Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-18, 11:45
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Många frågetecken här.

Var står det att man ska ta bort 20% av EU:s jordbruksmark?
Var har "Kommunist-Ylva" påstått att EU ska drabbas av svält utan invandring?

Varifrån får du teorin att "holland skall läggas under vatten"?
Du undrar inte varför ingen annan har ifrågasatt det jag skriver?

Alla som följt debatten vet precis vad jag skriver om. Du har helt enkelt för dåliga baskunskaper och allmänbildning för att hänga med i denna diskussion.

Vad fan tror du återställa jordbruksmark betyder?
Citera
2024-06-18, 11:49
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enok71
Är det inte det som är problemet, misstänksamhet och kanske lite svårighet att ta in det faktum att människor med mer kunskap, utbildning och kanske även IQ, vanligen boende i storstäder, faktiskt har bättre på fötterna när det gäller vad som är bra för landsbygden, skogen och naturen, för att de t.ex. forskar metodiskt istället för att bara killgissa?
Skulle människor med grova symptom på autism (de allra flesta politiker) kunna detta bättre än vanliga allmänbildade människor. Hur tycker du de lyckas med skolan om de nu är så intelligenta och kan mer än alla andra? Hur tycker du de sköter invandringen?

Det låter som du har en extrem slavmentalitet.
Citera
2024-06-18, 11:58
Medlem
Östersjön går väl inte rädda eftersom den är för förorenad redan?
Citera
2024-06-18, 11:59
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Östersjön går väl inte rädda eftersom den är för förorenad redan?
De adresserar inte ens verkliga problem.
Citera
2024-06-18, 12:27
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Klubbat idag.

Naturrestaurering: Ny lag ska återställa 20 procent av EU:s land och hav.

https://www.europarl.europa.eu/news/...s-land-och-hav

Kommer det att bli bra?

Spel för gallerierna!
Ju fler papperslösa MENA figurer som inte respekterar naturen ett skit i sina hemländer kommer naturligtvis inte att respektera denna natur inom EU´s gränser.
Dessutom bör man tänka till lite, för ju fler människor desto mer slitage på naturen.
Citera
2024-06-18, 12:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Miljöpartister i Berlin och Paris som aldrig sett en riktig skog ska ha åsikter om hur vi ska ta hand om våra skogar. Skrattretande.
Vad kan gå fel?

Haha, påminner mig om händelsen för någon vecka sedan när två älgkalvar förvirrade sig in till södermalm och blev skjutna av viltvårdare, miljömupparna undrade varför man inte kunde leda dem tillbaka till naturen, helt frånkopplade från verkligheten.
Citera
2024-06-18, 12:37
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Miljöpartister i Berlin och Paris som aldrig sett en riktig skog ska ha åsikter om hur vi ska ta hand om våra skogar. Skrattretande.
Vad kan gå fel?
Det kan knappast bli sämre än vad det är nu, skogsägare som odlar " skog" bara för profit 0 tanke om naturen.
Det är inga skogar det är planteringar.
Citera
2024-06-18, 12:59
Medlem
Kragoms avatar
Då river vi ner alla städer först och främst, som är byggda på naturmark som nu är förstörd.
Citera
2024-06-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Skulle människor med grova symptom på autism (de allra flesta politiker) kunna detta bättre än vanliga allmänbildade människor. Hur tycker du de lyckas med skolan om de nu är så intelligenta och kan mer än alla andra? Hur tycker du de sköter invandringen?

Det låter som du har en extrem slavmentalitet.

Autism är väl inte många politiker som lider av? Då har man ju svårt att just bygga relationer, förhandla, kompromissa och liknande, som politiker måste göra.

Men för all del, bäst att ha en lagom kritisk inställning till alla som kallar sig "forskare" eller "experter" också. Och till politiker förstås. Men markägare som är missnöjda med inskränkningar i sin äganderätt eller sin rätt att ta ut snabba vinster genom t.ex. avverkning, de har ju egenintresse för ögonen, alltså inte heller att lita på ifråga om vad som är bäst för landet. En typisk "högljudd minoritet".
Citera
2024-06-18, 13:33
Medlem
Just nu hittar jag inte texten jag läst, var dock en rätt OK källa.

I korthet så skrevs det där att länderna inom EU har landat i lite olika slutsatser om till vilken tidpunkt man ska återställa.

De flesta verkar mena att det ska vara till det läge man var i när man gick med i EUR, vilket då skulle röra sig om 0-70 år tillbaka i tiden.

Sverige å sin sida verkade mer luta åt att det skulle vara till förindustriell tid, vilket om jag minns rätt är runt år 1900, dvs 120 år. Rätt stor skillnad för Sverige om vi menar 1900 eller 1995.

Någon som kan bekräfta att det skrivits om detta eller är det en dröm jag haft?

Citat:
Klubbat idag.

Kommer det att bli bra?
Citera
2024-06-18, 13:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Min fetning: Antingen ljuger du som en häst travar eller så vet du inget om den verklighet som heter tillgång och efterfrågan.
Eller så är han ironisk.
Citera
2024-06-18, 13:48
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Klubbat idag.

Kommer det att bli bra?

Är det inte exakt detta ”återställ våtmarks”-folket kämpat för? Tycker man ofta läst här på fb att alla hatar dem pga deras metoder. Verkar inte stämma i EU-parlamentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in