Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Med tanke på att dom var 100 % säker på att lösa detta genom att springa i samma spår som polisen gjorde och med samma gärningsman ( bulvanen) men polisen hade mer än 1000 gånger bättre/mer resurser .
Så släpper man det och går vidare med annat.
Seriöst av dom. Nä .
Detta är ett halmstrå och det är så dom jobbat.
Handlar det mer om podden än att lösa det dom säger sig ska göra för att få upp intresse och därmed öka lyssnarna. På oskyldiga personer bekostnad och som inte kan försvara sig eftersom dom är avlidna.
Bra jobbet podden.
Fast 😂😂
Först och främst har jag aldrig hört dem påstå att de va 100% säkra på att lösa någonting men har dem gjort det och jag missat det så är det helt klart väldigt skevt och lite narcissistiskt att påstå.
Sen vet jag inte riktigt vart du vill komma:
- Dels så pratar du nedlåtande om grabbarna och får det att verka som att polisen va så himla duktiga och hade så himla bra resurser att om polisen inte kunde lösa det så kan poddarna definitivt inte lösa det.
Men där har du ganska fel. De fick fram många bitar som polisen inte hade hittat.
Nej fallet kanske aldrig kommer bli löst, men killarna gjorde definitivt inte något dåligt jobb för att aldrig ha jobbat inom området eller gjort något liknande öht förut.
+ Men sen verkar du vilja att de ska fortsätta jobba med fallet och kallar de oseriöst om dem inte fortsätter att jobba med detta och göra avsnitt om det.
- Sen å ena sidan säger du att de avsnitt de gjort hittills har varit på oskyldiga personers bekostnad som avlidit redan och därför inte kan försvara sig
+/- men å andra sidan vill du som sagt att de ska göra fler avsnitt/fortsätta försöka lösa fallet - för om de inte gör de så är de oseriösa och visar att de bara sa att de ville få fler lyssnare till podden?
Det är lixom positivt och negativt om vart annat och jag vet inte riktigt vad du vill säga med det hela…?
Som jag sa: givetvis kommer de göra fler avsnitt om något kommer fram.
Och de tar fortfarande emot tips osv om fallet och håller sig uppdaterade och tittar in i saker som dyker upp, så som jag förstått det.
Men i det stora hela så är de just PODDARE - de kan inte fortsätta gräva i ett fall som nått a dead end och där med inte kan generera några avsnitt.
Utan de måste ju gå vidare och fokusera på fall som kan generera avsnitt.
Precis som poliser inte kan fortsätta att bara sitta still och stirra på ett fall som inte leder någon vart - utan då måste lägga det fallet på is medans de jobbar med andra fall - och återgå till det fallet om något nytt stort kommer fram.
Vad är så svårt att förstå med det?
Och varför tycker du att de är att klandra för det..?
(Ps. Man behöver inte heller lyssna på/följa en podd om man tycker illa om dem och hur de går till väga - det går fint att vänja något annat att lägga sin tid på).