Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-16, 18:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Exakt. Hedersvärt av honom att riskera livet för att hjälpa katastrofdrabbade!

#FreeDjalali

Hoppas #HanifBali lyfter frågan, många lyssnar på honom
Ja, jätteviktig forskning, och jag förstår att han som forskare säkert vill hjälpa där det mest behövs. Nu vet jag ju inte om det är vad som hänt, men att peka ut oegentligheter eller otillräckligheter där endast Allah kan avgöra det är förenat med livsfara. Det borde inte varit minsta nyhet för honom att Iranska myndigheter är nyckfulla.

Sen vet jag inte vad det skulle hjälpa att Irankritikern Bali yttrar sig? Opinion för att ta hem honom finns redan, och Iran skiter ju i det. Vi måste ge dem nåt de vill ha. Nån judes huvud på fat kanske.
Senast redigerad av grungewhore 2024-06-16 kl. 18:20.
Citera
2024-06-16, 18:26
Avstängd
Kristersson säger att dom med full kraft "även" försökte få hem Djalali.
Alltså var förhandlingarna inte om honom i första hand, utan om deras sosse.
Djalalis fru har rätt, "plötsligt händer det" när en sosse med kontakter inom Eu fångas, då åker essen fram ur rockärmen (ej hennes ord)

Citat:
Alternativet hade varit att lämna kvar de två svenskar som kunde komma hem. Det var inte så att vi inte med väldigt stor kraft försökte att också få hem Djalali men det är helt enkelt inte möjligt just nu.

Också. Djalali alltså bara ett bihang

https://www.gp.se/nyheter/gp-direkt...._medium=direkt
Senast redigerad av OGfog 2024-06-16 kl. 18:34.
Citera
2024-06-16, 18:29
Medlem
Ser inte ut att ha gått någon nöd på vare sig svensken eller svensk-iraniern som kom hit. De båda har fått äta upp sig och ser både trinda och glada ut här på Arlanda.
Iran skall inte kunna beskyllas för annat än humana fängelser

Den som byttes med har nog inte haft det så bra någonsin i sitt liv i Iran som jämfört med hans tid inför hemkomsten i det svenska fängelset, men det beror inte av han skulle se bra ut utan av den svindyra höga standarden i svenska fängelser
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2024-06-16 kl. 18:36.
Citera
2024-06-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vet någon varför just Sverige lockade hit och tog denne Noury?
Som humanitär stormakt ville Sverige försöka spela Allan och i Sverige åtala och döma en iransk folkrättsförbrytare för brott begångna i Iran.

Men, det fungerar inte att mästra en skurkstat om man själv är en mes, och nu sitter man där med mångmiljonkostnader bortkastade på en förbrytare som man direkt tvingades släppa, och byta bort mot ett par random personer som Iran tagit som bytesvara.

Skulle det vara någon mening med rättsprocessen, förutom ren godhetssignalering, skulle Sverige aldrig släppt Noury, utan direkt gripit och åtalat ett antal random regimvänliga Iranier, och sedan bytt bort dessa, eller från början avstått från att försöka spela Allan mot en skurkstat.
Citera
2024-06-16, 18:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, jätteviktig forskning, och jag förstår att han som forskare säkert vill hjälpa där det mest behövs. Nu vet jag ju inte om det är vad som hänt, men att peka ut oegentligheter eller otillräckligheter där endast Allah kan avgöra det är förenat med livsfara. Det borde inte varit minsta nyhet för honom att Iranska myndigheter är nyckfulla.

Sen vet jag inte vad det skulle hjälpa att Irankritikern Bali yttrar sig? Opinion för att ta hem honom finns redan, och Iran skiter ju i det. Vi måste ge dem nåt de vill ha. Nån judes huvud på fat kanske.

de Iranier som är i Sverige är ofta inte Allah-iter.
Hans fru bär inte huvudbonad. Han ser inte elak och kränkt ut.

Hanif Bali brukar röra om i grytan. Regeringen är känslig för grytan.
Citera
2024-06-16, 18:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
de Iranier som är i Sverige är ofta inte Allah-iter.
Hans fru bär inte huvudbonad. Han ser inte elak och kränkt ut.

Hanif Bali brukar röra om i grytan. Regeringen är känslig för grytan.
Jo, absolut. Jag menar bara att det är inte svensk opinion som behöver påverkas. Jag tror ju inte nån vill se en vettig människa avrättas för att en stenålderskult blivit kränkt.

Men man måste också förstå vilka premisser stenålderskulten jobbar utifrån. Det kan ju vara så att man väljer lämpliga offer för att ha något att byta med. Fri lejd åt kurdiska räven? Har vi någon de vill avrätta som sitter i svenskt fängelse? Vart drar vi gränsen för etisk byteshandel?
Citera
2024-06-16, 18:43
Medlem
Citat:
Kristersson säger att dom med full kraft "även" försökte få hem Djalali.
Alltså var förhandlingarna inte om honom i första hand, utan om deras sosse.
Djalalis fru har rätt, "plötsligt händer det" när en sosse med kontakter inom Eu fångas, då åker essen fram ur rockärmen (ej hennes ord)
Citat:
Alternativet hade varit att lämna kvar de två svenskar som kunde komma hem. Det var inte så att vi inte med väldigt stor kraft försökte att också få hem Djalali men det är helt enkelt inte möjligt just nu.

Också. Djalali alltså bara ett bihang
https://www.gp.se/nyheter/gp-direkt...._medium=direkt

Var är studenterna?
VAr är hans studenter? Varför tältar dom inte för sin professor?
Skyddar dom bara islamistmördare, dessa ´medmänskliga studenter med ´hjärtat på rätt ställe´?
Citera
2024-06-16, 18:46
Medlem
Kungsgardens avatar
Bara för kontext, utan att framföra någon åsikt eller jämföra fall, så har svensk domstol en lång tradition av att döma i internationella folkrättsbrottmål, bl a i Irak, Kosovo, Bosnien, Syrien och Rwanda.

Hamid N. var således inte den förste som dömdes av svenskt rättsväsende, som man kan tro utifrån vissa inlägg i debatten. Här är en lista på fall fram till 2019:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...svensk-domstol
Citera
2024-06-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Givetvis.

Men avrådan fanns inte då.

Och Floderus är svensk medborgare från grunden.

Är han?

räknas femtekollonare som svenskar? Sossarna i Eu-parlementet arbetar ju mest för folkutbyte, framförallt hans chef Ylva Johansson doku
Citera
2024-06-16, 18:58
Medlem
Kungsgardens avatar
Utdrag Saeed Azizis berättelse.

Citat:
Förra året åkte han till Iran för att hedra ettårsdagen av sin döda mamma och sälja allt han ärvt och ägde i Iran.

Men han stoppades på flygplatsen.

– Jag landade på flygplatsen i*Teheran, de tog mig till ett rum och beslagtog mina telefoner och min Ipad. Jag fick åka hem med restriktioner om att inte lämna hemmet. Det var husarrest. Fem veckor senare kom de hem till mig och lämnade tillbaka mina mobiltelefoner och bad om ursäkt och sa att jag var fri, säger Saeed Azizi till Expressen.

”Helvetet på jorden”

Kort efter stormades hans hem av tungt beväpnade, civilklädda poliser. De anklagade honom för att ha samröre med underrättelsetjänsten i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-smalta-det-an
Citera
2024-06-16, 18:59
Avstängd
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Naturligtvis skall man försvara både hans person och juridiska rättigheter. EU skriver löjliga brev när deras diplomat åker i fängelse.

Allt är naturligtvis fejk.

Belgien, Danmark, Sverige, samma utväxlingar; Trump ur JCPOA och attack i Persiska Viken

Precis samma uppbyggnad under några år som rysshatet. Ubåtar, doping etc etc

Sedan small det i Ukraina.

Under Trump kommer kriget mot Iran och deras otroliga hemkörda robotar som flyger rakt genom Patriot.

Både vad gäller Ukraina och Iran kommer EU att stänga oljekranarna för att få oss medlemsländer på knä.

Kärnkraftsnedläggning, grundlösa klimatteorier, den ryska gasen, sprängningen av Nordstream. Krig mot Iran kommer att strypa våra sista oljedroppar. EU kan inte härska över livskraftiga nationer utan bara ockupera ett kraftlöst ödeland.

1. Vad får dig tro att det blir krig mot Iran om Trump vinner valet i november?
2. Varför stänga oljekranarna för oss i Sverige/EU? vad är orsakerna om detta händer? vad vill eliten uppnå med denna sorts aktion?
Senast redigerad av svensson1970 2024-06-16 kl. 19:04.
Citera
2024-06-16, 19:54
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
1. Jag har inte hittat något så du får länka
2. Risk att man spelar på Irans strängar
3. Floderus och andra är idioter som reser till Iran - turist eller inte - och skapar så mycket problem för oss.

det är ditt resonemang som är idiotiskt. floderus arbetar sannolikt för MUST, på vilket följer att han inte åkte dit av egen vilja och än mindre för eget nöjes skull. anser du att svensk underrättelsetjänst inte ska bedrivas alls, eller att den inte ska bedrivas i iran? kan påminna om att iran är topp 3 fiendeländer, allierat med ryssland och bedriver omvittnad spionverksamhet / infiltration i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in