Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-16, 18:13
Medlem
CruZiFexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Kunde hämta mitt efter 5 dagar här i Stockholm.

Hämtade ut det förra veckan kan tilläggas.
Arbetsdagat eller kalenderdagar? Tog passfoto etc i onsdags (sent ute i vanlig ordning) och hoppas på att kunna hämta nu på onsdag, men skulle tro att det blir tight. 😆
Citera
2024-06-17, 22:26
Medlem
Zycores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CruZiFex
Arbetsdagat eller kalenderdagar? Tog passfoto etc i onsdags (sent ute i vanlig ordning) och hoppas på att kunna hämta nu på onsdag, men skulle tro att det blir tight. 😆

2 st som jag pratade med hos polisen sa att det tar 1 vecka, så du borde få det runt Onsdag!
Citera
2024-07-24, 12:26
Medlem
junks avatar
Någon som nyligen beställt pass och vet tiden det tar nu i Juli för att tillverka ett pass, gjorde ett pass i måndags 22/7 och skulle behöva hämta det på fredag 26/7?

Ingen på polisen verkar kunna ge ett bättre besked än 4-7 arbetsdagar och ingen prioritet verkar kunna göras, skulle hellre betala extra för att det ska bli klart i tid än att behöva betala för ett tillfälligt pass också. Dessutom slipper polisen slösa tid med att tillverka ett tillfälligt pass också för bara en resa.

Edit: fel månad hämta i juli givetvis.
Senast redigerad av junk 2024-07-24 kl. 13:19.
Citera
2024-07-24, 13:18
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Någon som nyligen beställt pass och vet tiden det tar nu i Juli för att tillverka ett pass, gjorde ett pass i måndags 22/7 och skulle behöva hämta det på fredag 26/8?

Ingen på polisen verkar kunna ge ett bättre besked än 4-7 arbetsdagar och ingen prioritet verkar kunna göras, skulle hellre betala extra för att det ska bli klart i tid än att behöva betala för ett tillfälligt pass också. Dessutom slipper polisen slösa tid med att tillverka ett tillfälligt pass också för bara en resa.
Jag förlorade alla mina legitimationer och bankkort på en fredagseftermiddag. Polisen hade en tid på måndagskvällen och på fredagen hämtade jag ut både pass och ett nytt körkort.
Citera
2024-07-24, 19:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag förlorade alla mina legitimationer och bankkort på en fredagseftermiddag. Polisen hade en tid på måndagskvällen och på fredagen hämtade jag ut både pass och ett nytt körkort.
Hur bevisar man vem man vem man är om man förlorat alla legitimationer?
Citera
2024-07-24, 19:59
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur bevisar man vem man vem man är om man förlorat alla legitimationer?
Sambon hade kvar sina och kontrollfrågor på det.
Citera
2024-07-25, 11:03
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Någon som nyligen beställt pass och vet tiden det tar nu i Juli för att tillverka ett pass, gjorde ett pass i måndags 22/7 och skulle behöva hämta det på fredag 26/7?

Edit: fel månad hämta i juli givetvis.

Jag skaffade nytt pass i maj. Var hos polisen en fredag och fick det på måndag, så det kunde inte ha gått så mycket fortare.
Citera
2024-07-25, 21:33
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag skaffade nytt pass i maj. Var hos polisen en fredag och fick det på måndag, så det kunde inte ha gått så mycket fortare.

Tog 4 dagar nu i slutet på Juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in