Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-18, 10:42
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vi överkonsumerar processad skräpmat. Det vi behöver är mer klassisk betesmark för djur så vi kan producera mer riktig mat.

Regenerativt jordbruk är framtiden och det är miljövänligt på riktigt!

Men du förstår åtminstone att vi överkonsumerar.
Slutar vi med det behövs det mindre jordbruksmark även i vårt land.

Det används jordbruksmark till ex att bygga 1000 tals lagerbyggnader som används till skitprodukter, överkonsumtion.

Det odlas 1000 tals tunnland raps, rena döden för allt liv, raps som används til billig skitolja som inte behövs öht.

Vi måste sluta totalförstöra naturen.
Det finns gott om plats för klassisk betesmark .
Citera
2024-06-18, 10:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Klubbat idag.

Naturrestaurering: Ny lag ska återställa 20 procent av EU:s land och hav.

https://www.europarl.europa.eu/news/...s-land-och-hav

Kommer det att bli bra?
Skall vi riva städer då eller hur skall det gå till? Och till vilket år återställer vi naturen?
1900? 1500? År 0, 100.000 år sedan?
Citera
2024-06-18, 10:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enok71
Är det inte det som är problemet, misstänksamhet och kanske lite svårighet att ta in det faktum att människor med mer kunskap, utbildning och kanske även IQ, vanligen boende i storstäder, faktiskt har bättre på fötterna när det gäller vad som är bra för landsbygden, skogen och naturen, för att de t.ex. forskar metodiskt istället för att bara killgissa?
Att lyssnar på människor som kallar sig ”forskare” är nog det största felet man kan göra.
Citera
2024-06-18, 10:56
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
När förslaget sedan påverkar Svensson det allra minsta t.ex via någon avgift så backar alla politiker direkt.

EU har numera noll credd kring miljön efter att de börjat backa på CO2-målen t.ex.

Miljörörelsen i EU-parlamentet var de som gick tillbaka mest i valet nyss. Nationalisterna gick fram mest. Folket har talat.
Citera
2024-06-18, 11:07
Medlem
Det blir bra det här, samtidigt ser vi ett krig i Ukraina och nu när vi är med i Nato lyfts både totalförsvaret och att vi borde öka våran självförsörjningsgrad för att klara oss vid ett eventuellt krig.

Sverige röstade NEJ till det här men tyvärr fanns det en "Judas" i Österrike bland många länders IDIOTER!!!

FUCK EU!!!
Citera
2024-06-18, 11:21
Avstängd
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Men du förstår åtminstone att vi överkonsumerar.
Slutar vi med det behövs det mindre jordbruksmark även i vårt land.

Det används jordbruksmark till ex att bygga 1000 tals lagerbyggnader som används till skitprodukter, överkonsumtion.

Det odlas 1000 tals tunnland raps, rena döden för allt liv, raps som används til billig skitolja som inte behövs öht.

Vi måste sluta totalförstöra naturen.
Det finns gott om plats för klassisk betesmark .
Jo jag håller med. Rapsfält och monokulturer förstör ju jordarna. Det är inte lång tid kvar innan alla dessa stora odlingsfält är totalt obrukbara, och det tar tid att bygga upp näring igen, för det måste man ha betesmark. Klimatmupparna verkar inte fatta det. Dom demoniserar kött samtidigt som dom lobbar för vind/sol och monokulturer. Det är ju för fan DOM som sabbar naturen.
Citera
2024-06-18, 11:23
Medlem
Anktalares avatar
Mycket bra!

Den biologiska mångfalden måste prioriteras, annars har vi inga djur eller natur kvar.
Citera
2024-06-18, 11:23
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Jo jag håller med. Rapsfält och monokulturer förstör ju jordarna. Det är inte lång tid kvar innan alla dessa stora odlingsfält är totalt obrukbara, och det tar tid att bygga upp näring igen, för det måste man ha betesmark. Klimatmupparna verkar inte fatta det. Dom demoniserar kött samtidigt som dom lobbar för vind/sol och monokulturer. Det är ju för fan DOM som sabbar naturen.

Jag kan inte svara för "klimatmupparna" men jag fattar inte varför svenskar är emot dessa förslag från EU, jag blir lite deppad, svenskar är uppenbarligen råkorkade.

Det verkar som skogslobbyn lyckats lura i folk att vi inte kan förbättra nåt.
Citera
2024-06-18, 11:27
Avstängd
DroidBishops avatar
Citat:
Jag kan inte svara för "klimatmupparna" men jag fattar inte varför svenskar är emot dessa förslag från EU, jag blir lite deppad, svenskar är uppenbarligen råkorkade.

Det verkar som skogslobbyn lyckats lura i folk att vi inte kan förbättra nåt.
Fast EU:s mål är väl nån konstig ideologisk dröm om att förvilda allt igen, dvs inte ens betesmark eller bondgårdar. EU och dessa "gröna" klimatfascister gör det ju svårt för köttbönder och regenerativt jordbruk. Det här förslaget kommer bara göra att maten blir ännu dyrare, för man kommer knappast ersätta något med betesmarker för kreatur.
Citera
2024-06-18, 11:33
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Fast EU:s mål är väl nån konstig ideologisk dröm om att förvilda allt igen, dvs inte ens betesmark eller bondgårdar. EU och dessa "gröna" klimatfascister gör det ju svårt för köttbönder och regenerativt jordbruk. Det här förslaget kommer bara göra att maten blir ännu dyrare, för man kommer knappast ersätta något med betesmarker för kreatur.

Det finns plats för både vild natur och betesmark, vad är problemet?
Om förslaget inte är perfekt ska man rösta ja och jobba för fler förändringar , det är faktiskt ganska bråttom.
Citera
2024-06-18, 11:39
Avstängd
DroidBishops avatar
Citat:
Det finns plats för både vild natur och betesmark, vad är problemet?
Om förslaget inte är perfekt ska man rösta ja och jobba för fler förändringar , det är faktiskt ganska bråttom.
Ja det finns plats men EU vill ju väck med köttproduktion också. Man vill knipa åt ALL bondeverksamhet och ersätta med fabriksproducerat skräp. Så tro inte att EU kommer rädda någon natur, man använder det bara som svepskäl.

Jag håller med om att vi konsumerar fel saker och använder naturen fel. Men EU är knappast lösningen.
Citera
2024-06-18, 11:44
Moderator
Siegfrids avatar
Miljöpartister i Berlin och Paris som aldrig sett en riktig skog ska ha åsikter om hur vi ska ta hand om våra skogar. Skrattretande.
Vad kan gå fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in