Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2024-06-26, 13:12
  #92593
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det var ju mycket kött på benen du hade här. Både om att jag saknar verklighetsförankring och att jag skulle ha en bias.

Kan du försöka föra en saklig diskussion istället för att kalla mig knäpp och vinklad utan att ens förklara hur och varför jag skulle vara det?

Det är en saklig diskussion att påpeka att det saknas belägg för och logisk anledning att tro att Assange skulle vara en destabiliseringsagent och att ett påstående om han är det är en konspirationsteori som bara kan utgå från ett politiskt bias.
Citera
2024-06-26, 13:13
  #92594
Avstängd
wwrs avatar
Assange fru verkar vara CIA

Assanges hustru Stella verkar ha kopplingar till CIA enligt flera. Jag kan själv bekräfta att hon förekommer tillsammans med Saideman på den globala Sauvé-stiftelsens sidor.

http://www.snowleopard.info/global/w...ssange_001.jpg

Sauvé-stiftelsen är inte med på hennes wiki-sida. Hon böt namn när hon började jobba för Assange

Saideman har varit på joint chiefs of staff

Citat:
I worked in the Central and East Europe Division in the Strategic Planning Directorate of the Joint Chiefs of Staff, as a politico-military planner

https://www.profs-polisci.mcgill.ca/saideman/
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-06-26 kl. 13:42.
Citera
2024-06-26, 13:18
  #92595
Bannlyst
Pressis med internethjälten: https://www.youtube.com/watch?v=XATYVc6upMY
Citera
2024-06-26, 13:20
  #92596
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Håller inte med om att han går i Putins ledband. Däremot så medför hans sätt att arbeta att auktoritära stater/system gynnas. Stater som styrs av öppenhet och rättssäkerhet får sina (oftast nödvändiga) fåtaliga hemligheter röjda, medan auktoritära stater utan rättssäkerhet och med total statlig styrning av information (och där det mesta hålls hemligt) kan behålla sina hemligheter.

Cirkusen kring Assange bevisar det fullständigt. I våra öppna samhällen blev det en rättshärva, i t ex Ryssland hade han avlidit (sannolikt genom "självmord" ).

Gör man det hypotetiska antagandet att Wikileaks skulle ha haft ett krav på sig att läcka lika många ryska eller kinesiska hemligheter som amerikanska hade typ 98% av Wikileaks avslöjanden aldrig skett.

Ryssland är värre, men vi har inte några öppenhet och rättssäkerhet i väst inom EU och USA när det gäller den typ av hemliga operationer riktade mot oss medborgare och oegentligheter vid militära operationer som Wikileaks avslöjat. Tvärtom, vår insyn och den demokratiska kontrollen av detta är kraftigt begränsad och det har blivit värre medan Assange i praktiken suttit inspärrad.

Militära intressen och andra intressen hos staten av den typen av att agera utom kontroll och helt fritt är bara delvis överlappande med vårt behov av sekretess kring vissa försvarshemligheter.
Citera
2024-06-26, 13:21
  #92597
Avstängd
wwrs avatar
Assanges fru Stella har jobbat med militären

Kolla här:

Assanges fru har haft en kille från joint chiefs of staff, NATO etc som handledare


https://snipboard.io/8GUHbJ.jpg


Citat:
I worked in the Central and East Europe Division in the Strategic Planning Directorate of the Joint Chiefs of Staff, as a politico-military planner

https://www.profs-polisci.mcgill.ca/saideman/

Stella far är svensk-kuban och påstås ha jobbat med Ardin på Kuba. Går inte att bekräfta men han har förmodligen flytt från regimen till Sverige och skulle passa som CIA, vilket påstås. Det förklarar hur Stella, aka Sara talar svenska.
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-06-26 kl. 13:38.
Citera
2024-06-26, 14:14
  #92598
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en saklig diskussion att påpeka att det saknas belägg för och logisk anledning att tro att Assange skulle vara en destabiliseringsagent och att ett påstående om han är det är en konspirationsteori som bara kan utgå från ett politiskt bias.

Nej det är inte sakligt att kalla mig knäpp och vinklad bara för att jag anser detta om karaktärer som Assange och Snowden. Det är bara ett billigt försök av dig att stänga ner diskussionen om det.

Och jag har belägg. Ni skulle bara veta. Men jag håller tillbaka. För varför skulle ska jag vara dum i huvudet och spilla ut allt jag har på en gång?

Jag vet vad flashback egentligen är för sorts operation också. Ni skulle bara veta.
Citera
2024-06-26, 14:35
  #92599
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Assanges hustru Stella verkar ha kopplingar till CIA enligt flera. Jag kan själv bekräfta att hon förekommer tillsammans med Saideman på den globala Sauvé-stiftelsens sidor.

http://www.snowleopard.info/global/w...ssange_001.jpg

Sauvé-stiftelsen är inte med på hennes wiki-sida. Hon böt namn när hon började jobba för Assange

Saideman har varit på joint chiefs of staff



https://www.profs-polisci.mcgill.ca/saideman/

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kolla här:

Assanges fru har haft en kille från joint chiefs of staff, NATO etc som handledare


https://snipboard.io/8GUHbJ.jpg




https://www.profs-polisci.mcgill.ca/saideman/

Stella far är svensk-kuban och påstås ha jobbat med Ardin på Kuba. Går inte att bekräfta men han har förmodligen flytt från regimen till Sverige och skulle passa som CIA, vilket påstås. Det förklarar hur Stella, aka Sara talar svenska.

Era CIA kopplingar obfuskerar alltid Kreml-kopplingar. I princip nästan allt Wikileaks publicerat har varit inkriminerande mot väst. En tydlig bias som löper genom Assanges gärning.

Idioter som Scott Ritter har också sådana här kopplingar. Underrättelseverksamheten i väst och öst har överlappat med varandra sedan OSS bildades. Eftersom det gamla kalla kriget såväl som detta nya var och är en fars. Makthavarna i bägge blocken utnyttjar bara illusionen av ett hot från det ena blocket för att stänga ner sanna dissidenter i bägge blocken.

NATO och Warsawa pakten var bägge vingar utav FN:s säkerhetsråd. Precis lite som hur Israel och Palestina bägge är Sovjetiska FN-skapelser.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-26 kl. 14:41.
Citera
2024-06-26, 14:49
  #92600
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Era CIA kopplingar obfuskerar alltid Kreml-kopplingar. I princip nästan allt Wikileaks publicerat har varit inkriminerande mot väst. En tydlig bias som löper genom Assanges gärning.

Idioter som Scott Ritter har också sådana här kopplingar. Underrättelseverksamheten i väst och öst har överlappat med varandra sedan OSS bildades. Eftersom det gamla kalla kriget såväl som detta nya var och är en fars. Makthavarna i bägge blocken utnyttjar bara illusionen av ett hot från det ena blocket för att stänga ner sanna dissidenter i bägge blocken.

NATO och Warsawa pakten var bägge vingar utav FN:s säkerhetsråd. Precis lite som hur Israel och Palestina bägge är FN-skapelser.
Det där säger jag inte emot. Jag säger sällan emot dig 😁

Men Assanges fru har haft en handledare som jobbat för Joint Chiefs of Staff, dvs han har höga kopplingar med militären. Det jobbet via den globala Sauvé-stiftelsen har hon inte med på sin Wiki-sida. Hon har bytt namn sedan dess. Hennes far har flytt från Cuba och mycket troligt jobbat för CIA med Ardin mot Castro som påstås. Han flydde till Sverige. Därför talar Stella a.k.a. Sara svenska.

Assange fru verkar vara amerikansk agent.

Om tidningarna slutade mörklägga Ryssland skulle jag gärna "trakassera" dem också. Men nu får det bli ytligt från tiden innan media också gick med etablissemanget:

Putin tillsattes av Yeltsin som fick hjälp av Clinton att vinna valet. USA och Ryssland är samma soppa, instämmer. Nu attackerar eliten Europa, kolla elräkningen. 😁
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-06-26 kl. 14:54.
Citera
2024-06-26, 15:06
  #92601
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där säger jag inte emot. Jag säger sällan emot dig 😁

Men Assanges fru har haft en handledare som jobbat för Joint Chiefs of Staff, dvs han har höga kopplingar med militären. Det jobbet via den globala Sauvé-stiftelsen har hon inte med på sin Wiki-sida. Hon har bytt namn sedan dess. Hennes far har flytt från Cuba och mycket troligt jobbat för CIA med Ardin mot Castro som påstås.

Assange fru verkar vara amerikansk agent.

Om tidningarna slutade mörklägga Ryssland skulle jag gärna "trakassera" dem också. Men det får bli ytligt från tiden innan media också gick med etablissemanget:

Putin tillsattes av Yeltsin som fick hjälp av Clinton att vinna valet. Alla är samma soppa, instämmer. Nu attackerar de Europa, kolla elräkningen.

Hon är inte amerikansk agent så sett bara för att hon har dessa kopplingar. Varför vill du få henne till det då i princip allt Julian själv gör är skadligt för väst men inte öst?

Putin tillsattes utav samma KGB-faktion som skenkollapsade Sovjetunionen och Warsawa-pakten i syfte att få väst och NATO att glupskt fastna i rävsaxar som Ukraina och alla mellanösternkrig innan dess som i slutändan är tänkt att dränera väst mer än något annat. Då Ukraina och Zelensky och alla dessa forna på pappret ultra-nationalistiska ex-republiker inom Sovjet är kontrollerad opposition åt Kreml.

Det som skedde i världen mellan 1991 fram till 2008 med narrativ som unipoläritet och sånt var en enda lång lögn. En falsk seger för väst över öst är vad det i själva verket var. Sättet NATO expanderat på sedan Sovjets skenuppbrott är en fälla gillrad åt väst. De måste fortfarande få det att se ut som att väst är ohotade aggressörer samtidigt som det är Ryssland som vinner det viktigaste slaget dvs informationskriget.

Det som är avgörande för om allt jag säger nu har bäring och stämmer är ifall det först brakar loss med inbördeskrig i USA istället för Ryssland. Och vilket land är det som verkar mer polariserat än det andra just nu?

Allt det här mellan väst och öst är egentligen bara regiserat utav tex Tavistock i slutändan. Precis som det var under det förra seklet.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-26 kl. 15:12.
Citera
2024-06-26, 15:10
  #92602
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Han har lämnat ut tusentals sidor hemligstämplat material, filmer och ljudupptagningar. En sådan person är per definition en spion. Om någon hade gjort något liknande med svenska militära handlingar hade man åtalat honom för landsförräderi, och det är troligt att han hade blivit dömd till livstids fängelse. Att han sedan vill framstå som en hjälte som delar materialet till hela världen förminskar inte hans brott.

Nej, det är inte en rimlig definition av spion. Det är skillnad på en visselblåsare som lämnar ut hemligt material till allmänheten och en som lämnar det till sina uppdragsgivare för att gynna dem.

Men är din definition av spion så bredd att den täcker in journalister som tar del av hemliga uppgifter och rapporterar om dem är Assange liksom många andra journalister spion, och du sprider inte konspirationsteorier, utan har bara felaktiga uppfattningar om begrepp. Dina begrepp ger en oklarhet och sammanblandning av riktiga spioner och sådana som Manning.

Någon som lämnar ut sitt lands hemliga uppgifter till fienden är en landsförrädare, men när det gäller visselblåsare som Manning är saken mer komplicerad. Det beror på sammanhanget och uppsåtet. Allt hemligstämplat av människor som sysslar med landets hemligheter är inte nödvändigtvis uppgifter en land behöver eller skall hålla hemligt.

Assange är som oavsett ingen landsförrädare om han vidarebefordrar USA- hemligheter då han inte är amerikan.
Citera
2024-06-26, 15:12
  #92603
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hon är inte amerikansk agent så sett bara för att hon har dessa kopplingar. Varför vill du få henne till det då i princip allt Julian själv gör är skadligt för väst men inte öst?

Putin tillsattes utav samma KGB-faktion som skenkollapsade Sovjetunionen och Warsawa-pakten i syfte att få väst och NATO att glupskt fastna i rävsaxar som Ukraina och alla mellanösternkrig innan dess som i slutändan är tänkt att dränera väst mer än något annat. Då Ukraina och Zelensky och alla dessa forna på pappret ultra-nationalistiska ex-republiker inom Sovjet är kontrollerad opposition åt Kreml.

Det som skedde i världen mellan 1991 fram till 2008 med narrativ som unipoläritet och sånt var en enda lång lögn. En falsk seger för väst över öst är vad det i själva verket var. Sättet NATO expanderat på sedan Sovjets skenuppbrott är en fälla gillrad åt väst. De måste fortfarande få det att se ut som att väst är ohotade aggressörer samtidigt som det är Ryssland som vinner det viktigaste slaget dvs informationskriget.

Det som är avgörande för om allt jag säger nu har bäring och stämmer är ifall det först brakar loss med splittring och inbördeskrig i USA istället för Ryssland. Och vilket land är det som verkar mer polariserat än det andra just nu?

Allt det här mellan väst och öst är egentligen bara regiserat utav tex Tavistock i slutändan. Precis som det var under det förra seklet.
Därför att Wikileaks är en ploj. Manning lämnade ut 7500 dokument som inte ledde till någonting utom att vi lärde oss att om man kritiserar USA blir man inlåst 14 år

En transa! Med samma namn som Clintons dotter!
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-06-26 kl. 15:15.
Citera
2024-06-26, 15:14
  #92604
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Därför att Wikileaks är en ploj. Manning lämnade ut 7500 dokument som inte ledde till någonting utom att vi lärde oss att om man kritiserar USA blir man inlåst 14 år

Hela Manning sagan var en Tavistock-ploj det med.

Sånt här går återigen tillbaka till kalla kriget. Hela anti-kommunist rörelsen i USA med McCarthy och sånt en gång i tiden var inte vad det uppgav sig som heller. Vad det egentliga syftet med sånt var alltså. Det var ett dialektiskt bedrägeri det med. Precis som all cirkus omkring Trump och Ryssland från vänsterhåll (kolla bara hur de vänt ut och in på vem och vad sedan tidigare här) och den stundtala hetsen mot Kina från högerhåll numera.

Och det här med Trump och Ryssland är sedan inte heller grundlöst på något sätt. Går tillbaka till 1980-talet. Finns alltid korn av sanning i sånt här. Det är ju liksom samma högerextrema gamla anti-kommunister från kalla kriget som mer än några andra nu sålt sig till Ryssland för att de gått på det där med att Putin (Andropovs gamla stjärnstudent inom KGB här alltså) på något sätt är raka motsatsen till vad Sovjetunionen och Ryssland under Jeltsin var. Samma klick Trump ingått i hela sitt vuxna liv. Zjukovs fiskarkompis Eisenhower. Cointelpro. Nixon. JBS. Trumps mentor och spindeln i nätet för all denna anti-kommunistiska kontrollerade opposition under kalla kriget i Roy Cohn (ordnade så att paret Rosenberg fick stolen vilket gav honom cred till att nästla sig in hos McCarthy och på den vägen var det). Den Sionistiska Högerliberalismen i stort sett.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-26 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in