Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-27, 23:56
  #40597
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Har Chrippa gjort något fel, enligt dig?
Han gör väldigt mycket fel väldigt ofta.

Det jag belyser är att ingenting är som sekten försöker få det att verka.

Jocke beskyller Linnea för att ha anklagat Chrippa för våldtäkt, Jocke vill få tittarna att tro att Linnea är en psykopat som har fysiskt och psykiskt misshandlat sin pojkvän, Anjo vill få följarna att tro att Linnea är en sektmedlem, Anjo vill få följarna att tro att Jocke är utsatt för förtal av Chrippa, Danjal sitter hos Anjo och beskyller Cluee för att ha mobbat honom, Jocke beskyller Chrippa för att ensam ha begått skattebrott som han försökt styra honom bort från, Anjo vill få följarna att tro att Julia har delat med sig av överföringar från Chrippas konton och personer här försöker få läsarna att tro att Julia hade fullmakt över Chrippas konton. Ska jag fortsätta?

Ifall Anjo skulle gå ut peka ut någon för förtal skulle du reagera över det uppenbara.

Jag reagerar över det uppenbara som andra inte tycks ha registrerat och därför måste det påpekas.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-06-27 kl. 23:58.
Citera
2024-06-28, 00:02
  #40598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men det du applicerar på mig är skevt.

Jag frågade dig om du skulle klappa händerna och vara jätteglad om Jocke åker dit för något några anser han vara skyldig till. Du svarade ja, med motivering. Hur kan det då vara skevt?

Jag var också tydlig med att jag vill att Chrippa ska stå för att han tex begår skattebrott men att jag inte kommer att klappa händerna och bli jätteglad på samma sätt som du skulle bli om hans bror skulle åka dit.
Citera
2024-06-28, 00:03
  #40599
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Kirurgen blev sjukt imponerad när Skabbe beskrev hur han vill att Skabbelinas kropp ska bli - röven måste vara större än pattarna:
https://gofile.io/d/OItvGs

Mirror:
https://pixeldrain.com/u/1WjXxdhE
Ordentligt skeva. Och 35-åringen nämner sin kuk 20 gånger.
Citera
2024-06-28, 00:07
  #40600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag frågade dig om du skulle klappa händerna och vara jätteglad om Jocke åker dit för något några anser han vara skyldig till. Du svarade ja, med motivering. Hur kan det då vara skevt?

Jag var också tydlig med att jag vill att Chrippa ska stå för att han tex begår skattebrott men att jag inte kommer att klappa händerna och bli jätteglad på samma sätt som du skulle bli om hans bror skulle åka dit.
Jag har varit ytterst tydlig med att Jocke bör granskas genom hela sin karriär.
Han har drevat mot sina meningsmotståndare och har betett sig vidrigt bakom kulisserna.
Jag hade givetvis gladeligen applåderat att de utsatta får sin rätt - och att Jocke åker dit.

Hur i hela helvetet kan det vara fel?

Men du är mer intresserad av att vränga och vrida på mitt ord för att ge Jocke rätt.
Citera
2024-06-28, 00:12
  #40601
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Han agerade just för att han bryr sig om flickan, vad du än tycker. ”Hemma”situationen var inget för ett barn.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tur att det finns några som inser att barnet inte hade det bra där och då.
Men du kanske tycker det är vettigt med en pappa som tar sprutor i röven, knarkar, kallar mamman för fitta inför barnet.
Vad har ändrats med hemmasituationen nu?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en viss skillnad på att inte alltid göra saker för barnets bästa och på att försöka slå sönder ett barns hela tillvaro och förstöra hennes liv för att man inte får som man vill...
Det kan Jocke aldrig göra ogjort.
Han har försökt beröva Lillen och Linnea för mycket.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 00:20.
Citera
2024-06-28, 00:15
  #40602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han gör väldigt mycket fel väldigt ofta.

Det jag belyser är att ingenting är som sekten försöker få det att verka.

Jocke beskyller Linnea för att ha anklagat Chrippa för våldtäkt, Jocke vill få tittarna att tro att Linnea är en psykopat som har fysiskt och psykiskt misshandlat sin pojkvän, Anjo vill få följarna att tro att Linnea är en sektmedlem, Anjo vill få följarna att tro att Jocke är utsatt för förtal av Chrippa, Danjal sitter hos Anjo och beskyller Cluee för att ha mobbat honom, Jocke beskyller Chrippa för att ensam ha begått skattebrott som han försökt styra honom bort från, Anjo vill få följarna att tro att Julia har delat med sig av överföringar från Chrippas konton och personer här försöker få läsarna att tro att Julia hade fullmakt över Chrippas konton. Ska jag fortsätta?

Ifall Anjo skulle gå ut peka ut någon för förtal skulle du reagera över det uppenbara.

Jag reagerar över det uppenbara som andra inte tycks ha registrerat och därför måste det påpekas.

😶 - hittar ingen som slår sig på pannan..

Jag frågar om Crippa gjort något fel och du svarar ”ja” (typ).

Sen rabblar du upp en massa som andra har gjort, enligt dig. Varför då?
Citera
2024-06-28, 00:25
  #40603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
😶 - hittar ingen som slår sig på pannan..

Jag frågar om Crippa gjort något fel och du svarar ”ja” (typ).

Sen rabblar du upp en massa som andra har gjort, enligt dig. Varför då?
Det är ju allmänt känt och bearbetat vad Chrippa har gjort för fel.

Ingen av oss kan göra något åt att just du klev in i tråden långt efter det.

Du får scrolla så får även du veta vad tex jag och Pallal (och några till) har uttryckt tidigare.

Vem vill uppdatera sig för nya skribenter i varannan mening?
Citera
2024-06-28, 00:28
  #40604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han gör väldigt mycket fel väldigt ofta.

Det jag belyser är att ingenting är som sekten försöker få det att verka.

Jocke beskyller Linnea för att ha anklagat Chrippa för våldtäkt, Jocke vill få tittarna att tro att Linnea är en psykopat som har fysiskt och psykiskt misshandlat sin pojkvän, Anjo vill få följarna att tro att Linnea är en sektmedlem, Anjo vill få följarna att tro att Jocke är utsatt för förtal av Chrippa, Danjal sitter hos Anjo och beskyller Cluee för att ha mobbat honom, Jocke beskyller Chrippa för att ensam ha begått skattebrott som han försökt styra honom bort från, Anjo vill få följarna att tro att Julia har delat med sig av överföringar från Chrippas konton och personer här försöker få läsarna att tro att Julia hade fullmakt över Chrippas konton. Ska jag fortsätta?

Ifall Anjo skulle gå ut peka ut någon för förtal skulle du reagera över det uppenbara.

Jag reagerar över det uppenbara som andra inte tycks ha registrerat och därför måste det påpekas.

Då kan vi ju hålla oss till den aktuella personen och Linnea för hur som helst så är det ju de facto Christofer och Linnea som drog igång allt nu från början för oavsett vad man tycker om det drev som drogs igång så började det när Chrippa redan satt häktad till följd av Linneas anmälan. Det var inte Jocke som satte Chrippa där från början.
Linnea och Chrippa yttrade väldigt grova anklagelser och påståenden om varandra, till och med i den aktuella soc-anmälan som kom från polisen lyftes Linneas oro för barnet fram, det var inte enbart att polisen av rutin gjorde den själva utan hennes yttrande var med och om hon säger det till polisen i samband med anmälan är ju ändå en nivå högre än att bara kasta ur sig det, att ens göra en polisanmälan som dessutom leder till häktning likaså. Att Chrippa, oavsett kontext på videoklippen, faktiskt får utbrott och detta tydligen oavsett om lilltjejen varit närvarande eller inte. Och vad var då egentligen syftet med Linneas filmande av dessa situationer? För att göra en rolig vlogg, hitta material för att faktiskt sabba för Chrippa eller för att samla bevis för att styrka att han blir aggressiv och kanske rent av farlig?

Även om vi skulle ponera att Jocke är världens kriminellaste skithög för att göra dig nöjd(?) så har ju inte han varit inblandad i det som faktiskt drog igång detta.
Citera
2024-06-28, 00:33
  #40605
Medlem
Felpost
__________________
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-28 kl. 00:35.
Citera
2024-06-28, 00:35
  #40606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Då kan vi ju hålla oss till den aktuella personen och Linnea för hur som helst så är det ju de facto Christofer och Linnea som drog igång allt nu från början för oavsett vad man tycker om det drev som drogs igång så började det när Chrippa redan satt häktad till följd av Linneas anmälan. Det var inte Jocke som satte Chrippa där från början.
Linnea och Chrippa yttrade väldigt grova anklagelser och påståenden om varandra, till och med i den aktuella soc-anmälan som kom från polisen lyftes Linneas oro för barnet fram, det var inte enbart att polisen av rutin gjorde den själva utan hennes yttrande var med och om hon säger det till polisen i samband med anmälan är ju ändå en nivå högre än att bara kasta ur sig det, att ens göra en polisanmälan som dessutom leder till häktning likaså. Att Chrippa, oavsett kontext på videoklippen, faktiskt får utbrott och detta tydligen oavsett om lilltjejen varit närvarande eller inte. Och vad var då egentligen syftet med Linneas filmande av dessa situationer? För att göra en rolig vlogg, hitta material för att faktiskt sabba för Chrippa eller för att samla bevis för att styrka att han blir aggressiv och kanske rent av farlig?

Även om vi skulle ponera att Jocke är världens kriminellaste skithög för att göra dig nöjd(?) så har ju inte han varit inblandad i det som faktiskt drog igång detta.

..och gällande penningtvätten som är en annan del i det hela så även om Jocke och Danjal under flera års tid skulle deklarera medvetet fel åt Chrippa så hade inte upplysningen om att det inte stämde gått förbi Chrippa med tanke på att det diskuterades långt innan här i tråden och Chrippa har varit en flitig besökare och även skribent här och har garanterat läst om det. Det är inte heller som att Chrippa varit omedveten om att kronofogden varit och är efter honom. Men nu är ju Chrippa både nonchalant och korkad så han har ju själv uttalat sig om att han inte skattar osv så han har varit fullt medveten om det.
Och nu kan man ju lugnt säga att den enda som tjänat på att Chrippas ordinarie kanal försvann är han själv för där hade nog utredarna gnuggat händerna rejält av nöjdhet.
Citera
2024-06-28, 00:38
  #40607
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Då kan vi ju hålla oss till den aktuella personen och Linnea för hur som helst så är det ju de facto Christofer och Linnea som drog igång allt nu från början för oavsett vad man tycker om det drev som drogs igång så började det när Chrippa redan satt häktad till följd av Linneas anmälan. Det var inte Jocke som satte Chrippa där från början.
Nej, men det var Jocke som drog igång drevet mot Linnea, och det var Jocke som sedan försökte topstyra Chrippas liv.

Citat:
Linnea och Chrippa yttrade väldigt grova anklagelser och påståenden om varandra, till och med i den aktuella soc-anmälan som kom från polisen lyftes Linneas oro för barnet fram, det var inte enbart att polisen av rutin gjorde den själva utan hennes yttrande var med och om hon säger det till polisen i samband med anmälan är ju ändå en nivå högre än att bara kasta ur sig det, att ens göra en polisanmälan som dessutom leder till häktning likaså.

Jo, polisen gjorde anmälan av rutin. I anmälan utgick de ifrån de anklagelser som fanns eftersom de skall ge en bild av vad som eventuellt hänt och varför oro finns för barnet.


Citat:
Att Chrippa, oavsett kontext på videoklippen, faktiskt får utbrott och detta tydligen oavsett om lilltjejen varit närvarande eller inte. Och vad var då egentligen syftet med Linneas filmande av dessa situationer? För att göra en rolig vlogg, hitta material för att faktiskt sabba för Chrippa eller för att samla bevis för att styrka att han blir aggressiv och kanske rent av farlig?
Du bör ju fråga Linnea om det istället för att spekulera själv.

Citat:
Även om vi skulle ponera att Jocke är världens kriminellaste skithög för att göra dig nöjd(?) så har ju inte han varit inblandad i det som faktiskt drog igång detta.
Jo, han var i allra högsta grad inblandad i att dra igång detta på nätet och att sedan själv agera på ett sätt som var helt förkastligt.
Citera
2024-06-28, 00:41
  #40608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Inget av det du skrev hade något med frågan att göra, som dessutom var ställd till den enda som kan svara på den.
Din fråga va helt obetydlig och jag ville göra dig uppmärksam på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in