Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Varje gång jag jag är på väg ut ur skithålet flashback för gott så måste ni bara vara så där extra äckliga och slå till med ännu en textremsa som den här. För att ni är besatta utav att få in sista ordet.
Att USA och EU är polisstater med drakonisk övervankning fattade alla med tresiffrig iq redan kring 2001. Assange och Snowden gav det bara en tillrättalagd plattform som egentligen bara enablat en massa annat drakoniskt skit nu. De är låtsas-dissidenter med personlighetskulter. Hade de verkligen gjort något farligt för systemet skulle de vara bra mycket mer obskyra idag.
Och vad är ens min bias? Att jag ursäktar väst på något sätt bara för att jag trycker på det här med att det är NI som kringgår vad öst håller på med? Det är just ERAN bias att jag på något sätt gör det. Jag tycker också DCA-avtalet är vidrigt och sinnessjukt. Men jag är konsekvent. För den här utvecklingen är Kina och Ryssland lika ansvariga för som USA är. För det hela har med den militära högteknologisektorn och dess kontraktörer i både väst och öst att göra. Det kommer Julian Assange och Edward Snowden aldrig berätta för er.
Sen är det självklart aldrig en självklarhet att allt jag säger här stämmer helt och hållet. Jag tenderar ha jävligt fel om mycket. Är det vad du ville höra ifrån mig nu eller? För där har du det. Jag är inget orakel som vet allt och har rätt om allt. Långt ifrån.
Vill du ha min genuina åsikt om världsläget idag nu? För det är att mänskligheten har visat sig oförbätterlig och förtjänar att bli utplånad utav AI vid det här laget. Det är min bias. Mitt förtroende för människor är förbrukat. Jag vill inte att någon av oss ska få vinna. Vi förtjänar alla en komet eller flera.
Agent Smith hade rätt om människor. Hollywood och Wachowski transorna har fel.
Du har mycket att ventilera och jag håller med i mycket, men du sprider bara ut dina åsikter om människor baserat på din världsbild, och framför allt ett inre hat, vilket färgar dina argument och tillåter dig att tro att du kan kringgå fakta eller underlag för påståenden.
Du har inte belägg för något av dina påståenden om vad Assange och Snowden borde berätta för oss för att vara sanna hjältar eller ens vad din måttstock är. Vi i väst fattar redan hur korrupt öst är. Det är självinsikten som saknades och saknas hos befolkningen, och det gör deras läckor än viktigare i historisk kontext.
Det du säger om att de skulle vara mycket mer obskyra om de faktiskt gjorde något av värde för att skada etablissemanget är också bara ett antagande om hur världen borde fungera.
Sanningen är att alla tre led enormt för sina läckor. Ditt påstående att de bara la en tillrättalagd plattform för att enabla makterna att breda ut övervakningssamhället är också taget ur luften. Systemen var redan på plats, och de skulle gå framåt med sina drakoniska metoder oavsett. Nu var det ute i det öppna åtminstone.
Att väst och öst sen samarbetar i det stora hela för att kuva den globala befolkningen, ja där är det många som inte hänger med. Även här håller jag med dig, så jag vet inte riktigt vad du önskar om att hålla öst ansvariga av just mig. Det känns snarare som att du försöker slåss mot väderkvarnar och fiender som du skapat i ditt sinne. Det enda sättet vi i väst kan göra det är att inte bli som det drakoniska öst, vilket det nu är för sent för. Jag var med i FRA-protesterna och har varnat de som lyssnar om vart vi kommer hamna om vi skiter i, trots det är vi här. Världen är som den är.
Visselblåsarna har sitt ansvar, men den generella befolkningen har också ett ansvar. De gjorde sin del och led för det, men världsbefolkningen sket i och lät sig förslavas.
Det är vad det är. Men det ger inget att kalla visselblåsare för disinfo-agenter för att det de gjorde inte var "bra nog" enligt dina måttstockar som är grundligt konspiratoriska. Du har fortfarande inte namngett några sanna hjältar heller.
Om flashback sårar dig så så kanske du borde lämna råtthålet.
Du kanske har rätt att vi förtjänar en eller två kometer, men vi som lever i detta nuet kan endast rida kali yuga-vågen och hoppas på det bästa.
Peace.