Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-25, 02:11
  #181
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Eh nej. Fet halmgubbe. Vem som helst som läser inläggen i tråden ser att du halmgubbar och snackar skit.

Vet du ens vad det är?
Citera
2024-06-25, 15:50
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Mitt inlägg var det mest raka, ärliga och substantiella i tråden.
Ditt svar däremot helt ihåligt.

Ditt inlägg var halmgubbar, inte mer än så.
Citera
2024-06-25, 17:47
  #183
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Vet du ens vad det är?

Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Ditt inlägg var halmgubbar, inte mer än så.

Ni är båda troll.
Citera
2024-06-25, 17:51
  #184
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Ni är båda troll.

Jag skulle inte kalla någon som inte tycker om extremformer av feminism för incel. Vad ska jag svara? Att jag gör det och varför?
Citera
2024-06-25, 18:04
  #185
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jag skulle inte kalla någon som inte tycker om extremformer av feminism för incel. Vad ska jag svara? Att jag gör det och varför?

Du kanske inte skulle göra det, men många feminister gör det.
Citera
2024-06-25, 18:05
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Ni är båda troll.

Nej, jag håller bara inte med dig om att all feminism är extremistisk, eftersom det inte stämmer överens med verkligheten. Och hittills har du inte kunnat visa att det är så, du bara bygger halmgubbar om blåhåriga feminazister som hatar män, såna som mest finns i din hjärna. Klart det finns extremister på alla håll, men att alla feminister skulle vara manshatande extremister är bara löjligt att påstå.
Citera
2024-06-25, 18:07
  #187
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Du kanske inte skulle göra det, men många feminister gör det.

De flesta blir konfunderade om man inte är feminist men man är för jämställdhet då vi tycker att det är samma sak.

Men även om någon är hemsk och mot jämställdhet behöver han ju inte vara incel för det, han kan ju vara en mansgris, det är inte riktigt samma sak. En incel är ju någon som tappat kontakten med omvärlden. Som lever hela sitt liv på internet.
Citera
2024-06-26, 04:51
  #188
Medlem
Det roligaste var när jag för flera veckor sedan besökte affären och ett ungt manligt affärsbiträde desperat försökte smöra upp den kvinnliga diton med att tala om hur intresserad han var av historia och kvinnlig rösträtt, lite ungefär hur jag förväntar mig personer inom V eller S desperat försöker uppnå något utan att inse att pengar och utseende är det enda som spelar roll. Och nej, han hade varken det ena eller det andra.
Citera
2024-06-26, 13:26
  #189
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det roligaste var när jag för flera veckor sedan besökte affären och ett ungt manligt affärsbiträde desperat försökte smöra upp den kvinnliga diton med att tala om hur intresserad han var av historia och kvinnlig rösträtt, lite ungefär hur jag förväntar mig personer inom V eller S desperat försöker uppnå något utan att inse att pengar och utseende är det enda som spelar roll. Och nej, han hade varken det ena eller det andra.

Det är knappast bara V eller S som håller på så. Du beskriver en manlig feminist/simpcuck. Dessa finna i alla partier. Borgarna är tokwoke nu för tiden så...
Tråden om killen som behövde uppge sin sexualitet till ett högst privatägt och kommersiellt företag som ligger bland topptrådarna är bara ett exempel. För några år sedan hade du haft rätt. Nu drivs identitetspolitiken hårdast av kapitalisterna.

Skulle väl inte säga att pengar och utseende är det enda som spelar roll. Ser hela tiden panka och fula killar plocka upp tjejer.
Citera
2024-06-26, 22:49
  #190
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Varför kallar man alla antifeminister för incels?

För att det är nästa steg i breddandet av ordets innebörd, när andra grupper och personer blir inkluderade i begreppet. Första gången jag hörde ordet och fick dess ursprungliga innebörd förklarat för mig, förutspådde jag att det skulle komma att breddas och även användas mer som ett skällsord. Såväl av personliga skäl som politiska. Nu kan jag bara konstatera att jag hade rätt i sak.
Citera
2024-06-27, 09:16
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag skulle säga att ca 87% av alla antifeminister står för ett grundmurat förakt gentemot kvinnor.

Definitivt är det så
Citera
2024-06-28, 22:10
  #192
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag skulle säga att ca 87% av alla antifeminister står för ett grundmurat förakt gentemot kvinnor.

Tror det är rent skitsnack. Det finns män som har kvinnorförakt. Det finns kvinnor som har mansförakt. En hel del av dem är feminister som är en uttalad grupp.
Man får kanske definiera begreppet antifeminist. För nu talas det om det som att det är normalläge att vara feminist och allt annat är någon form av grupp. Sanningen är tvärtom. Det är feminism som är en gruppering, ideologi, rörelse etc. Det är lite som en religion. Det finns ett antal bärande teoretiker såsom Butler, Wolf, Solanas (scum-manifestet) etc.

När jag säger antifeminist, menar jag väl egentligen helt enkelt en person som inte del av sekten feminism.
Delar inte den världsbilden. Tror inte att de har rätt i sitt sätt att se samhället.

Så om man som jag med antifeminist helt enkelt menar ej feminist dvs neutral, ja då har nära noll av dessa kvinnorförakt.

Det är en grymt intellektuellt ohederlig inramning att säga att alla måste vara feminister och de som inte vill gå med i den sekten ogillar kvinnor.
Som sagt, det är feminismen de ogillar. De gillar kvinnor. Just för att jag gillar kvinnor och män (människor generellt) så är jag inte feminist. För att det är en destruktiv ideologi som bygger på falska premisser. Är inte heller nazist, faschist, kannibal, scientolog eller flat-earther.
__________________
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-06-28 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in