Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-27, 16:29
  #40573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Om dom kan få det att fungera så är det väl super bra för alla parter.
Absolut!

Bara barnen slipper åka med i deras labila berg och dalbana.

Men det lär vara överkurs.
Citera
2024-06-27, 16:36
  #40574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är otroligt egendomligt. I andra fall där en pappa har betett sig på detta viset hade den pappan sågats vid fotknölarna. Det baserar jag på andra trådar. Micro är ledande på den fronten.
Men Chrippa, där gäller annat.

Likaså att han anklagat Linnéa för att anklaga honom för perversa saker kring hans dotter flyger förbi. Det finns inte.

Dessa 4 personer i denna tråd uppskattar tydligen män som Chrippa.

Han misshandlar Linnéa psykiskt och fysiskt enligt Goldentie. Det är helt ok för han heter Chrippa. Det är ok att vara en brottsling för att han är Chrippa.
Eller så anser de andra 3 att Goldentie inte är trovärdig.

Men det vi ska svara på är påståenden om Jocke istället.
Vilka 4 personer i den här tråden uppskattar män som Chrippa?
Var får du allt ifrån?
Citera
2024-06-27, 17:05
  #40575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag kan inte uttrycka någonting öht med en säkerhet.
Kan du det?

Likväl som han får styrkan ifrån revansch/hämndkänslor så är det fortfarande en känsla han agerar på.
Vilket har gjort sig i olika uttryck.

Det är ju tex knappast av kärlek som han velat karaktärsdöda sin bror.
Vad vill du kalla ett sådant beteende?

Är det ett sätt att tacka sin bror, visa sin kärlek, eller är det för att trycka dit honom = hämnd?

Jag har inte påstått att Jocke har gjort något på grund av hämnd så kan inte svara på din fråga.

Så du menar att Kräftan är ett offer och det är synd om snubben?

Tänk att allt bottnar sig i att anklagelser om barnmisshandel och andra snuskiga saker kom ur den här stackars killens mun.
Som sen visade sig vara lögn. Är det ett friskt beteende? Han har själv sagt att han varit vittne till våldet mot sitt barn och sen är det också en lögn. Är det en sund förälder tycker du som använder sitt barn på det sättet?
En jävla käftsmäll och tvångsvård skulle passa.
Hade jag varit andra föräldern till barnet så hade jag polisanmält och gjort orosanmälningar tills ögonen blödde, om jag fick veta att äcklet suttit offentligt och sagt att hans tjej säger att han är tänd på barnet och har utnyttjat barnet och det visar sig att han suttit och ljugit ihop det.
Fy fan vad äckligt!

Ser det inte som att Kräftan blivit karaktärsdödad, utan mer att hans snuskiga och sjuka riktiga jag visat sig, och hur pass långt han är kapabel till att gå för att smutskasta vem som helst med falska anklagelser och använder sig gärna av barnet för att manipulera folk.
Olämplig förälder i mina ögon.

Så som svar på din fråga så anser inte jag att olämpliga föräldrar ska ha barn och det värsta i den här cirkusen är inte en uppmaning till att orosanmäla, utan att föräldrarna som är ytterst ansvariga för att se till att barnet vistas i en sund och trygg miljö, är de som medvetet försatt sitt egna barn i en osund miljö med vidriga lögner och äckliga falska anklagelser.
Citera
2024-06-27, 19:53
  #40576
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men, där ska du komma ihåg att Kräftan inte har ansökt om deklarationsombud och fått personen godkänd av Skatteverket.
Så en person kan ha "hjälpt till" hur mycket som helst och det spelar ingen roll i slutändan. Kräftan är helt ansvarig för att all information stämmer och även ansvarig för att rätta till uppgifterna om de inte.är korrekta. All inkomst från utlandet ska redovisas.
När skickades de smsen?


Finns en inspelning där Jocke konfronterar Kräftan i telefon gällande deklarationen, att Kräftan fortfarande inte lämnat in den som han skulle ha gjort för länge sedan. Jocke låter inte alls glad att Kräftan åter igen skiter i att hålla det han lovar.
Ett genuint samtal enligt mig.
Intressant. Du säger alltså att Jocke och Danjal medvetet har försökt lämnat in felaktiga deklarationer i Chrippas namn men det är inte brottsligt eftersom Chrippa som är mentalt efterblivenhet inte har ansökt om deklarationsbud.

Godtrogenhet går hand i hand med lågt intellekt. Varför har människor utnyttjat det? Det vore empatiskt att försöka hjälpa istället för att stjälpa honom.

Senare i inspelningen tror jag att Jocke säger att Chrippa att Danjal måste mötas i Dubai och fixa det. Danjal och Jocke har väl ingenting i Chrippas ekonomi som måste se rätt ut, eller hur var det nu?
Citera
2024-06-27, 20:16
  #40577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Är väll mer poppis nu att göra tuttar och läppar och röv.

Förr var de väl bars pam och Carmen. Nu har ju var och varannan brud de

De flesta slipper dock förnedras offentligt när pojkvännen nödvändigtvis måste berätta för sin stream att det minsann är han som betalar för de nya kroppsdelarna.
Citera
2024-06-27, 20:25
  #40578
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men hallå det är väl ändå Chrippas ansvar? Har han anmält att någon sköter hans deklaration?
Du menar att Linnea inte kan stå till svars om hon deklarerat för Chrippa?
Citera
2024-06-27, 20:31
  #40579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Intressant. Du säger alltså att Jocke och Danjal medvetet har försökt lämnat in felaktiga deklarationer i Chrippas namn men det är inte brottsligt eftersom Chrippa som är mentalt efterblivenhet inte har ansökt om deklarationsbud.

Godtrogenhet går hand i hand med lågt intellekt. Varför har människor utnyttjat det? Det vore empatiskt att försöka hjälpa istället för att stjälpa honom.

Senare i inspelningen tror jag att Jocke säger att Chrippa att Danjal måste mötas i Dubai och fixa det. Danjal och Jocke har väl ingenting i Chrippas ekonomi som måste se rätt ut, eller hur var det nu?

Nej, det säger jag inte.
Hitta inte på saker har jag påtalat flertal gånger.
Kräftan är ansvarig för sin deklaration, ingen annan.
Han kan gå och fixa ett par läkarintyg så kan han ansöka om en god man sen, det hade passat bra.

Vet inget om den inspelningen, så kan tyvärr inte ge dig svar.
Citera
2024-06-27, 20:34
  #40580
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
De flesta slipper dock förnedras offentligt när pojkvännen nödvändigtvis måste berätta för sin stream att det minsann är han som betalar för de nya kroppsdelarna.


Och, varför brysig så mycket om vad han säger. Han pyntar för sin brud jocke för sin och alla andra killar med stålar. De fattar alla ändå.
Citera
2024-06-27, 20:58
  #40581
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tycker du överdriver när du säger att han är hämdlystnad. Självklart känner han sig avundsjuk vem skulle inte göra det om ens mamma älskar sina andra barn & barnbarn men inte en själv, samt struntar i vissa barnbarn dom är bara barn.
Nu har ju Chrippa & Jocke kontakt och pratade igår så dom försöker ju bygga upp något säkerligen för att kusinerna ska få umgås med varandra.
En kusin kan vara lika viktig som dina syskon, förälder eller bästa vän, beror på vilken relation man har.
menar du att jockes mamma struntar i jockes barn?
för jag tror inte jocke skulle tillåta att hans mamma träffade eller hade en relation med hans barn.
han har ju inte ens låtit jacke träffa barnen, första gången jacke träffade barnen någonsin var några veckor efter chrippa släpptes ifrån häktet. Innan det har jacke inte fått träffa jockes barn.
Så jag har svårt att se att Jocke skulle tillåta att hans mamma träffade och hade en relation med hans barn, och då kan ju inte mamman göra något åt det förutom att acceptera jockes beslut.
Citera
2024-06-27, 21:02
  #40582
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Han agerade just för att han bryr sig om flickan, vad du än tycker. ”Hemma”situationen var inget för ett barn.
På vilket sätt har ”Hemma”situationen förändras sen jocke bad sina följare massanmäla chrippa till soc, jämfört med hur ”Hemma”situationen är nu?
Citera
2024-06-27, 21:17
  #40583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Mer uppmärksamhet är du seriös? Han blev ju totalt bortvald och en bricka i mammans spel.
Jo, han blev helt utesluten (enligt sin utsago med socpapper vi aldrig har sett).
Men det va inte vad jag ville komma fram till av det jag skrivit innan.

Snacka om att missförstå.
__________________
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-27 kl. 21:40.
Citera
2024-06-27, 21:18
  #40584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Är du på riktigt?!
Snacka om att tolka saker som man vill.
Du förstår inte hur jag menar, och då kan jag inte hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in