Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-16, 12:08
Medlem
Såklart utelämnar du Saeed Azizi för att kunna styrka din confirmation bias att detta skulle handla om rasdiskriminering.
Varför ställer du Johan och inte Saeed mot Ahmadreza?

Sen har flera redan dragit upp alla dessa herrars medborgarskap i Sverige vilket också förklarar saken för er vänsterblivna.
Men jag vet att ni inte vill eller att ni är för dumma för att förstå.
Citera
2024-06-16, 12:08
Medlem
Om dom inte kan fångväxla ut Djalali, borde man kunna köpa ut honom!
Iranier är jävligt pengakåta.

Om Sverige erkänt medborgarskap får dom fan fullfölja, oavsett vad ayyatollan säger.
Har man tatt fan i båten, får man ro han i land. Brukar ju gälla med kriminella som sitter i skiten utomlands, varför inte med en forskare?
Citera
2024-06-16, 12:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det är otroligt många som åker tillbaka till Iran för att hälsa på släktingar då och då. Men de är noga med att radera allt som kan uppfattas politiskt på sociala medier innan. Och om de haft ögonen på sig som oppositionella åker de såklart inte tillbaka.

Ok. Inte varit med om det. Men ja såklart om de nu har säg mormor kvar i Iran så kan det ju bli att de riskerar för att just åka tillbaka.

Det ska ju dock vara jävligt kontrollerat det här. De i Iran sitter med listor över just de som de kallar förrädare, dvs mest folk som jobbade under Shah's. De kommer ju inte ens riskera att åka ner till Iran igen. Deras barn och barnbarn är väl de som då kan riskera sin frihet genom att försöka. Men åker de fast är det ju liksom inget de kan skylla Sverige för.
Citera
2024-06-16, 12:10
Medlem
Neltets avatar
det är en jävla skillnad på en svensk kille och random invandrare. Lika värde så klart men knappast när det handlar om vad andra svenskar tycker om det hela och är beredda att göra för sina egna.
Citera
2024-06-16, 12:11
Medlem
Kalliss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=O36FceRAUwE
Citera
2024-06-16, 12:11
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
"Iran erkände inte medborgarskapet" ?

En somalisk våldtäktsman fick medborgarskap i häktet i Sverige, samtidigt som han satt häktad för våldtäkt.
Jag erkänner inte Det medborgarskapet

Vad fan spelar det för roll ifall Iran erkänner det eller ej, Sverge tilldelade det, kvittar vad Iran "tycker"
Så kan man också tycka, men det tycker inte Iran.
Att ha med dessa araber att göra är som att spela kvitt eller dubbelt.
Fast oftast verkar araberna vinna.....
Citera
2024-06-16, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Djalali får skylla sig själv som åkte ner dit.

Sverige får skylla sig självt efter att ha "dömt" Hamid Noury utan tillämplig jurisdiktion. Så går det när lilleputtstaten i egenskap av självpåtaget världssamvete sätter sig till doms över hela världen.
Citera
2024-06-16, 12:17
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Fast den juridiska gången är inte klar för mig här. Noury var ju inte varken dömd eller efterlyst för folkrättsbrott när han tillfälligt var på besök här i Sverige. Är det rimligt att ett antal exiliranier anmäler honom för polisen och anger att han begått folkrättsbrott varpå polis genast griper honom och den rättsliga gången påbörjas? Något lobbande från exiliranierna in i den svenska rättsapparaten måste väl ha förberetts. Det verkar bra skumt med hela historien.

Om Nuori hade varit bosatt i Sverige och ett antal exil-iranier hade känt igen honom och gått till polisen och angett Nuori för vad han gjort, så hade nog en utredning och ett gripande av Nuori skett.
Det så det brukar gå till.

Nu lockades han istället hit, han hade aldrig varit i Sverige tidigare. Och exil-iranierna ”lobbade” hos polis och myndigheter att han var på väg och borde gripas med hänvisnings till Sverige avtal om att lagföra i Sverige även för internationellt begångna folkrättsbrott.
Citera
2024-06-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
det är en jävla skillnad på en svensk kille och random invandrare. Lika värde så klart men knappast när det handlar om vad andra svenskar tycker om det hela och är beredda att göra för sina egna.

Ja, men så ska det låta även under Black Lives MAtter, då

Då tar sossarna de svartas sida minsann
Eller när en utlänning åker fast för ett grovt brott mot en svensk, då är det inte "sina egna" som gäller
Citera
2024-06-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017

"Iran erkände inte medborgarskapet" ?

En somalisk våldtäktsman fick medborgarskap i häktet i Sverige, samtidigt som han satt häktad för våldtäkt.
Jag erkänner inte Det medborgarskapet

Vad fan spelar det för roll ifall Iran erkänner det eller ej, Sverge tilldelade det, kvittar vad Iran "tycker"
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Så kan man också tycka, men det tycker inte Iran.
Att ha med dessa araber att göra är som att spela kvitt eller dubbelt.
Fast oftast verkar araberna vinna.....

Ska varje land på jorden "erkänna" alla beslut Sverige tagit för att de ska gälla?
Det var nåt nytt för mig
Citera
2024-06-16, 12:21
Avstängd
Skulle inte förvåna mig om han var spion. Kommer vi ändå aldrig få veta.
Citera
2024-06-16, 12:25
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
Ska varje land på jorden "erkänna" alla beslut Sverige tagit för att de ska gälla?
Det var nåt nytt för mig
Har jag påstått det?
Det jag säger är att man ska hålla sig borta från araber, för förr eller senare får man annars problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in