Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-27, 12:34
  #40561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det blir väldigt motsägelsefullt med hänsyn till hans tidigare agerande.

Han agerade just för att han bryr sig om flickan, vad du än tycker. ”Hemma”situationen var inget för ett barn.
Citera
2024-06-27, 12:43
  #40562
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tycker jag inte han har alltid sagt att han vill ha en relation med barnet.
Jag tycker han sagt en väldig massa sista halvåret som enbart handlar om att manipulera omgivningen och straffa de som går honom emot.


Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Han agerade just för att han bryr sig om flickan, vad du än tycker. ”Hemma”situationen var inget för ett barn.
Nej, hans agerande har inte haft minsta omtanke om flickan.
Citera
2024-06-27, 12:51
  #40563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hans agerande har inte haft minsta omtanke om flickan.

Du vill inte se, helt enkelt.
Citera
2024-06-27, 12:55
  #40564
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Du vill inte se, helt enkelt.
Tvärtom, jag har sett hans agerande och det är inte förenligt med barnets bästa.
Citera
2024-06-27, 13:02
  #40565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tvärtom, jag har sett hans agerande och det är inte förenligt med barnets bästa.

Chrippas agerande runt flickan var inte för barnets bästa. Förhoppningsvis ändras det nu, även om det är tveksamt.
Citera
2024-06-27, 13:11
  #40566
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Chrippas agerande runt flickan var inte för barnets bästa. Förhoppningsvis ändras det nu, även om det är tveksamt.
Det är en viss skillnad på att inte alltid göra saker för barnets bästa och på att försöka slå sönder ett barns hela tillvaro och förstöra hennes liv för att man inte får som man vill...
Det kan Jocke aldrig göra ogjort.
Citera
2024-06-27, 13:48
  #40567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker han sagt en väldig massa sista halvåret som enbart handlar om att manipulera omgivningen och straffa de som går honom emot.



Nej, hans agerande har inte haft minsta omtanke om flickan.

Tur att det finns några som inser att barnet inte hade det bra där och då.
Men du kanske tycker det är vettigt med en pappa som tar sprutor i röven, knarkar, kallar mamman för fitta inför barnet.
Citera
2024-06-27, 13:59
  #40568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker dina tolkningar som blir till något du inte vet något om är sjuka.
Jag tycker det är väldigt sjukt att du anser att barnet skulle slitas från sin familj och hamna hos främlingar för att din idol tyckte det.
Mer än så har du inte på fötter.

Du är sjuk helt enkelt - och dina sätt att driva upp dina skarvade påståenden är knappast till barnets bästa ...

Dom flesta har väl sätt Crippa hög, vi har hört han har kallat Julia för fitta inför barnet, vi har sett bilder när han tar spruta i röven framför barnet.
Sen är man väl inte ett geni till pappa när man begår brott som kan riskerar fängelse.

Men om han nu har lugnat ner sig och bygger upp ett stabilt liv för barnet så är det ju jättebra.

Tycker du är ganska sjuk som stöttar ett sånt beteende.
Citera
2024-06-27, 14:11
  #40569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Frågan är vem det är som är sjuk!
Du ser ju överhuvudtaget inte vad Chrippa har gjort.

Det är otroligt egendomligt. I andra fall där en pappa har betett sig på detta viset hade den pappan sågats vid fotknölarna. Det baserar jag på andra trådar. Micro är ledande på den fronten.
Men Chrippa, där gäller annat.

Likaså att han anklagat Linnéa för att anklaga honom för perversa saker kring hans dotter flyger förbi. Det finns inte.

Dessa 4 personer i denna tråd uppskattar tydligen män som Chrippa.

Han misshandlar Linnéa psykiskt och fysiskt enligt Goldentie. Det är helt ok för han heter Chrippa. Det är ok att vara en brottsling för att han är Chrippa.
Eller så anser de andra 3 att Goldentie inte är trovärdig.

Men det vi ska svara på är påståenden om Jocke istället.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-06-27 kl. 14:42.
Citera
2024-06-27, 14:12
  #40570
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Nu ska Linnea på konsultation för att göra brösten, hoppas han åker på att betala och att hon gör slut direkt efter pattarna är klara.
Citera
2024-06-27, 14:52
  #40571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Absolut - det har jag inte sagt något om - jag har sagt att din relation med din kusin är helt ointressant.
Vilken relation kusiner har avgörs av föräldrarna - inte av kreti och pleti på nätet.

Och i detta fall är kusinerna de enda jämnåriga vänner hon haft och umgåtts med under sin uppväxt så bara det kan ju avslöja att de antagligen har en extra speciell relation. Så just att de är kusiner är ju en rätt orelevant detalj, de är/har varit hennes enda vänner under hela hennes liv.

Hade Chrippa bara tänkt till lilltjejens bästa hade han ju tidigare försökt att låta henne integrera med andra barn och inte undvika människor (typ som när han nedvärderade och talade illa om förskola, även fast han då ju skulle sluppit ta hand om henne och själv även sluppit umgås med de andra människorna och under tiden hon hade varit där hade han kunnat filma till youtube och träna också och därmed inte behövt riskera sina gymmedlemskap och dotterns säkerhet men kanske var han rädd att även personalen på förskolan skulle se brister och flagga för dessa? ).

Han har ju även tidigare (någon gång efter han satte förbudet att lilla C inte skulle få träffa Lunabelle och Giggo..men orkar faktiskt inte leta upp när eller var och det kan mycket väl vara borta nu) nämnt att Chloe frågat om de skulle träffa Lunis men då hade han ju fått neka det, så uppenbarligen ligger det ju i lilltjejens intresse också.
__________________
Senast redigerad av Noclue90 2024-06-27 kl. 14:59.
Citera
2024-06-27, 16:25
  #40572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Och du vet med all säkerhet att anledningen var enbart på grund av avundsjuka och hämnd? Eller antar du att det var så?

Jag lyssnade på vad han sa i podden och tror du tvistar om det lite.
Jag kan inte uttrycka någonting öht med en säkerhet.
Kan du det?

Likväl som han får styrkan ifrån revansch/hämndkänslor så är det fortfarande en känsla han agerar på.
Vilket har gjort sig i olika uttryck.

Det är ju tex knappast av kärlek som han velat karaktärsdöda sin bror.
Vad vill du kalla ett sådant beteende?

Är det ett sätt att tacka sin bror, visa sin kärlek, eller är det för att trycka dit honom = hämnd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in