Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-17, 12:58
  #301
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Det är inte ens nära att normalsvensken är vettig nog för ett samhälle utan byggregler. Jag gissar att du är typen som tycker att man ska få göra som man vill. Men när det kommer till kritan och grannen vill bygga något du ogillar, så faller du tillbaka på att byggreglerna ska följas..

Nja faktiskt inte, i stan gillar jag läget och på landet har jag köpt en tomt med fritt läge.
Och som sagt jag är inte emot regler het tycker att en generös maxvolym är en lagom reglering.

Sen har man grannar som Diding är det bättre att ta det coolt än att stressa upp sig över ingenting.
Citera
2024-06-17, 14:26
  #302
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Hans agerande visar onekligen på hyckleriet inom vänstern.

För mig är det helt i sin ordning om han reser sin Leninstaty på sin egen mark där den inte stör någon. Bara jag slipper vara med att betala för skiten.

Däremot vore det roligt att se hur mycket det hade vrålats om det varit en staty av Hitler som han tänkte ställa upp.

Diding är en excentriker och jag tycker att han är helt jämförlig med DanPark, som också är en figur som bara är ute för att provocera. Det intressanta är att Dan Park förföljs, men Diding närmast hyllas i media. Vänsterhyckleri i sin renaste form.
Vem i media är det som hyllar Diding och vem är det som förföljer Park?
Citera
2024-06-17, 16:22
  #303
Medlem
Morfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vänstermänniskor är avgjort de snålaste, girigaste, skrupellösaste och mest pengakåta individer man stöter på. Det gäller i lika hög grad för fattiga, rika och medelklass-vänstermänniskor. Det är nog därför de har ett sådant behov av skenhelighet. De projicerar sina egna dåliga sidor på andra och låtsas sedan strida mot denna imaginära, yttre fiende. Det handlar egentligen om en inre strid, inom dessa individers egna psyken. Men deras narcissism blockerar självinsikt och självkritik och de offrar gärna omvärlden för att kunna upprätthålla sköra egon och falska självbilder. Rödvinet finns till hands om de inte lyckas undantränga självförakt/ångest och med hjälp av det redskapet så klarar de enkelt av att förhärda i dubbelmoral.

Jag känner inte personen ifråga men sannolikt (utifrån hur andra, besuttna vänstermänniskor fungerar) så utgör Lenin-statyn ett slags avlatsbrev.

Jag instämmer. Skamlösa kommentarer hör man ofta från dem, och att 2+2 blir 9, etc. Förutom giriga är dem även otacksamma, detta mer konkret när det kommer till kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Morfus 2024-06-17 kl. 16:29.
Citera
2024-06-17, 16:39
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Som tur är bor vi inte i Sovjet utan i ett fritt land med åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Det värsta som kan hända om man reser en 8m hög Leninstaty i Sverige är att man blir tvungen att ta ner den och möjligtvis nåt symbolisk bötesbelopp för att man brutit mot nån kommunal lag. Underbart land vi bor i!

Prova att slänga upp en Hitler staty på 8m och hävda yttrandefrihet! Du skulle förmodligen skaka galler!

Men eftersom judar styr och kommunism är en judisk ideologi så är det ju helt ok med Lenin...
__________________
Senast redigerad av TheJewelInTheSea 2024-06-17 kl. 16:41.
Citera
2024-06-17, 16:46
  #305
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Prova att slänga upp en Hitler staty på 8m och hävda yttrandefrihet! Du skulle förmodligen skaka galler!

Men eftersom judar styr och kommunism är en judisk ideologi så är det ju helt ok med Lenin...

Så länge det inte är full insyn på tomten och att det går förbi massa människor där får du ha hur många Hitler-statyer du vill.
Citera
2024-06-17, 17:45
  #306
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Ingen som har sabbat den än?
Citera
2024-06-17, 17:47
  #307
Medlem
Inkomster (kr)

2022: Lön 140 178, kapital -1 931 958
2021: Lön 178 814, kapital -1 365 127
2020: Lön 186 122, kapital -2 115 103
Citera
2024-06-17, 17:50
  #308
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
På vilket sätt skulle Lasse Diding inte vara entreprenör menar du?

Jag har aldrig påstått att han inte är entreprenör. Du gör inte själ för ditt nick när du inte ens klarar av att lista ut vad det står i helt vanliga meningar på svenska.

Mr Night Fighter.
Citera
2024-06-17, 17:52
  #309
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkomstuppgifter
Inkomster (kr)

2022: Lön 140 178, kapital -1 931 958
2021: Lön 178 814, kapital -1 365 127
2020: Lön 186 122, kapital -2 115 103

Är det Didings?



Han borde glömma bort det där med entreprenöreriet och ägna sig heltid åt att vara kommunist och hjärnförlamad istället.
Citera
2024-06-17, 18:24
  #310
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Det är roligt naturligtvis.
Få har förstått att Diding är en konstnär.
Han är excentrisk och vill provocera.
Han lyckas med det senare varje gång han hittar på något.
Och det är ganska många grejer vid det här laget.
Leninland, Leninpriset,kommunisthotell inklusive leninbadet , beef med Jan Myrdal, sin ena framtand, resa en leninstaty, bygga utan bygglov...
Han ville köpa Engelska parken i Varberg och döpa om den till Engelsparken osv osv.
För mig är han fan en legend.
Lite i Vilks kategori. Lite rättshaverist men på ett skönt sätt.

Att FB och allehanda SD nazis samt borgarsvin blir provocerade är stor humor och förmodligen hans målsättning.
är

Tror du slår huvudet på spiken här. Jag är ingen expert på Diding men det här är precis det intryck jag fått jag också.
Ni spelar honom rakt i händerna genom att bli upprörda. Han är säkerligen en politisk idiot...men jag har en känsla av att han faktiskt har lite humor. Han känns lite som en kommunistisk version av Alexander Bard eller något liknande.

Låt honom ha en Leninstaty i trädgården, sålänge han inte sabbar för sina grannar eller någon annan så tycker jag han kan få leva i sin kommunistvärld.
Citera
2024-06-17, 19:14
  #311
Avstängd
Muslimfittas avatar
Behöver man inte kasta hundavföring på statyn? Statyjäveln har dessutom en palestinaflagga i högsta hugg. Diding verkar vara en förrädare av stora mått.
Citera
2024-06-17, 19:47
  #312
Medlem
Att flyktingar från forna Sovjetområden kan ta illa vid sig verkar inte ha föresvävat honom. Han verkar vara minst sagt naiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in