Gäddan som ligger i röret och fick en "pre-release" har klättrat ordentligt på Mr koll (även hans sambo) sedan han klev in i kändisskapet. Spänningen är olidlig.
Lista på avlidna gäddor. Denna uppdatering: bekräftat självmord på #424 Slingraren.
1. Mannen som pratade om allt annat än att han fastnat på kroken (napp igen)
Känd som mannen som satt med sin hund i bakluckan på sin bil när Dumpen kom.
Tid från uthängning till självmord: 1 mån.
Månad för dödsdatum: Februari 2022
Hängdes ut i: Januari 2022
2. Det andra självmordet var av en man som inte hann bli uthängd. Han fanns på missing people och hittades sedan drunknad. Enligt uppgifter bodde han i Ljungby/Hamneda. Förnamn samma som Annikas bror i Pippi Långstrump. Efternamn samma som en hockeyspelare som beskrivs såhär på Wikipedia:
Johan ********* född 6 januari 1976 i Huskvarna, är en svensk före detta ishockeyspelare som spelade största delen av sin karriär i HV71. Han har blivit svensk mästare med HV71 fyra gånger. Han har gått på ishockeygymnasiet Sanda i Huskvarna.
3. Mannen utan samvete (Napp #184)
Tid från uthängning till självmord: 2 mån.
Månad för dödsdatum: Mars 2023
Hängdes ut i: Januari 2023
4. DinK på kroken tillslut (Napp #225)
Månad för dödsdatum: Juni 2023
Hängdes ut i: Maj 2023
5. Mr X blev slak på en tredjedels sekund
Tid från uthängning till dödsdatum: 18 mån.
Månad för dödsdatum: Juli 2023
6. PappaStor (Napp #289)
Tid från uthängning till självmord: 4 mån.
Månad för dödsdatum: Februari 2024
Hängdes ut i: Oktober 2023
7. Runkpausen (Napp #361)
Tid från uthängning till självmord: 2,5 mån.
Månad för dödsdatum: April 2024
Hängdes ut i: Februari 2024
8. Slingraren (Napp #424)
Tid från uthängning till självmord: 1 vecka.
Månad för dödsdatum: Juni 2024
Hängdes ut i: Juni 2024
Tragiskt? Det är väl bra att allmänheten i synnerhet i hans närområde informeras?
#424. Varför då och varför är det bra att människor drivs till självmord!? Skulle du tycka det vara bra om jag tyckte du skulle hänga dig??
Alla här tror på de historier som skrivs på deras hemsida , på deras facebook mm utan att reflektera över agendan?? Det är hur enkelt som helst att posta inlägg som rättfärdigar S&Ps agerande. Detta sker i en stor omfattning och tillhör deras ”business”.
Din post här är lika bra som din avatar. En riktig tiopoängare. Du tvekar inte att se vad som troligen är den bistra sanningen i vitögat och gör en relevant analys av en ytterst obehaglig individ. Sanningspatos och substans. Jag håller med om att Lögn-Lennart #424 framstår som en egoist i särklass. En person som levt ett dubbelliv i lögn och detta länge, kanske i årtionden. Det måste också stämma att lögnhalsen visst kunde ha tagit ansvar för sina gärningar, lämnat in sig själv och sina telefoner och datorer hos polisen, accepterat vad som kommit av detta, sökt hjälp hos anvisade sammanhang, berättat allt för anhöriga osv. Men, nej, det gjordes inte.
Det är alltid tragiskt att någon väljer att ta livet av sig, oavsett vad personen gjort. Inget är omöjligt att lösa, även om uppförsbacken är extremt brant. Det enda som är omöjligt att backa från är han tog livet av sig.
#424 skadade nu sina anhöriga ännu mer för sorgen, frågorna och smärtan de lämnas med får de leva med resten av sina liv. Dumpen kan skaka av sig detta och förneka ansvar ända in i kaklet, men det vore ändå lämpligt om de plockade ner hans konfrontation.
För den generationen som 424 tillhör(de) så är kanske skammen att familj och vänner får reda på att han tänder på unga killar tillräckligt för att han skall välja döden?
Dumpen följde sitt vanliga protokoll. Man förhandlar inte om uthängningar. Vilket innebar att 424 nu är död. Det är ett ganska stort ansvar Dumpen tar på sig där. Får erkänna att jag blir lite tveksam.
Vissa monster som varit med på Dumpen förtjänar det värsta. Men gjorde verkligen 424 det? Svår fråga.
Lista på avlidna gäddor. Denna uppdatering: bekräftat självmord på #424 Slingraren.
1. Mannen som pratade om allt annat än att han fastnat på kroken (napp igen)
Känd som mannen som satt med sin hund i bakluckan på sin bil när Dumpen kom.
Månad för dödsdatum: Februari 2022
2. Det andra självmordet var av en man som inte hann bli uthängd. Han fanns på missing people och hittades sedan drunknad. Enligt uppgifter bodde han i Ljungby/Hamneda. Förnamn samma som Annikas bror i Pippi Långstrump. Efternamn samma som en hockeyspelare som beskrivs såhär på Wikipedia:
Johan ********* född 6 januari 1976 i Huskvarna, är en svensk före detta ishockeyspelare som spelade största delen av sin karriär i HV71. Han har blivit svensk mästare med HV71 fyra gånger. Han har gått på ishockeygymnasiet Sanda i Huskvarna.
3. Mannen utan samvete (Napp #184)
Tid från uthängning till självmord: 2 mån.
Månad för dödsdatum: Mars 2023
Hängdes ut i: Januari 2023
4. DinK på kroken tillslut (Napp #225)
Månad för dödsdatum: Juni 2023
Hängdes ut i: Maj 2023
5. Mr X blev slak på en tredjedels sekund
Tid från uthängning till dödsdatum: 18 mån.
Månad för dödsdatum: Juli 2023
6. PappaStor (Napp #289)
Tid från uthängning till självmord: 4 mån.
Månad för dödsdatum: Februari 2024
Hängdes ut i: Oktober 2023
7. Runkpausen (Napp #361)
Tid från uthängning till självmord: 2,5 mån.
Månad för dödsdatum: April 2024
Hängdes ut i: Februari 2024
8. Slingraren (Napp #424)
Tid från uthängning till självmord: 1 vecka.
Månad för dödsdatum: Juni 2024
Hängdes ut i: Juni 2024
För den generationen som 424 tillhör(de) så är kanske skammen att familj och vänner får reda på att han tänder på unga killar tillräckligt för att han skall välja döden?
Dumpen följde sitt vanliga protokoll. Man förhandlar inte om uthängningar. Vilket innebar att 424 nu är död. Det är ett ganska stort ansvar Dumpen tar på sig där. Får erkänna att jag blir lite tveksam.
Vissa monster som varit med på Dumpen förtjänar det värsta. Men gjorde verkligen 424 det? Svår fråga.
Å andra sidan så skulle Dumpen knappast finnas om det räcker med att säga "Jag tar livet av mig vid publicering "? 🤔 De väntar tills man är tillräckligt kry om man hotar med självmord och i just detta fall var det lite klantigt av Sara att inte snappa upp att han sa "Jag ska inte göra nåt just nu för det indikerar ju att man planlagt det senare, men det är lätt att vara efterklok.
Tack för en fantastisk lista. Du gör ett fantastiskt arbete Hassan.
Tack ska du ha, men i ärlighetens namn är det inte mycket att uppdatera. Eller som man artigt brukar säga: nöjet är helt på min sida. Självklart ska dödsfallen dokumenteras och följas upp. Kuk #424 har stått för sista gången. 🌞
Notera solen. Den fortsätter att skina.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-06-15 kl. 19:41.
Å andra sidan så skulle Dumpen knappast finnas om det räcker med att säga "Jag tar livet av mig vid publicering "? 🤔 De väntar tills man är tillräckligt kry om man hotar med självmord och i just detta fall var det lite klantigt av Sara att inte snappa upp att han sa "Jag ska inte göra nåt just nu för det indikerar ju att man planlagt det senare, men det är lätt att vara efterklok.
Att ta livet av sig är väl ett personligt ansvar?
Tycker att alla ska få behålla sin rätta att döda sig själv om man känner för
Att ta livet av sig är väl ett personligt ansvar?
Tycker att alla ska få behålla sin rätta att döda sig själv om man känner för
Naturligtvis. Uttryckte mig oklart, men menade att om självmordshot ska omöjliggöra publicering, så öppnar det upp för oseriösa självmordshot för att slippa publicering. Gäddorna är ofta manipulativa.
Naturligtvis. Uttryckte mig oklart, men menade att om självmordshot ska omöjliggöra publicering, så öppnar det upp för oseriösa självmordshot för att slippa publicering. Gäddorna är ofta manipulativa.
Oseriösa självmordshot har vi ju haft redan som du kanske vet. Först hade vi Julle boy nånstans i mellansverige som hotade att skära halsen av sig på plats under konfrontationen. Sen hade vi den dödssjuke mannen i Stockholm som tydligen kunde dö vilken dag som helst men som fortfarande andas och njuter av självbefläckelse. Och det finns säkert fler. Men ännu rör sig doften av nykremerad gädda sakta österut från Varberg. Kanske därför jag blev så ofantligt sugen på varmrökt lax idag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!