Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2024-06-27, 18:43
  #92653
Medlem
fakbabs avatar
Och från svenska rättsväsendet via en av advokaterna:

Citat:
”Bevis fanns” skriver Elisabeth Massi Fritz, som företrädde den kvinna som anmälde Julian Assange för en våldtäkt i augusti 2010.

och

Citat:
Något möte i svensk domstol blir det aldrig, konstaterar advokat Elisabeth Massi Fritz besviket i ett sms till TT.
”Det hade varit av stor vikt att få bevisningen prövad i svensk domstol. För en målsägande är det oerhört viktigt”
I augusti 2015 preskriberades brottsmisstankar rubricerade som olaga tvång och två fall av sexuellt ofredande av en kvinna.
Den fjärde brottsrubriceringen, den misstänkta våldtäkten, preskriberades fem år senare, i augusti 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1264439

Han kom alltså undan prövning både i svensk domstol angående våldtäkt m.fl. misstänkta sexualbrott, och prövning i amerikansk domstol. Det han inte kom undan var angående det mycket grova borgensbrottet, som var så grovt att det enligt domaren låg utanför straffskalan. Detta fick han dock sitta i fängelse för, även om det var ganska rejält lindrat från ursprungligt straffvärde.
__________________
Senast redigerad av fakbab 2024-06-27 kl. 18:48.
Citera
2024-06-27, 19:02
  #92654
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Jag ser inga problem med den officiella versionen. Allt tyder på att SW kände lust att ha Assange som nattgäst men det hindrar inte att hon ville att kondom skulle användas och då skulle ju inte risken för HIV varit särskilt stor. Assange skulle ju kunnat tacka nej till samlag och leva i celibat de veckor han var i Sverige och koncentrera på sina viktiga möten. Att knulla runt tyckte många av hans vänner var mycket oförsiktigt.

Om det var för sent med bromsmedicin var det väl större intresse för henne att veta om hon kunde vara smittad. Innan hon kunde få besked om hon smittats genom test skulle det ta 3-4 veckor. Om Assange varit smittad länge än 3-4 veckor skulle en test ge svar direkt.
Det som blev den officiella versionen var SWs version, tolkad av Irmeli Krantz i ett konceptförhör. Det finns dock alltid två sidor. Enligt Assange ska hon ha varit helt införstådd och vaken. Dessutom beskrev SW det som att hon "halvsov" så sov i egentlig mening gjorde hon inte ens enligt sin egen version (den man känner till). Det var inte som att hon vaknade en morgon efter en lång natts sömn, utan hon hade varit vaken, handlat, träffat brorsan, ätit frukost mm innan hon kanske "halvsomnade till".

Naturligtvis kan en anklagad ha intresse av att ge en version som friar honom oavsett vad som hänt, men på samma sätt kan SW ha haft motiv att ge en version som beskrev henne som offer, oavsett om hon var det.

Genom att åklagaren länge vägra höra Assanges version, blev SWs den enda.
Citera
2024-06-27, 20:23
  #92655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Varje gång jag jag är på väg ut ur skithålet flashback för gott så måste ni bara vara så där extra äckliga och slå till med ännu en textremsa som den här. För att ni är besatta utav att få in sista ordet.

Att USA och EU är polisstater med drakonisk övervankning fattade alla med tresiffrig iq redan kring 2001. Assange och Snowden gav det bara en tillrättalagd plattform som egentligen bara enablat en massa annat drakoniskt skit nu. De är låtsas-dissidenter med personlighetskulter. Hade de verkligen gjort något farligt för systemet skulle de vara bra mycket mer obskyra idag.

Och vad är ens min bias? Att jag ursäktar väst på något sätt bara för att jag trycker på det här med att det är NI som kringgår vad öst håller på med? Det är just ERAN bias att jag på något sätt gör det. Jag tycker också DCA-avtalet är vidrigt och sinnessjukt. Men jag är konsekvent. För den här utvecklingen är Kina och Ryssland lika ansvariga för som USA är. För det hela har med den militära högteknologisektorn och dess kontraktörer i både väst och öst att göra. Det kommer Julian Assange och Edward Snowden aldrig berätta för er.

Sen är det självklart aldrig en självklarhet att allt jag säger här stämmer helt och hållet. Jag tenderar ha jävligt fel om mycket. Är det vad du ville höra ifrån mig nu eller? För där har du det. Jag är inget orakel som vet allt och har rätt om allt. Långt ifrån.

Vill du ha min genuina åsikt om världsläget idag nu? För det är att mänskligheten har visat sig oförbätterlig och förtjänar att bli utplånad utav AI vid det här laget. Det är min bias. Mitt förtroende för människor är förbrukat. Jag vill inte att någon av oss ska få vinna. Vi förtjänar alla en komet eller flera.

Agent Smith hade rätt om människor. Hollywood och Wachowski transorna har fel.

Du har mycket att ventilera och jag håller med i mycket, men du sprider bara ut dina åsikter om människor baserat på din världsbild, och framför allt ett inre hat, vilket färgar dina argument och tillåter dig att tro att du kan kringgå fakta eller underlag för påståenden.

Du har inte belägg för något av dina påståenden om vad Assange och Snowden borde berätta för oss för att vara sanna hjältar eller ens vad din måttstock är. Vi i väst fattar redan hur korrupt öst är. Det är självinsikten som saknades och saknas hos befolkningen, och det gör deras läckor än viktigare i historisk kontext.

Det du säger om att de skulle vara mycket mer obskyra om de faktiskt gjorde något av värde för att skada etablissemanget är också bara ett antagande om hur världen borde fungera.

Sanningen är att alla tre led enormt för sina läckor. Ditt påstående att de bara la en tillrättalagd plattform för att enabla makterna att breda ut övervakningssamhället är också taget ur luften. Systemen var redan på plats, och de skulle gå framåt med sina drakoniska metoder oavsett. Nu var det ute i det öppna åtminstone.

Att väst och öst sen samarbetar i det stora hela för att kuva den globala befolkningen, ja där är det många som inte hänger med. Även här håller jag med dig, så jag vet inte riktigt vad du önskar om att hålla öst ansvariga av just mig. Det känns snarare som att du försöker slåss mot väderkvarnar och fiender som du skapat i ditt sinne. Det enda sättet vi i väst kan göra det är att inte bli som det drakoniska öst, vilket det nu är för sent för. Jag var med i FRA-protesterna och har varnat de som lyssnar om vart vi kommer hamna om vi skiter i, trots det är vi här. Världen är som den är.

Visselblåsarna har sitt ansvar, men den generella befolkningen har också ett ansvar. De gjorde sin del och led för det, men världsbefolkningen sket i och lät sig förslavas.

Det är vad det är. Men det ger inget att kalla visselblåsare för disinfo-agenter för att det de gjorde inte var "bra nog" enligt dina måttstockar som är grundligt konspiratoriska. Du har fortfarande inte namngett några sanna hjältar heller.

Om flashback sårar dig så så kanske du borde lämna råtthålet.

Du kanske har rätt att vi förtjänar en eller två kometer, men vi som lever i detta nuet kan endast rida kali yuga-vågen och hoppas på det bästa.

Peace.
Citera
2024-06-27, 20:32
  #92656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Han kom alltså undan prövning både i svensk domstol angående våldtäkt m.fl. misstänkta sexualbrott, och prövning i amerikansk domstol...

Att Marianne NY skulle komma undan prövning i svensk domstol var väl hela poängen med hennes förhalande.

Som tur är så tappade hovrätten tålamodet med henne och det var inte förrän hovrätten gett henne en rejäl smäll på fingrarna som hon kände sig tvingad att förhöra Assange. Varefter hon insåg att det inte fanns något åtalsdugligt bevis för att något brott hade begåtts och hon var tvungen att lägga ner fallet.
__________________
Senast redigerad av Gugge-B 2024-06-27 kl. 20:44.
Citera
2024-06-27, 21:10
  #92657
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
J-LA lång tråd så jag orkar inte ögna mig igenom allt skräp men var det inte så när det begav sig att det var två kåta feminister som var starstruck först men inte var nöjda efteråt med knullet sedan och började klaga (när det inte passade)?

Har jag uppfattat det fel? Då får jag nog hålla mig till alla konspirationsteorierna om dom här vänsternuckorna ist , att de var tillsatta från högsta ort att reta upp snasen lite på Assange för att sänka honom senare!

Det är korrekt uppfattat. Men du har missat en sak: de funderade inte på att anmäla honom förrän de träffade på och pratade med varandra, och upptäckte att de inte var de superspeciella lovebirds de trodde, utan bara var några att tömma i. Då gick de till polisen. Klassiskt försmådd kvinna-scenario, som bara kunnat bli nåt sånt här genom Sveriges sinnessjuka feminismöverideologi.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
SW var snudd på stalker och att kräva ett test kan ha varit ett sätt att utöva kontroll på ett oetiskt sätt. Eller så var hennes uppdrag (kan inte uteslutas) en honungsfälla som gick ut på att förknippa honom med kladd och smitta och så dra hans namn i smutsen.

En av de definierande egenskaperna för honungsfällor är att de är snygga.
https://www.larepublica.ec/wp-conten...anna-sofia.jpg
I rest my case.
Citera
2024-06-27, 22:25
  #92658
Medlem
Psykonaut-s avatar
Är det uteslutet att han stack hål i kondomen?
Citera
2024-06-28, 01:07
  #92659
Medlem
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Du har mycket att ventilera och jag håller med i mycket, men du sprider bara ut dina åsikter om människor baserat på din världsbild, och framför allt ett inre hat, vilket färgar dina argument och tillåter dig att tro att du kan kringgå fakta eller underlag för påståenden.

Du har inte belägg för något av dina påståenden om vad Assange och Snowden borde berätta för oss för att vara sanna hjältar eller ens vad din måttstock är. Vi i väst fattar redan hur korrupt öst är. Det är självinsikten som saknades och saknas hos befolkningen, och det gör deras läckor än viktigare i historisk kontext.

Det du säger om att de skulle vara mycket mer obskyra om de faktiskt gjorde något av värde för att skada etablissemanget är också bara ett antagande om hur världen borde fungera.

Sanningen är att alla tre led enormt för sina läckor. Ditt påstående att de bara la en tillrättalagd plattform för att enabla makterna att breda ut övervakningssamhället är också taget ur luften. Systemen var redan på plats, och de skulle gå framåt med sina drakoniska metoder oavsett. Nu var det ute i det öppna åtminstone.

Att väst och öst sen samarbetar i det stora hela för att kuva den globala befolkningen, ja där är det många som inte hänger med. Även här håller jag med dig, så jag vet inte riktigt vad du önskar om att hålla öst ansvariga av just mig. Det känns snarare som att du försöker slåss mot väderkvarnar och fiender som du skapat i ditt sinne. Det enda sättet vi i väst kan göra det är att inte bli som det drakoniska öst, vilket det nu är för sent för. Jag var med i FRA-protesterna och har varnat de som lyssnar om vart vi kommer hamna om vi skiter i, trots det är vi här. Världen är som den är.

Visselblåsarna har sitt ansvar, men den generella befolkningen har också ett ansvar. De gjorde sin del och led för det, men världsbefolkningen sket i och lät sig förslavas.

Det är vad det är. Men det ger inget att kalla visselblåsare för disinfo-agenter för att det de gjorde inte var "bra nog" enligt dina måttstockar som är grundligt konspiratoriska. Du har fortfarande inte namngett några sanna hjältar heller.

Om flashback sårar dig så så kanske du borde lämna råtthålet.

Du kanske har rätt att vi förtjänar en eller två kometer, men vi som lever i detta nuet kan endast rida kali yuga-vågen och hoppas på det bästa.

Peace.

Du sitter här i en tråd om Julian Assange där du höjer upp hans hjälte och martyrstatus och kallar just mig för en konspirationsteoretiker (en term samma ettablissemang som fängslade Assange själva hittade på en gång i tiden) bara för att jag inte köper din och andras hjältenarrativ kring just Assange.

Världen är vad den är säger du samtidigt som du vill tro att Assanges lidande gjort någon skillnad. Det har det inte.

Du är för optimistisk över att systemet är inkompetent och lyckas ställa till det för sig självt när det ger dig "visselblåsare" som Manning, Assange och Snowden. Jag tror å andra sidan att det är en utstuderad PSYOP och att allt detta är kontrollerad opposition. För att jag är cynisk och skeptisk in i märgen. Det är där vi skiljs åt. Jag vägrar vara en feg optimist. Det är liksom bara något som känns väldigt konservativt och förstoppat med det. Och jag gillar inte Konservatism och förstoppning.

Alla väljer vi att tro vad vi vill om allt. Låt mig tycka vad jag tycker och lämna det där. Jag låter alla er andra tycka jag är dum i huvudet. Vad finns då kvar att diskutera? Jag orkar inte försöka få andra förstå mig längre utan att bli fulvinklad och vantolkad på vägen och få varenda bokstav jag trycker in söndersliten.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-28 kl. 01:17.
Citera
2024-06-28, 09:30
  #92660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du sitter här i en tråd om Julian Assange där du höjer upp hans hjälte och martyrstatus och kallar just mig för en konspirationsteoretiker (en term samma ettablissemang som fängslade Assange själva hittade på en gång i tiden) bara för att jag inte köper din och andras hjältenarrativ kring just Assange.

Det är inte för att du tror annorlunda, det är för att du inte vill substansiera det du tror på något sätt.


Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Världen är vad den är säger du samtidigt som du vill tro att Assanges lidande gjort någon skillnad. Det har det inte.

Ja, för världen är komplex, och inte svartvit. Det är drag av autism att se allt så pass absolut och svartvit. Jag har varit där själv och är glad att jag insåg mina kategoriska tankefel.

Sen sa jag tvärtom att det förmodligen inte gjorde skillnad (i sin helhet) då världsbefolkningen fortfarande sket i och lät sig förslavas. Det betyder inte att det var en psyop för det. De som höll ögonen öppna gynnades av läckorna i alla fall och jag var en av dom.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du är för optimistisk över att systemet är inkompetent och lyckas ställa till det för sig självt när det ger dig "visselblåsare" som Manning, Assange och Snowden. Jag tror å andra sidan att det är en utstuderad PSYOP och att allt detta är kontrollerad opposition. För att jag är cynisk och skeptisk in i märgen. Det är där vi skiljs åt. Jag vägrar vara en feg optimist. Det är liksom bara något som känns väldigt konservativt och förstoppat med det. Och jag gillar inte Konservatism och förstoppning.

Och igen visar du bara din egna bias. Men det är bra att du erkänner att du tror saker och inte vet saker som du ville ge sken av innan. Hade du något som kunde övertyga om din ståndpunkt så skulle det vara en annan sak. Du är välkommen till din tro, jag håller inte med dig, och är nöjd att stanna där.

Jag anser att det är fegt att vara cynisk också, och visar på att man inte förstår världen, på samma sätt som en obotlig optimist inte gör, och känner inte att jag är särskilt optimistisk.... Världen är vad den är, och man måste acceptera det på gott och ont, även om det leder till kärnvapenkrig och undergång. Det är trots allt konsekvensen av valet som majoritetsbefolkningen valt.

Är det ett optimistiskt perspektiv? Kanske om man är obotligt cynisk. Jag anser det snarare vara ett accepterande över världens tillstånd, vilket är mer hälsosamt för psyket och det egna jaget.

Som sagt:

Ride the Kali Yuga.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Alla väljer vi att tro vad vi vill om allt. Låt mig tycka vad jag tycker och lämna det där. Jag låter alla er andra tycka jag är dum i huvudet. Vad finns då kvar att diskutera? Jag orkar inte försöka få andra förstå mig längre utan att bli fulvinklad och vantolkad på vägen och få varenda bokstav jag trycker in söndersliten.

Jag förstår dig. Det är bara det att du vill att man ska tro som dig för att man förstår vad du säger. Det funkar inte riktigt så, sen varför det är är en annan fråga. Men har du inget att substansiera dina poänger med så har vi inget mer att diskutera. Det är bara din åsikt, och inte ens en välbelagd åsikt då du inte förklarat vad Assange, Snowden och Manning tjänade på sina åratal av inlåsning och livstids landsflykt. Du påstår att det är en psyop. Vad ska vi göra med den informationen om du inte kan belägga det? Det sker många psyops, och false flags och manipulation i världen. Det betyder inte att allt är det.

Peace.
__________________
Senast redigerad av dalavita 2024-06-28 kl. 09:33.
Citera
2024-06-28, 12:39
  #92661
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Är det uteslutet att han stack hål i kondomen?

AA lämnade in en kondom med en reva.

Denna kondom saknade helt DNA från JA.

Bevisförstärkning kallas det i Sverige och är helt tillåtet.
Citera
2024-06-28, 12:59
  #92662
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
AA lämnade in en kondom med en reva.

Denna kondom saknade helt DNA från JA.

Bevisförstärkning kallas det i Sverige och är helt tillåtet.
Jag ser nog två svartsjuka kvinnor snarare än en CIA honey trap. Men jag aldrig heller satt mig in i det speciellt djupt.

"
Citat:
Sjustegsmodell för laglig hämnd
https://annaardin.wordpress.com/2010...-laglig-hamnd/
Citera
2024-06-28, 14:23
  #92663
Medlem
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är inte för att du tror annorlunda, det är för att du inte vill substansiera det du tror på något sätt.

Substansiera det du menar min "bias" är först då.

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Ja, för världen är komplex, och inte svartvit. Det är drag av autism att se allt så pass absolut och svartvit. Jag har varit där själv och är glad att jag insåg mina kategoriska tankefel.

Vad är det ens som är svartvitt och endimensionellt med min världssyn? Den är faktiskt mer komplex och nyanserad än din. Återigen projicerar du.

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Och igen visar du bara din egna bias. Men det är bra att du erkänner att du tror saker och inte vet saker som du ville ge sken av innan. Hade du något som kunde övertyga om din ståndpunkt så skulle det vara en annan sak. Du är välkommen till din tro, jag håller inte med dig, och är nöjd att stanna där.

Och jag håller inte med din ännu mer substanslösa tro på dessa "visselblåsare" du tror vill rädda världen eller något sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag anser att det är fegt att vara cynisk också, och visar på att man inte förstår världen, på samma sätt som en obotlig optimist inte gör, och känner inte att jag är särskilt optimistisk.... Världen är vad den är, och man måste acceptera det på gott och ont, även om det leder till kärnvapenkrig och undergång. Det är trots allt konsekvensen av valet som majoritetsbefolkningen valt.

Jag har ju själv accepterat att mänskligheten är oförbätterlig och förtjänar sitt öde. Hur är det fegt att ta till sig det?

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Är det ett optimistiskt perspektiv? Kanske om man är obotligt cynisk. Jag anser det snarare vara ett accepterande över världens tillstånd, vilket är mer hälsosamt för psyket och det egna jaget.

Det är ett naivt perspektiv. Du sätter fortfarande din tillit till någon sorts martyr som Assange. Jag har ingen tillit kvar för någon människa. Inte ens mig själv. Mänskligheten är förbrukad och obsolet enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag förstår dig. Det är bara det att du vill att man ska tro som dig för att man förstår vad du säger. Det funkar inte riktigt så, sen varför det är är en annan fråga. Men har du inget att substansiera dina poänger med så har vi inget mer att diskutera. Det är bara din åsikt, och inte ens en välbelagd åsikt då du inte förklarat vad Assange, Snowden och Manning tjänade på sina åratal av inlåsning och livstids landsflykt. Du påstår att det är en psyop. Vad ska vi göra med den informationen om du inte kan belägga det?

Det fetade har jag aldrig påstått eller menat. Jag har ju redan hävdat motsatsen till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det sker många psyops, och false flags och manipulation i världen. Det betyder inte att allt är det.

I princip allt på denna nivå tråden rör sig om är det. Det är du som är naiv och optimistisk ifall du inte tror det. Belägg för det skulle jag kunna fylla en hel bokhylla med. Men då blir jag ju bara varnad för off topic till slut ändå.

Sluta prata med mig nu. Jag är less på det här.

Fred.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-28 kl. 14:29.
Citera
2024-06-28, 14:53
  #92664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Och från svenska rättsväsendet via en av advokaterna:



och



https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1264439

Han kom alltså undan prövning både i svensk domstol angående våldtäkt m.fl. misstänkta sexualbrott, och prövning i amerikansk domstol. Det han inte kom undan var angående det mycket grova borgensbrottet, som var så grovt att det enligt domaren låg utanför straffskalan. Detta fick han dock sitta i fängelse för, även om det var ganska rejält lindrat från ursprungligt straffvärde.
Återigen om detta ståmmde. Varför i hela fridens na n genom fördes inte förhöret i London varpå åtalet väcktes. Varför får vi bara idiotiska undanflykter på varför det inte skedde. Faktum är att detta är normalförfarande. Går det att få vettiga svar på den frågan? Hittills har varken Fritz eller någon åklagare gett något som ens liknar ett vettigt svar.
__________________
Senast redigerad av TomP. 2024-06-28 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in