Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-17, 18:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Irans turism kommer sakta men säkert dö ut. Det landets turism har minskat drastiskt p.g.a vissa orsaker. Men vill regimdårarna minska på turismen så okej. Det blir bara deras migrän.
Ok, världens tredje största växande turist destination 2019. Men du sitter på annan info?
Citera
2024-06-17, 18:06
Medlem
wwrs avatar
Iranierna klippte EU:s mästerpion.

EU-bossen Ylva Johansson skriver

Citat:
I wanted to have the best people. The brightest stars in my team and that's how I recruited Johan.

But he was, and he is, a real star. And he was a star in my team.

And Johan is a true European, really, and he loved to work for European Union.

And I still remember seeing Johan because he had this big red nose and the antlers. He was laughing all the time.

And there was a strange experience for me, I am almost double as old as Johan and he could calm me down. When there were tough or difficult situations, I could always count on him to be there and to find a way out and also to help me to be the best me in that difficult situation.

https://ec.europa.eu/commission/pres...speech_24_2107
Senast redigerad av wwr 2024-06-17 kl. 18:20.
Citera
2024-06-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det här resonemanget dyker upp rätt ofta, och jag är lite osäker på vad du försöker åstadkomma med det? Vad jag personligen tycker om mina familjemedlemmar och vad jag tycker att staten ska ägna sig åt är två helt olika saker. Jag är t.ex konsekvent negativ till dödsstraff för att staten inte ska ha den makten, men den som ens tänker på att röra min dotter i sexuella syften skulle aldrig sova tryggt igen. Detsamma gäller ju här. Skulle jag personligen gärna vilja ha tillbaka en familjemedlem som åkt till en skurkregim som spion? Ja, antagligen, om hen inte är ett totalt arsel. Det betyder väl inte att jag tycker att folkrättsbrottslingar som hjälp till att begå massmord ska frias av staten för att få hem svenska spioner?
Det är lite därför vi har ett rättsystem istället för att offrens anhöriga ska straffa brottslingar, välkommen till Sverige.

Svenska spioner? Är det några som skickar spioner så är det snarare skurkstater typ Iran, precis som att det skulle vara fult att spionera tillbaka mot dom i så fall!?! Men inte 17 kan svenska myndigheter ta risken att låta svenska medborgare som Floderus och Aziz bli kvar i tortyrfängelset fullt med bödlar tills dom blir mördade där!

Eller menar du att Sverige ska strunta i att rädda dessa båda, skaka på axlarna och säga att "äsch skit i dom, dom är säkert såna däringa spioner som Iran skickar hit för att snoka!" ??

Efter en sån här incident hoppas man ingen åker till Iran förrän landet är städat från mulla-jävlar!
Citera
2024-06-17, 18:07
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ok, världens tredje största växande turist destination 2019. Men du sitter på annan info?

Jag tänker logiskt. Vem vågar åka ner dit? Ingen vettig person. Man vet inte om man kommer hem levande igen, eller om kroppen slängs på någon soptipp.
Citera
2024-06-17, 18:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag tänker logiskt. Vem vågar åka ner dit? Ingen vettig person. Man vet inte om man kommer hem levande igen, eller om kroppen slängs på någon soptipp.
Det råder ungefär samma brottsindex mellan Teheran, London och Stockholm
Citera
2024-06-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ordet bödlar verkar ha blivit poppis i samband med denna soppa.
Används det lika flitigt när det gäller avrättningar i USA. Till en fångvaktare som leder fången ifrån sin cell till avrättnings avdelningen. Är han också en bödel.
Eller är det bara ett påverkans modeord som sprids med hysteriska tongångar i propaganda syfte?
Ser man ingen skillnad på ifall typ seriemördare eller helt oskyldigt folk/ folk avrättade för struntsaker, som inte räknas som ett brott i västvärlden, så ser man ju inte någon större skillnad på Iran och USA förstås när det gäller bödel-verksamheten....men en stor skillnad är det allt mellan staterna Iran och USA hur man än räknar! I USA får man enligt lagen iaf klä sig hur som helst utan att bli piskad av moralpoliser!
Senast redigerad av Havskung 2024-06-17 kl. 18:22.
Citera
2024-06-17, 18:52
Medlem
Citat:

Du har fortfarande inte svarat på frågan, då utgår jag i från att du tycker det var fel att döma massmördaren.

2023 hade Iran 33 procent färre utländska turister än 2019. Samt Iran har färre turister än Sverige. Sverige hade 16 milj. Iran hade 6 milj. Irans turistboom är ett skämt. Men du kan ju åka dit och turista.
Citera
2024-06-17, 18:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har fortfarande inte svarat på frågan, då utgår jag i från att du tycker det var fel att döma massmördaren.

2023 hade Iran 33 procent färre utländska turister än 2019. Samt Iran har färre turister än Sverige. Sverige hade 16 milj. Iran hade 6 milj. Irans turistboom är ett skämt. Men du kan ju åka dit och turista.
Det var covid däremellan.
Jag åker gärna dit och åker snowboard. Men jag har lite annat för mig just nu.
Citat:
Iran's tourism experienced a growth of 43% in 2023
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Iran

Har Nuori personligen massmördat folk?
Annars håller jag med Bodström i sitt korta resonemang. Är inte så insatt i just Nuori.
Senast redigerad av Giant Squid 2024-06-17 kl. 19:02.
Citera
2024-06-17, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Du tycker alltså det skulle vara mer okej att offra både dig själv och dina föräldrar och barn till tortyr och mord istället,...så generöst av dig!? (Säg det till dom! Ifall du nu har några nära och kära som du bryr dig om vill säga?)

Det viktigaste var att få hem Floderus och Azizi, inget snack om saken!

What?! De offrar sig själva om de åker dit. Ja, jag tycker Sverige ska lägga resurser på att fixa Sverige först och alla brister här, och sluta utvisa barnfamiljer som rotat sig.
Citera
2024-06-17, 19:06
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Svenska spioner? Är det några som skickar spioner så är det snarare skurkstater typ Iran, precis som att det skulle vara fult att spionera tillbaka mot dom i så fall!?! Men inte 17 kan svenska myndigheter ta risken att låta svenska medborgare som Floderus och Aziz bli kvar i tortyrfängelset fullt med bödlar tills dom blir mördade där!

Eller menar du att Sverige ska strunta i att rädda dessa båda, skaka på axlarna och säga att "äsch skit i dom, dom är säkert såna däringa spioner som Iran skickar hit för att snoka!" ??

Efter en sån här incident hoppas man ingen åker till Iran förrän landet är städat från mulla-jävlar!

Iran är en skurkstat, ja. Men tror du på riktigt att Floderus är en helt vanlig medborgare? Vanliga etniska svenskar åker inte till Iran på semester, av flera olika anledningar, bla för att det är en skurkstat full med moralpoliser. Floderus är en EU-spion, regeringens agerande med fångutväxlingen styrker detta ännu mer. Varför skulle de byta en högt profilerad nyligen dömd krigsförbrytare mot en ”helt vanlig” svensk som råkar vara ”diplomat” (eller medarbetare i nåt EU-team)?

Brukar inte svenska medborgare få klara sig själva om de hamnat i knipa för att de åkt till nåt av jordens rövhål och brutit mot de lagar som råder där?
Aziz (och Djalali) är förresten bara medborgare på pappret och borde aldrig ha fått medborgarskap.
Senast redigerad av Gaupe 2024-06-17 kl. 19:12.
Citera
2024-06-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
What?! De offrar sig själva om de åker dit. Ja, jag tycker Sverige ska lägga resurser på att fixa Sverige först och alla brister här, och sluta utvisa barnfamiljer som rotat sig.

Att rädda dom svenska medborgarna Floderus och Azizi ÄR att "lägga resurser på att fixa Sverige"!! Att sätta två utsatta grupper mot varandra är en gammal ful klassiker!!
Senast redigerad av Havskung 2024-06-17 kl. 19:40.
Citera
2024-06-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Iran är en skurkstat, ja. Men tror du på riktigt att Floderus är en helt vanlig medborgare? Vanliga etniska svenskar åker inte till Iran på semester, av flera olika anledningar, bla för att det är en skurkstat full med moralpoliser. Floderus är en EU-spion, regeringens agerande med fångutväxlingen styrker detta ännu mer. Varför skulle de byta en högt profilerad nyligen dömd krigsförbrytare mot en ”helt vanlig” svensk som råkar vara ”diplomat” (eller medarbetare i nåt EU-team)?

Brukar inte svenska medborgare få klara sig själva om de hamnat i knipa för att de åkt till nåt av jordens rövhål och brutit mot de lagar som råder där?
Aziz (och Djalali) är förresten bara medborgare på pappret och borde aldrig ha fått medborgarskap.

Svenska regeringen kan inte gå efter konspirationsteorier, det är svenska statens plikt att rädda sina medborgare från tortyr och mord i skurkländer! Ett helt gäng hungriga rävar utanför ett hönshus är mer pålitliga än Irans s.k. "rättvisa"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in