Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-07, 19:15
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Du är alltså även demoleringsexpert? Både konspirationsteoretiker och demoleringsexpert.

Du påstår att jag ifrågasätter, du påstår att den gjorde det och jag frågade hur du vet det, lite skillnad men kämpa du på med ditt vridande av information.

Finns absolut inget som tyder på en kontrollerad sprängning, du får gärna lägga fram andra bevis än att du minsann sett det på film. Siffror, hur mycket sprängämne behövdes, hur skyddades det mot branden osv.
Bara att lägga fram dessa om du har dem.

Jag återger NIST och deras huvudhypotes. Jag kan väl inte rå för att du är en svammelprofet som slår krokben på dig själv och ifrågasätter det du egentligen vill ta rygg på. Komedi på hög nivå
Ska vi ta en repeat, varför släpper balken ur sitt fäste?
Citera
2024-06-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Jag återger NIST och deras huvudhypotes. Jag kan väl inte rå för att du är en svammelprofet som slår krokben på dig själv och ifrågasätter det du egentligen vill ta rygg på. Komedi på hög nivå

Jag ifrågasätter inget mer än ditt påstående att det var en perfekt demolering, vad grundar du det på? Låter mest som ditt vanliga svammel att om några hundra experter säger en sak och en stackare säger emot dem så rusar du till den stackarens hjälp.

Så vad mer än en film grundar du ditt påstående på?
Citera
2024-06-07, 19:30
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inget mer än ditt påstående att det var en perfekt demolering, vad grundar du det på? Låter mest som ditt vanliga svammel att om några hundra experter säger en sak och en stackare säger emot dem så rusar du till den stackarens hjälp.

Så vad mer än en film grundar du ditt påstående på?

Jag sa att det liknar en perfekt CD. För det gör det ju. Tycker du inte?
Det finns ju även expertis som har en annan uppfattning. AE911. Fast varför diskutera det med dig? du vet ju inte ens vad du tror på, bevisligen.
Citera
2024-06-07, 19:34
Medlem
Citat:
Jag sa att det liknar en perfekt CD. För det gör det ju. Tycker du inte?
Det finns ju även expertis som har en annan uppfattning. AE911. Fast varför diskutera det med dig? du vet ju inte ens vad du tror på, bevisligen.

Vad får dig att tycka det utifrån en film?
Det är ju oerhört många oberoende experter som säger att det inte var en demolering.
Hur tänker du att de skyddat sprängämnen från den enorma hettan, borde inte dessa börjat brinna? Borde inte utlösarna detonerat, skulle ett elektroniskt utlösningssystem klara av hettan från en brand?
Citera
2024-06-07, 19:40
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Vad får dig att tycka det utifrån en film?
Det är ju oerhört många oberoende experter som säger att det inte var en demolering.
Hur tänker du att de skyddat sprängämnen från den enorma hettan, borde inte dessa börjat brinna? Borde inte utlösarna detonerat, skulle ett elektroniskt utlösningssystem klara av hettan från en brand?

Men för helvete, liknar det en CD. Ja eller Nej?
Citera
2024-06-07, 19:56
Medlem
Citat:

Hur vet du detta enbart genom en film?
Hur klarade sprängämnen den enorma hettan?
Hur klarade detonatorn värmen utan att förstöras eller detoneras?
Hur klarade utlösningsanordningen värmen utan att sluta fungera?
Citera
2024-06-08, 00:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Svårt att svar på - hur ser en cd ut?
Liknar det en byggnad som rasar efter att strukturen försvagats av brand? Ja eller nej?
Citera
2024-06-08, 00:40
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Svårt att svar på - hur ser en cd ut?
Liknar det en byggnad som rasar efter att strukturen försvagats av brand? Ja eller nej?

Du har sagt att det liknar en sådan men ändå inte är det.
Citera
2024-06-08, 07:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har sagt att det liknar en sådan men ändå inte är det.
Liknar ju på så vis att det faller - men det liknar ju även till exempel Plasco och Wilton Paes de Almeida som föll av bränder. Däremot liknar det ju inte alls en cd till exempel i att det brann okontrollerat i 7 timmar, eller i att penthouset föll igenom hela huset innan den totala kollapsen, eller i att inget förarbete hade gjorts i månader med nedmontering och försvagande av bärande element…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in