Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-16, 20:01
Medlem
Kungsgardens avatar
Fångarna möttes när HM klev ur regeringsplanet i Oman.

Citat:
På flygplatsen fick han möta Johan Floderus. Båda två åkte med ett privatflygplan till Oman. Där väntade det svenska regeringsplanet och den livstidsdömde Hamid Noury som skulle utväxlas mot Azizi och Floderus.

– Hamid Noury kom fram till oss, räckte fram sin hand för att skaka hand med oss och sa ”jag är Hamid Noury”. Då backade vi båda två. Jag ville inte skaka hand med honom. Jag ville inte ha någonting med honom att göra. Vi hamnade i skiten där nere på grund av honom. Varför skulle vi hälsa?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-om-fangelset/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är ditt resonemang som är idiotiskt. floderus arbetar sannolikt för MUST, på vilket följer att han inte åkte dit av egen vilja och än mindre för eget nöjes skull. anser du att svensk underrättelsetjänst inte ska bedrivas alls, eller att den inte ska bedrivas i iran? kan påminna om att iran är topp 3 fiendeländer, allierat med ryssland och bedriver omvittnad spionverksamhet / infiltration i sverige.

Johan Floderus är en svensk EU tjänsteman ,
som åkte till Teheran för att hälsa på en kompis
Vid den tiden fanns hos UD ingen avrådan om att INTE åka till IRAN
Tvärr är det likadant på Flashback varje gång så kommer svepande halvsanningar
Citera
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är väl också anledningen till att Iran (och många här) inte betraktar honom som svensk. Hans fru som uppenbarligen bor här, klarar ju inte heller av att bli intervjuad på svenska. Så hon är väl inte heller svensk.

Oklart varför man vill ge någon som sitter fängslad utomlands ett svenskt medborgarskap när han inte redan har det, det kan väl rimligen endast upplevas som ett försök att kringgå iranskt rättsväsende?

Men vi ger ju häktade/fängslade gängkriminella medborgarskap. Så vem är förvånad...

Vilka andra länder anser att han inte är svensk?
Fakta på det?
Citera
2024-06-16, 20:06
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Johan Floderus är en svensk EU tjänsteman ,
som åkte till Teheran för att hälsa på en kompis
Vid den tiden fanns hos UD ingen avrådan om att INTE åka till IRAN
Tvärr är det likadant på Flashback varje gång så kommer svepande halvsanningar

Eftersom han bodde i Belgien och flög från Bryssel och inte var med på returflyget hem till Bryssel, är det inte enbart en sak för Sverige. Folk har skrivit i trådarna här att "det borde sättas upp skyltar med UD:s avrådan på Arlanda" när det varken var från Sverige den utvandrade JF åkte, eller fanns en avrådan hos svenska UD när han reste från Bryssel.
Citera
2024-06-16, 20:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Ett flertal likartade trådar sammanfogade.

Strix/Mod
Citera
2024-06-16, 20:19
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
1. Jag har inte hittat något så du får länka
2. Risk att man spelar på Irans strängar
3. Floderus och andra är idioter som reser till Iran - turist eller inte - och skapar så mycket problem för oss.
4. Kylie Moore-Gilbert är ännu en idiot som reste till Iran för att delta i akademisk konferens 2018 och greps på flygplatsen - hon har studerat i Israel 1 år och var gift i Israel med en israelisk medborgare!!
https://en.wikipedia.org/wiki/Kylie_Moore-Gilbert

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är ditt resonemang som är idiotiskt. floderus arbetar sannolikt för MUST, på vilket följer att han inte åkte dit av egen vilja och än mindre för eget nöjes skull. anser du att svensk underrättelsetjänst inte ska bedrivas alls, eller att den inte ska bedrivas i iran? kan påminna om att iran är topp 3 fiendeländer, allierat med ryssland och bedriver omvittnad spionverksamhet / infiltration i sverige.
Underrättelseverksamhet ska bedrivas men det är alldeles för riskfyllt att skicka folk dit.
Citera
2024-06-16, 20:21
Medlem
Äntligen har Floderus fått komma hem efter åratal av fångenskap i Iran. Vi måste inse nu att Iran, Ryssland o Kina tillsammans är ett av de största hoten i Världen mot oss i Västvärlden o för de som vill ha fred o inte krig.
Citera
2024-06-16, 20:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
JF var utvandrad till Belgien.
"Den andra" är mannen med stenhuggeri m fl företag, boende på Lidingö? Som drar mycket skatt till kassan.

Det var det inte. Den hemkomne SA med familj verkar ha skyddade uppgifter. Märkligt att då låta sig fotograferas av Expressen på villaaltanen.
Citera
2024-06-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi betalar inte EU för att spionera på Iran.

Det är upp till EU att kräva att Iran presenterar bevis. Men de skriver löjliga brev och låter Sverige frige en massmördare.

Nä EU kan inte kräva ett skit.

EU har inte att göra med om Iran griper personer inne i Iran och åtalar dem.

Du tror du kan bestämma vad dina skattepengar ska användas till men det kan du inte.
Citera
2024-06-16, 21:01
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Vilka andra länder anser att han inte är svensk?
Fakta på det?

Det får du väl fråga någon annan om, jag har inte påstått något sånt?

Har du för vana att besvara inlägg med frågor?
Citera
2024-06-16, 21:33
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det får du väl fråga någon annan om, jag har inte påstått något sånt?

Har du för vana att besvara inlägg med frågor?

Nu är trådar sammanfogade så vill du mitt något får du nog omformulera och komma tillbaks.
Citera
2024-06-16, 21:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Nu är trådar sammanfogade så vill du mitt något får du nog omformulera och komma tillbaks.
Tack, det var vänligt. Jag ska tänka på saken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in