är ganska så svårt att räkna ut oddsen trots allt, frågan är lite mer klurig än vad den verkar.
Citera
2024-06-06, 00:20
Medlem
Citat:
Med avslöjade menar jag att det verkar som att fler och fler män skapar sig en uppfattning om kvinnor som är mer och mer i linje med MGTOW-tänket, det vill säga, typ, ger upp på kvinnor.

Hur har det blivit så? Är det på grund av sociala media?

Jag har själv hamnat i det de senaste åren där jag upplever att jag "genomskådat" kvinnor på det sättet att jag tänkt tillbaka kring olika relationer jag haft med kvinnor (romantiska eller ej) och inser att jag faktiskt ofta betraktar kvinnor lite som barn.

Jag upplever att de inte riktigt har koll på världen, har svårt att tänka rationellt kring världen och så vidare. Den här tramsiga "björn-vs-man"-diskussionen är ett exempel på det; det är som att kvinnor (som väljer björnen) totalt saknar förmåga att tänka klart. Jag menar, jag hade ju accepterat om en kvinna sagt "jag fattar att björnen är farligare alltså, men jag vill göra en politisk poäng här" - men så är det ju ofta inte.

Vad har hänt med samhället/kvinnor/män och hur blev det såhär? Jag tycker kvinnor numer känns som förvuxna, ilskna bebisar. Vad i hela friden hände? Unga män verkar inte ens vilja dejta längre (https://www.americansurveycenter.org...-arent-dating/), och jag har landat i samma. Kvinnor känns numer bara som en enda stor huvudvärk för mig.

Jag låter givetvis misogyn genom hela inlägget och det är inte min mening, men jag tror jag har blivit det eller åtminstone är på väg att bli det. Det känns jättekonstigt att tänka att jag ska vara ens bekant med en person som tycker att det är bättre att träffa främmande björnar än främmande män, alltså det blir typ som att vara kompis med flat earthers eller något.

Vad har hänt?

Det komiska med det inlägg är att kvinnor mer och mer ger upp med män eftersom så många män är som barn. Klarar inte av att ta hand om sig själva, ett hushåll, ekonomin osv ... kvinnor vill inte ha någon de måste ta hand om. Och då uppstod den så kallade manosfären med men som insåg att kvinnor plötsligt ställer basala krav på dom.
Citera
2024-06-06, 03:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Det komiska med det inlägg är att kvinnor mer och mer ger upp med män eftersom så många män är som barn. Klarar inte av att ta hand om sig själva, ett hushåll, ekonomin osv ... kvinnor vill inte ha någon de måste ta hand om. Och då uppstod den så kallade manosfären med men som insåg att kvinnor plötsligt ställer basala krav på dom.

Jag tror inte att detta inte stämmer, utan det är nog så att båda könen tröttnat på relationer till stor del.
Citera
2024-06-06, 09:58
Medlem
Citat:
Jag tror inte att detta inte stämmer, utan det är nog så att båda könen tröttnat på relationer till stor del.
det finns inget fenomen som mansbarn. detta är bara manshat verkligheten är att dom männen är feminiserade till att inte vara maskulina eller gå in i mansroller.
100% av dom har blivit mentalt kastrerade av sin mamma. jordan petersson pratar om det devouring mother. narcissistisk o codependent. kvinnor som kön vill infentalisera pojkar och förhindra dom att utveckla sig själva på alla nivåer av samhället. genom psykisk misshandel i skolan och utkvotering från jobb och universitet. det finns inga dåliga eller svaga män utan saboterade män för allt är kvinnors fel.
att bara växa upp i ett matriarkatiskt samhälle leder till kronisk trauma
Citera
2024-06-06, 12:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
det finns inget fenomen som mansbarn. detta är bara manshat verkligheten är att dom männen är feminiserade till att inte vara maskulina eller gå in i mansroller.
100% av dom har blivit mentalt kastrerade av sin mamma. jordan petersson pratar om det devouring mother. narcissistisk o codependent. kvinnor som kön vill infentalisera pojkar och förhindra dom att utveckla sig själva på alla nivåer av samhället. genom psykisk misshandel i skolan och utkvotering från jobb och universitet. det finns inga dåliga eller svaga män utan saboterade män för allt är kvinnors fel.
att bara växa upp i ett matriarkatiskt samhälle leder till kronisk trauma

Detta får du utveckla. Mansbarn tycker jag man ser en hel del av, dvs män som prioriterar TV-spel, umgänge, alkohol m.m. och underlåter att tvätta, städa, diska, handla, få ordning på ekonomi m.m. Jag köper inte din premiss att dessa är offer för sina mammor, i alla fall inte i större utsträckning än vad jag köper att usla kvinnor är offer för sina pappor.
Citera
2024-06-06, 17:50
Medlem
Citat:
Detta får du utveckla. Mansbarn tycker jag man ser en hel del av, dvs män som prioriterar TV-spel, umgänge, alkohol m.m. och underlåter att tvätta, städa, diska, handla, få ordning på ekonomi m.m. Jag köper inte din premiss att dessa är offer för sina mammor, i alla fall inte i större utsträckning än vad jag köper att usla kvinnor är offer för sina pappor.
jag menar att premisen med ordet är att smutskasta män. om man starta varje diskussion med att kalla kvinnor våldtäktshål. dom bara väljer att vara slynor som utgångspunkt ist för att fråga sig varför dom är som dom är.
mansbarn har inget med att göra att män spelar spel det är för att förminska o förlöjliga män som värdelösa. utifrån ett feministiskt perspektiv att män bara ska existera som slavar och arbeta för dom.
att män söker sig til JP "pleasure island" är ett traumarespons för att man redan blivit så misshandlad i barndommen att man söker flykt i spel.
det är bara artikel efter artikel där feminister njuter av att det går dåligt för pojkar i skolan och ingen bryr sig. medans om kvinnor inte vinner är det ett samhällsproblem.
verkligheten är omvänd. knullhål som det efterblivna könet är ska bara existera för att tillfredsställa män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in