Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-28, 16:30
  #40657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag uppfattar det, utifrån att Jocke har hjälp Chrippa med deklarationen, så har Jocke i sin tur väglett Chrippa i hur han ska redovisa sitt.

Sedan om Jocke kommer undan med det och att Chrippa har sitt eget ansvar är en annan sak.

Jag efterfrågade de handlingar eller vittnesmål som bevisar att Jocki har skattefuskat åt Skabbe. Användaren hävdar ju att brottet är bevisat. Det påståendet är ett av hundratals som Pallal anser ska få stå oemotsagda. När grunden till påståendet - bevisen för skattefusket - efterfrågas så anmäler man inläggen istället och tiger still.
Citera
2024-06-28, 17:35
  #40658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jockes mamma lär säkert lida av skuld och skam (det kan vilken förälder som helst göra för mindre), men Jocke har ju inte underlättat genom åratal av uthängningar, vilket säkert har försvårat hennes medverkan till samtal, och inte minst strida för sitt ord öht.
Och alla gillar inte att behandla sitt privata offentligt.

Det finns ju fler perspektiv än ur enbart Jocke.

Hon kan, men vill inte.


Jag tror utan att veta, att om hon hade visat minsta intresse och tagit ansvar mycket tidigare så hade situationen sett annorlunda ut Jocke började prata ut.
Hon väl inte lyft ett finger innan han blev offentlig heller. Så jag tror det enbart har att göra med vissa personlighetsdrag som hon även fört vidare till Kräftan.

Hon kunde åtminstonde dementerat ordentligt det Kräftan började sprida om att Jocke skulle försökt haft ihjäl sina syskon.

Ska bli mycket intressant att se den dokumentären då Jockes pappa är med och även få höra Jacke.

Som sagt, jag tror Kräftan och och mamman kommer få lära upp mycket av det de påstått.
Citera
2024-06-28, 18:11
  #40659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror utan att veta, att om hon hade visat minsta intresse och tagit ansvar mycket tidigare så hade situationen sett annorlunda ut Jocke började prata ut.
Hon väl inte lyft ett finger innan han blev offentlig heller. Så jag tror det enbart har att göra med vissa personlighetsdrag som hon även fört vidare till Kräftan.

Hon kunde åtminstonde dementerat ordentligt det Kräftan började sprida om att Jocke skulle försökt haft ihjäl sina syskon.

Ska bli mycket intressant att se den dokumentären då Jockes pappa är med och även få höra Jacke.

Som sagt, jag tror Kräftan och och mamman kommer få lära upp mycket av det de påstått.
Jag håller med dig!

Det blir mycket intressant att se den dokumentären.

Men vad jag faktiskt ville ha sagt är att det nog inte har underlättat att Jocke har hängt ut henne.

Med det har hon skapat en ny ilska, vilket är onödigt i en sådan infekterad relation.

Jag skriver dessutom inte mina grejer utifrån hat eller att jag vill förgöra någon.

Jag är helt öppen för att förstå.
Citera
2024-06-28, 18:14
  #40660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför inte?
Så kan du direkt ställa följdfrågor och kontra med dina bevis, så kan de visa upp det de har. Ta med dig Pallal också och den andra klicken.
Men jag har ju inga bevis för någonting.
Jag utgår enbart från sådant som läggs ut på sociala medier.

Jag skulle inte vara den bästa att göra en sådan sak.

Jag förstår vad pallal vill säga, och jag läser den skribenten på ett helt annat sätt än vad du gör.

Men så är ju jag väldigt öppen som person också och klarar av att se saker ur flera perspektiv.
Citera
2024-06-28, 18:17
  #40661
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag efterfrågade de handlingar eller vittnesmål som bevisar att Jocki har skattefuskat åt Skabbe. Användaren hävdar ju att brottet är bevisat. Det påståendet är ett av hundratals som Pallal anser ska få stå oemotsagda. När grunden till påståendet - bevisen för skattefusket - efterfrågas så anmäler man inläggen istället och tiger still.
Det finns användare här som påstår att det är säkertställt.

Bara att jag en av hundra inte lägger till OM ETT BROTT ÄR BEGÅNGET så betyder det inte att jag säger att jag säger att ett brott är begånget. Mycket talar för det, men vi vet inte och förtalssekten har bevisligen ljugit om mer än dom talat sanning om, vilket är mycket obehagligt och tyder på att dom är empatistörda i flera led.

Däremot har Jocke begått flera brott om det han säger om Chrippa är sant. Om Jocke talar sanning har dessutom Ekobrottsmyndigheten kontaktat Jocke för att få svar på frågor Chrippas ekonomi i 2023. Vad tror dom att Jocke vet om Chrippas ekonomiska förutsättningar och förehavanden och varför förhörde dom inte Chrippa?
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 18:20.
Citera
2024-06-28, 18:25
  #40662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det finns användare här som påstår det. Bara att jag en av hundra inte lägger till OM ETT BROTT ÄR BEGÅNGET så betyder det inte att jag säger att jag säger att ett brott är begånget.

Däremot har Jocke begått flera brott om det han säger om Chrippa är sant.
Om Jocke talar sanning har dessutom Ekobrottsmyndigheten kontaktat Jocke för att få svar på frågor Chrippas ekonomi i 2023. Vad tror dom att Jocke vet om Chrippas ekonomiska förutsättningar och förehavanden och varför förhörde dom inte Chrippa?

Ok, inga bevis alltså, precis som väntat - du vet helt enkelt inte vad du påstår. Du har ju samma fallenhet för att ljuga som sekten.


Vilka är, förresten, användarna som hävdar att det är bevisat att Jocki hjälpt Skabbes skattefusk...? Förutom du, då. Du förlorar bara i trovärdighet av att hålla på så här.
Citera
2024-06-28, 18:32
  #40663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Är det att förneka bara för att man lyfter något ur flera perspektiv?

Det ena utesluter inte det andra.

Chrippa har absolut inte gjort mer rätt bara för att Jocke gör fel.

Håll isär begreppen och inse att det här är komplext!

Exakt. Håller verkligen med.

Så fort man skriver något om Chrippa ska man svara på något om Jocke i tråden om Chrippa.

Självklart har Jocke gjort fel. Jag är rätt säker på att Jonnas kärlek har satts på prov många gånger.

Men här handlar det om Chrippa och just nu om han misshandlat Linnéa eller inte. Vad var det i sprutan han injicerade i röven framför sitt barn. Och att han ska ta ansvar för sitt omogna sätt att tex hantera skatt osv.

Det är bara så märkligt att så fort Chrippa kritiseras blir nån annan här kränkt och hamnar i försvarsläge direkt. Sekundärkränkt kanske eller inte. Vad vet jag.
Citera
2024-06-28, 18:43
  #40664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag efterfrågade de handlingar eller vittnesmål som bevisar att Jocki har skattefuskat åt Skabbe. Användaren hävdar ju att brottet är bevisat. Det påståendet är ett av hundratals som Pallal anser ska få stå oemotsagda. När grunden till påståendet - bevisen för skattefusket - efterfrågas så anmäler man inläggen istället och tiger still.

Exakt så! Det finns så klart inte bevis för då hade den presenterats utan att det efterfrågades i just det specifika fallet.
Är detta Pallal tjatar om hela tiden det som ska ligga till grund vid ev rättegång så kommer Chrippa inte långt. Det är ju mest bara tjafs, motsägelser och annat utan intresse för åklagare.
Rätten är inte en lekstuga.
Citera
2024-06-28, 18:51
  #40665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt. Håller verkligen med.

Så fort man skriver något om Chrippa ska man svara på något om Jocke i tråden om Chrippa.

Självklart har Jocke gjort fel. Jag är rätt säker på att Jonnas kärlek har satts på prov många gånger.

Men här handlar det om Chrippa och just nu om han misshandlat Linnéa eller inte. Vad var det i sprutan han injicerade i röven framför sitt barn. Och att han ska ta ansvar för sitt omogna sätt att tex hantera skatt osv.

Det är bara så märkligt att så fort Chrippa kritiseras blir nån annan här kränkt och hamnar i försvarsläge direkt. Sekundärkränkt kanske eller inte. Vad vet jag.

I slutändan handlar det om perspektiv och att brödernas olika tillkortakommanden flyter in i varandra.

Det är mycket psykologi vi får använda oss utav för att faktiskt förstå vad som händer.

Jag är personligen intresserad utifrån vad jag själv kommer ifrån.

Jag har också stått inför att hänga ut min historia där flera författare ville vara med.

Men jag va stor nog att avböja med tanke på hur övriga familjen och släkt eventuellt kan få problem.

Jag gick till psykolog istället.
Citera
2024-06-28, 19:05
  #40666
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ok, inga bevis alltså, precis som väntat - du vet helt enkelt inte vad du påstår. Du har ju samma fallenhet för att ljuga som sekten.


Vilka är, förresten, användarna som hävdar att det är bevisat att Jocki hjälpt Skabbes skattefusk...? Förutom du, då. Du förlorar bara i trovärdighet av att hålla på så här.
Där blev det fel. Det finns personer som hävdar att det är klarlagt att Chrippa har begått skattebrott. Så skulle det stå.

Joakims uttalanden om att han deklarerat och att Chrippa inte har skattat alls på flera år finns i video med Anjo om jag inte minns helt fel. En video nära inpå beskyllningen om skattebrott. Att Joakim varit löneutbetalare för Chrippa förr också finns i sms med Ninetone, Jocke skulle ha skattat på pengarna, länk där det står förklarat har jag postat flera gånger tidigare. Stämmer det Jocke säger så betalade han ut Chrippas lön i svarta pengar.

Läckta samtal mellan Chrippa och Joakim ligger relativt oklippta på Liam M’s kanal bland annat. Vad Jocke skattat är enkelt att googla, det är det också med vilka summor dom dömdes att betala till Skatteverket. Det har hänt fler än en gång.

Du kan också se vad som dragits av på företaget som inte har godkänts av Skatteverket. Ekobrott pratade med Joakim i december, ifall han talar sanning.

Du kan fortsätta hävda att jag ljuger, det gör det inte mindre sant för det. Jag har hänvisar allt med källot förut, kolla bakåt bland mina inlägg.
Kanske är detta ett av samtalen där han försöker pressa Chrippa att låta Danjal ”hjälpa” honom att deklarera. Lyssna och se, ifall det är fel får du lyssna vidare på andra videos för att hitta det.
https://youtu.be/WtgT_EggEvs?feature=shared
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-06-28 kl. 19:32.
Citera
2024-06-28, 19:29
  #40667
Medlem
vemsfels avatar
Fan vad tråkigt Linnea såg ut att ha på Gröna Lund. Verkade vilja befinna sig någon annanstans.
Citera
2024-06-28, 21:17
  #40668
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Är säkert mamman.
För Jacke kom ju vissa saker som en chock så dom har nog fått en annan bild av mamman.
Har Jacke sagt de eller har Jocke sagt de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in