2024-06-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
#424 Slingraren
Står i dödsannonsen att begravningen äger rum med närmsta kretsen. Ganska väntat

Gud vad man skulle vilja vara en fluga på en gäddas begravning. Det är svårt att föreställa sig stämningen. Så fruktansvärt obekvämt
Citera
2024-06-19, 14:42
Medlem
Xandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
#424 Slingraren
Står i dödsannonsen att begravningen äger rum med närmsta kretsen. Ganska väntat
7e juni dog #424, alltså. Då var det inte rakt ut till den väntande snaran i garaget när frun började nås av meddelanden från vännerna på onsdagen. Jag antar att han var i den åldern där en massa grejer måste fixas först. Testamente, advokatgrejer, överlåtande av kåken på frugan osv. Vem ska få vad? Den röda dagen på torsdagen kom emellan. En dag av planering och vånda. Sedan fixade han det rent kamerala på fredagen och sedan åkte han hem och sparkade undan pallen.

Märkligt att man väljer att sätta ut dödsannons. Alla som kände honom vet ju vad det handlar om.
Citera
2024-06-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
7e juni dog #424, alltså. Då var det inte rakt ut till den väntande snaran i garaget när frun började nås av meddelanden från vännerna på onsdagen. Jag antar att han var i den åldern där en massa grejer måste fixas först. Testamente, advokatgrejer, överlåtande av kåken på frugan osv. Vem ska få vad? Den röda dagen på torsdagen kom emellan. En dag av planering och vånda. Sedan fixade han det rent kamerala på fredagen och sedan åkte han hem och sparkade undan pallen.

Betyder att slingraren hade någon sorts empati trots allt om han ordnade de där sakerna innan. Inte för främmande barn men för sin familj i alla fall. Annars hade han inte fixat med några detaljer
Citera
2024-06-19, 15:21
Medlem
Någon som har uppdatering om hur livet leker för gädda 375?

Känd kommunpolitiker. Militär med mera. Bor han kvar i samhället? Vänner? Familj?

Ångesten gäddan uppvisar när han fångades i ett parkeringsgarage är gigantisk.

Man riktigt ser hur det normala livet rinner ur honom.

Hur går en sådan människa vidare?

Någon?
Citera
2024-06-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Gud vad man skulle vilja vara en fluga på en gäddas begravning. Det är svårt att föreställa sig stämningen. Så fruktansvärt obekvämt

Det tror jag inte. Folk är bra på att hålla fast vid det positiva på begravningar. Han hade ett långt liv bakom sig, fyllt av goda gärningar. Tror inte man diskuterade Dumpen vid begravningskaffet, den tanken slog folk säkert bort.
Citera
2024-06-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det tror jag inte. Folk är bra på att hålla fast vid det positiva på begravningar. Han hade ett långt liv bakom sig, fyllt av goda gärningar. Tror inte man diskuterade Dumpen vid begravningskaffet, den tanken slog folk säkert bort.

Det är det påklistrade som måste var det jobbiga. Alla vet men alla håller käften och skruvar på sig när talen om "den fina människan" läses upp. Hela anledningen till att han ligger i kistan finns liksom på Dumpen.se
Citera
2024-06-19, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Ok, stort tack för info! Alltid intressant att höra eftermälet. Skönt att det blev konsekvenser för honom.
Blev o blev ..

Han gick ju under jorden. När folk kom o bankade på dörren hemma berättade han inte ens för sin fru utan drog bara ...
Jag tycker nog att han kommit undan jäkligt lätt. Fått ett jobb och behövde inte träffa vänner o bekanta som frågar...som hans fru fått göra.
Vet att det sägs att hans bröder har vetat om att han har det här "intresset" i många år och de har inte sagt något...så nä...några konsekvenser tycker jag inte det blev.

Kommer han någonsin hit igen är jag beredd att ta ett fängelsestraff för att ge honom "konsekvenser
Citera
2024-06-19, 16:02
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det är det påklistrade som måste var det jobbiga. Alla vet men alla håller käften och skruvar på sig när talen om "den fina människan" läses upp. Hela anledningen till att han ligger i kistan finns liksom på Dumpen.se
Hahaha, spot on! 👍
Citera
2024-06-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Blev o blev ..

Han gick ju under jorden. När folk kom o bankade på dörren hemma berättade han inte ens för sin fru utan drog bara ...
Jag tycker nog att han kommit undan jäkligt lätt. Fått ett jobb och behövde inte träffa vänner o bekanta som frågar...som hans fru fått göra.
Vet att det sägs att hans bröder har vetat om att han har det här "intresset" i många år och de har inte sagt något...så nä...några konsekvenser tycker jag inte det blev.

Kommer han någonsin hit igen är jag beredd att ta ett fängelsestraff för att ge honom "konsekvenser

Bara det att han fick ge upp familj, socialt liv, hus etc. och fly till Norrland är väl konsekvens, om än inte så grov som man skulle kunna önska. Dock ska man minnas att snuskchatt med icke-byxmyndig är omoraliskt, men knappast olagligt till den grad att det skulle ge en rättslig påföljd värd namnet (tyvärr). Så att det sociala stigmat är ett straff (om än kanske inte tillräckligt) anser jag nog ändå - givet omständigheterna.

Sedan är hans Gädderi inte hans ex-frus skuld att bära.
Citera
2024-06-19, 17:26
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Bara det att han fick ge upp familj, socialt liv, hus etc. och fly till Norrland är väl konsekvens, om än inte så grov som man skulle kunna önska. Dock ska man minnas att snuskchatt med icke-byxmyndig är omoraliskt, men knappast olagligt till den grad att det skulle ge en rättslig påföljd värd namnet (tyvärr). Så att det sociala stigmat är ett straff (om än kanske inte tillräckligt) anser jag nog ändå - givet omständigheterna.

Sedan är hans Gädderi inte hans ex-frus skuld att bära.

Han förlorade sin fru.....inget mer.. övrig familj står fortsatt bakom honom.

Och det är givetvis inte hennes skuld men om man vet lite hur det fungerar så fattar man att hon får många frågor och får höra mycket skit också...och inte bara det..här pratar vi om en man hon har känt halva sitt liv, som hon hjälpt tidigare från ett spelmissbruk....hon har nog fått höra en hel del, för att inte tala om "hur kan du ha missat detta?"
Citera
2024-06-19, 18:11
Medlem
Har någon koll på alla springarna? Hur många stafettlag får man ihop måntro?

En del ser ut att röra sig trögt men vid åsynen av P&S så går det undan.
Citera
2024-06-19, 18:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Har någon koll på alla springarna? Hur många stafettlag får man ihop måntro?

En del ser ut att röra sig trögt men vid åsynen av P&S så går det undan.
Vampyren 406 måste ta guldmedalj som sämsta löpare...

https://dumpen.se/2024/04/09/vampyren-napp-406-falun/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in