Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-28, 05:17
  #40633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du får sköta jobbet själv denna gång. Jag har upprepade gånger berättat hur Jocke varit en insyltad i Chrippas ekonomi och vilka källorna är.

Tror du ett företag som totalt cashat in 5 miljoner i skatt på 5 hela år råkar missförstå så mycket att dom blir dömda att casha in ytterligare 5,7 miljoner skatt som är beräknade för bara 2 räkenskapsår. 5,7 miljoner är bara skatten på förmånerna, förmånernas värde är mångdubbla summan.
Företaget omsätter några tiotal miljoner så det handlar inte om en bråkdel av utgifterna. Företaget hade dessutom en ekonomiansvarig, Danjal. Privat missade dom nästan 1 miljon, så det kan inte Danjal stå till svars för.


Jag bad om de bevis som du hävdar finns för skattefusk. Du har bevisbördan. Ingen annan.

Jag hjälper dig lite på traven. Menar du att bevisen finns i tvistemålet som J&J AB haft med Skatteverket...? Ok, upp med de handlingarna där de visas att tvisten involverar, eller t o m beror på, Skabbe! Det är ju offentliga handlingar, det är ju BEVISAT - men ändå har de har inte delats i den här tråden.

Det jag har sett är, dock, ett par textmeddelanden från Jocki om att Skabbes deklaration måste lämnas in. DET är inga bevis på att de förekommit skattefusk.


Pröva att ansöka till en grundkurs i juridik om du tror det, din pinsamma nolla.
Citera
2024-06-28, 06:21
  #40634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du förstår verkligen inte. Joakim har bevisligen sett till att Chrippa har skattefuskat och är därför medhjälpare.


Så du menar att Kräftan skattefuskar medvetet?
Citera
2024-06-28, 06:32
  #40635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Tror du att Joakim fortsätter anmäla Chrippa till socialtjänsten för Lillens skull?
Har han fortsatt anmäla Chrippa till socialtjänsten? Vad har han att anmäla? Vad anmälde han förut?

Jag kommer inte svara direkt på din fråga, men jag hoppas innerligt att man anmäler vid minsta misstanke om att ett barn far illa.
Oavsett om man är familjemedlem eller inte.
Så det är jättebra att det nu även finns en förskola som är skyldiga enligt lag att anmäla.

Vi lämnar det där.
Citera
2024-06-28, 06:38
  #40636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke är ansvarig för vad han delar med syftet att det ska nå hundratusentals svenskar. Han var ju på häktningsförhandlingen och visste mycket väl villa brott som var anmälda.

Du förstår trögt. Vi lever i ett rättssamhälle. Chrippa var häktad när anklagelserna kom. Drevet var inget som kom igång för att han satte sig hos Anjo.

Tillskriv mig inte saker jag inte skrivit. Jag har varken skrivit det första eller det andra du skriver. Men du har helt rätt i att Linnea inte är någon psykopat och dom har ljugit om nästan allt sen dag ett. Jag har aldrig gjort en tvärvändning om Chrippa.

Personerna som har anklagat Linnea för att vara en psykopat förtjänar fängelsedomar för grovt förtal och övergrepp i rättssak.

Trögheten får du stå för själv. Men bra försök.
Jag formulerar om eftersom du inte riktigt förstår.

Utifrån vad du nyligen skrev, att det är en ren lögn att L skulle vara en psykopat och gett sig på Kräftan fysiskt och psykiskt.
Menar du att Kräftan ljög om att ha blivit utsatt för fysiskt och psykiskt våld under hela deras förhållande?
Citera
2024-06-28, 06:58
  #40637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kommer Chrippas mamma skriva en självbiografi istället för å va med i den partiska ”dokumentären”? .


Partisk? Så du har sett det färdigklippta resultatet före alla andra?
Var det en speciell inbjudan till klipprummet du fick?

Det är ju fritt fram för henne att motbevisa innehållet i alla dokument, finns ingen eller inget som hindrar henne.
Det är inget att försöka göra en cliff hanger om.
Citera
2024-06-28, 07:37
  #40638
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Partisk? Så du har sett det färdigklippta resultatet före alla andra?
Var det en speciell inbjudan till klipprummet du fick?

Det är ju fritt fram för henne att motbevisa innehållet i alla dokument, finns ingen eller inget som hindrar henne.
Det är inget att försöka göra en cliff hanger om.
Nej den är ju inte klar. Kanske ser den ifall den kommer ut.

Förstår att hon inte vill vara med med tanke vad Jocke har utsatt henne för. Cliff hanger? Chrippas mammas och pappas berättelse är dom mest väsentliga.

Sluta bara prata om innehåll i dokument. Joakim har en hel podd med något han påstår är innehållet i papper. Papper han inte ens läser ur. Upp med bevis på att dom ens finns pajas.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 07:44.
Citera
2024-06-28, 07:57
  #40639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nej, dom bråkade. Dom gjorde ingenting alls som gjorde att Anjo behövde 15 timmar med förtal av Linnea på youtube, eller att Jocke behövde utpressa 400Ben att skriva hundratals inlägg om Linnea här med vedervärdiga förtal. Ingen annan än Joakim skapade detta drev. Inget annat rättsfall i modens svensk historia har kantats av ett drev. En anmälning SKAPAR inte övergrepp i rättssak, det övergreppet skapar personen eller personerna som begår det. Det förstår du väl?

Anklagelserna och annat var inte tillgängliga för förtalssekten när dom drog igång allt. Dom bytte lås på Linneas hem och tog hennes saker innan dom pratat med henne.

Soc-anmälningen sker per automatisk. Du förstår väl också att det är sunt att Linnea lyfte problematiken?

Nu är du ute på djupt vatten och verkar individers att du tycker att man ska låta bli att anmäla.

Du inser att det krävs försvårande omständigheter för att häktas hoppas jag och ändå har jag inte sett dig kritisera Jockes och Anjos övergrepp i rättssak. Det gör mig förfärad.

Kvinnor råds spela in och grovt våld uppstår oftast inte från en dag till en annan i en partnerrelation.


För att du ska försöka förstå så ber jag dig sätta någon kvinna du känner i samma situation. Vad hade ditt råd varit om inte att spela in incidenterna? Det går inte att anmäla att sambon är högljudd.

Ja ni tolkar ju som ni vill 🤦🏼🤦🏼


Ja jag vet att det sker automatiskt, men det jag menade var att Linnea då i förhör har suttit och uttryckt oro för barnet - men nu helt plötsligt är den oron puts väck?!

Jag har definitivt inte sagt att man inte ska anmäla, det ska man absolut såvida det är sant. Men då är det ju sjukt hur ni som nu försvarar Chrippa inte tar upp problematiken med att han har misshandlat Linnea utan enbart skyller allt och lite mer på Jocke. Det var inte Jocke som där och då blev anmäld för misshandeln. Och om han nu inte skulle vara skyldig är det ju sjukt att ni inte verkar se problematiken i att hon anmält på falska grunder? Oavsett vilket är det någon av dem som gjort fel ordentligt. Och detta om något förstör ju för andra som anmäler.

Du behöver inte vara förfärad för drevet har jag kritiserat starkt och det finns många inlägg kring detta, du verkar dock vara inkompetent att kolla upp detta. Men jag är också emot Chrippas beteende och jag har även flertalet gånger sagt att bara för att Jocke gör sina fel tar inte det bort Chrippas. Samt att jag tycker att alla inblandade ska utredas och få stå till svars för alla individuella grejer de gjort - men här är fokus på Christofer.

Det är ju precis det jag ville få fram, vilket i sin tur belyser att det ju faktiskt är något sjukligt osunt i deras relation och att Chrippas aggressivitet och då eventuella misshandel av Linnea inte längre ses som ett problem uppenbarligen då ni är några individer som hela tiden enbart skyller allt på Jocke.

Kan ni för en gångs skull faktiskt koppla bort Jocke och svara på frågan vad anser ni att Chrippa gjort för fel i denna soppa?
Citera
2024-06-28, 08:09
  #40640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vi pratar om Chrippa igen när du redogjort för fb vad Anjo och Jocke ljugit ihop. Hej så länge


Nej nej nej, försök inte slingra dig nu

Svara på min fråga istället.
Citera
2024-06-28, 08:23
  #40641
Medlem
Hur orkar ni bråka om en person ni inte känner och aldrig kommer lära känna, och som inte känner er och aldrig kommer lära känna er?

För övrigt är Linnéa Lundström var mans dröm
__________________
Senast redigerad av JagandeBjornen 2024-06-28 kl. 08:25.
Citera
2024-06-28, 08:24
  #40642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nej den är ju inte klar. Kanske ser den ifall den kommer ut.

Förstår att hon inte vill vara med med tanke vad Jocke har utsatt henne för. Cliff hanger? Chrippas mammas och pappas berättelse är dom mest väsentliga.

Sluta bara prata om innehåll i dokument. Joakim har en hel podd med något han påstår är innehållet i papper. Papper han inte ens läser ur. Upp med bevis på att dom ens finns pajas.

Ta det lugnt med dina påhopp.
Hon hade tackat ja först, så hon gjorde ett medvetet val att medverka och få ut sin berättelse.
Det var först när rikspuckot Kräftan fick en magkänsla skickad till sig via dm som han påverkade resterande att inte vilja medverka längre.
Han styr sina föräldrar mycket den där Kräftan. De torkar väl han fortfarande i arslet om han skulle be om det.

Vi får se när dokumentären kommer ut
Vi kan gå tillsammans, jag bjuder dig Goldie och Dopy. Mumsbullen kan få en stol också, så kan vi se vad som kommer fram
Det blir trevligt!
Citera
2024-06-28, 10:01
  #40643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nej den är ju inte klar. Kanske ser den ifall den kommer ut.

Förstår att hon inte vill vara med med tanke vad Jocke har utsatt henne för. Cliff hanger? Chrippas mammas och pappas berättelse är dom mest väsentliga.

Sluta bara prata om innehåll i dokument. Joakim har en hel podd med något han påstår är innehållet i papper. Papper han inte ens läser ur. Upp med bevis på att dom ens finns pajas.

Men hur kommer det sig att Jacke kan ändra sitt tänk när han har sett soc pappren men inte du?
Citera
2024-06-28, 10:53
  #40644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men hur kommer det sig att Jacke kan ändra sitt tänk när han har sett soc pappren men inte du?

Bra fråga. Mycket som är luddigt och oklart.
Men jag tar med Pallal på premiären av dokumentären så kan vi se sen vad denne tycker


En annan intressant sak är att det var väl Kräftan som var den som påstod där i bråket 2016 och gick ut offentligt att Jocke skulle ha försökt ta livet av sina syskon när de var små.
Rätta mig om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in