2024-06-11, 23:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
I måttliga mängder kanske. Mina grannar är japaner borde kanske fråga dem.

Menar du att dina japanska grannar vet om koreaner dricker? Har de ens varit i Korea?
Citera
2024-06-11, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att dina japanska grannar vet om koreaner dricker? Har de ens varit i Korea?

Jo det vet dem nog. Lite som kall eller varm sake.
Citera
2024-06-11, 23:48
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Nudlar med röd sås är ju jättegoda, men tar inte all sås. Tror att det är nyttigt att äta sådan mat ibland, folk blir tjocka för att de äter för mild mat.
Citera
2024-06-12, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Danskar röker och dricker och har sina smörrebröd, kan fatta då att de ej klarar chili x2 x3 osv.
Nudlarna är ingen dansk upptäckt. Därav smörrebröd.

Koreaner dricker inte (asian flush) däremot äter de starkt kryddad mat. Nudlar helst.
Inga smörrebröd där.
Däremot VÄLDIGT mycket "buldak nudlar".
Det dricks friskt i Östasien, Kina, Korea, Japan alla älskar alkohol, starkt ska det också vara, inte nåt 40%ig sprit, uppemot 60% är grejen.
Citera
2024-06-12, 07:05
Medlem
RightRites avatar
Åt några 3x i veckan för ett tag sedan. Jättegott!

Apropå såna här lagar så har jag en idé på en tilläggs-lag. Vi byter ut all asfalt ute i samhället mot mjukt tyg! Så slipper vi risken att folk ramlar och slår sig.
Citera
2024-06-12, 07:38
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Tror jag har nåt paket såna men inte testat dom än

Står det att dom är starka så ska dom väl vara starka? En helt annan sak om det står "spicy" istället för "hot"
Citera
2024-06-12, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Det dricks friskt i Östasien, Kina, Korea, Japan alla älskar alkohol, starkt ska det också vara, inte nåt 40%ig sprit, uppemot 60% är grejen.

Så soju, hite är starkt?
Citera
2024-06-12, 22:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Exakt på vilket sätt hindrar ett danskt nudelförbud din dotter från att äta dessa nudlar?
Jag är också förvirrad, då jag aldrig gjort ett påstående om att detta skulle hindra hennes konsumtion av dessa.

Jag finner förbudet som väldigt udda, och varför man gör såna här patetiska utmaningar är också en gåta.
Men såklart, dom lär sig respektera chili i fortsättningen, och det är ju bra.

Jag köper inte dessa själv längre, väljer att krydda upp den själv, den kanske inte riktigt når dit som x2 eller x3, men det är bra fräs i sakerna, och så får jag en annan smak också.
Då jag finner dessa nudlars smak som lite tråkig idag, hettan är dock inte tråkig.
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
X2 och X3 smakar bara skit ändå, vanliga Buldak är riktigt god dock.

Om röven och även den biologiska del du har för att tömma urin, ska brinna på riktigt så kör man Daebak Ghost Pepper Chicken. Hemska med den är att hettan kommer inte förrän man är på sin sista tugga och den kommer till ordentligt.

Men förbud? Så jävla lamt. Annars tycker jag att butiker som vill satsa på mer exklusiva snabbnudlar ska helt och hållet släppa X2 och X3-varianterna eftersom det är bara tunghetta och ingen bra smak.
Skulle inte vilja säga det att det smakar skit, den har en god hetta och en del umami som är gott.
Men det är inte så himla mycket mer, så jag har faktiskt slutat äta dessa sedan ett tag tillbaka och för jag finner smaken som lite enahanda och tråkig ni och efter man ätit ett gäng.
Helt enkelt tröttnat då.

Fann förbudet som konstigt och udda, inte för vara sån, men de är egentligen inte speciellt starka och om man ska rikta blicken till saker som verkligen är starka.
Ska man gissa på en panel av politiker som aldrig smakat hetta en enda gång i sitt liv, testade och tyckte det var fruktansvärt och därmed farligt....
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Tror jag har nåt paket såna men inte testat dom än

Står det att dom är starka så ska dom väl vara starka? En helt annan sak om det står "spicy" istället för "hot"
Nu vet jag inte vart du står och hur starkt du kan äta.
Men ja, den vanliga är stark, x2 så hettar det på bra om du inte är rejält härdad och x3 så känner även den härdade att det börjar bränna lite.

Men ja, dom är starka, och det är inte som inom mycket annan mat här och när dom säger nått är starkt, så är det inte starkt.
Detta är starkt.

Ja, detta var märkligt av DK måste jag säga.
Citera
2024-06-12, 23:59
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu vet jag inte vart du står och hur starkt du kan äta.
Men ja, den vanliga är stark, x2 så hettar det på bra om du inte är rejält härdad och x3 så känner även den härdade att det börjar bränna lite.

Men ja, dom är starka, och det är inte som inom mycket annan mat här och när dom säger nått är starkt, så är det inte starkt.
Detta är starkt.

Ja, detta var märkligt av DK måste jag säga.

Blev så sugen efter jag läste om dom så jag tog dom till lunch. Var rätt bra tryck i hettan direkt från pulvret. Man blandar ju dock ut det i vattnet när man kokar så det blev ju mildare. Men det finns värre hetta på vissa asiatiska ställen. Dom var goda iallafall. Kommer lätt att köpa dom igen
Citera
2024-06-13, 06:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Blev så sugen efter jag läste om dom så jag tog dom till lunch. Var rätt bra tryck i hettan direkt från pulvret. Man blandar ju dock ut det i vattnet när man kokar så det blev ju mildare. Men det finns värre hetta på vissa asiatiska ställen. Dom var goda iallafall. Kommer lätt att köpa dom igen
Visst finns det hetare saker, ingen som helst tvekan om det.

Jag har faktiskt tröttnat lite på dom, och väljer istället andra och sen själv hettar på dom istället.

Dom som tillverkar dessa nudlar måste undra om vad det är för fel på dom i DK.

Sen ett råd med chili till alla som aldrig testat, börja lugnt och öka styrkan med tiden.
Jag har aldrig funnit ett nöje i att äta för starkt som man knappt klarar, dock gillar jag ligga strax där bakom.
Nu är jag mer av en periodare av chili och hetta, så jag når aldrig astronomiska höjder av hetta.
Men ingen som helst tvekan om att det är hett, speciellt för en nybörjare.
Citera
2024-06-13, 06:09
Medlem
felpost
Senast redigerad av Trollbocken 2024-06-13 kl. 07:05.
Citera
2024-06-13, 17:08
Avstängd
Lite grann som stryktipset det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här