• 1
  • 2
2024-06-29, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Utan att då veta exakt vilket inlägg du invänder emot kan jag ge dig ett mer generellt svar. Man får lov att använda hårda ord och invektiv på flashback. Men man måste också hålla sig till topic.
Det här stämmer inte. Användare har tidigare blivit varnade för invektiv trots att inläggen i övrigt har varit on topic. Då har det sagts att invektiven i sig har varit grund för er ytterst godtyckliga regel Trams och off topic, trots att resten av inlägget är on topic. Det finns ingen som helst förklaring i regelverket för vilka invektiv som är trams och off topic så det är helt omöjligt för användarna att veta.

Anser personligen att trams och off topic regeln bör tas bort helt och hållet eftersom den är helt godtycklig och ni mods använder den som gummiparagraf för att ta bort inlägg som ni själva inte gillar.
Citera
2024-06-29, 01:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heimdall.
Det här stämmer inte. Användare har tidigare blivit varnade för invektiv trots att inläggen i övrigt har varit on topic. Då har det sagts att invektiven i sig har varit grund för er ytterst godtyckliga regel Trams och off topic, trots att resten av inlägget är on topic. Det finns ingen som helst förklaring i regelverket för vilka invektiv som är trams och off topic så det är helt omöjligt för användarna att veta.

Anser personligen att trams och off topic regeln bör tas bort helt och hållet eftersom den är helt godtycklig och ni mods använder den som gummiparagraf för att ta bort inlägg som ni själva inte gillar.

Det kan man för all del gärna tycka, men om man tror att lösningen på TS problem är att släppa lös fri trams och offtopic över hela Flashback så har man fel. Den dagen det sker så dör hela forumet inom en vecka enligt mig. Det skulle snabbt bli totalt oläsligt.
Citera
2024-06-29, 01:34
Medlem
Perfekt... tolkar det som att typ 25% personangrepp är helt ok så länge man fyller ut resten genom att citera studier som man tycker stöder ens åsikt. Plus att man får fripass från att få ens personangrepp kommenterade. Är det ungefär rätt uppfattat?
Citera
2024-06-29, 07:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ok då förstår jag hur du resonerar i förhållande till korrektamund0 inlägg. Inget av dem var lysande men det måste vara moderatorns uppgift att uttolka utifrån reglerna.

Ett inlägg kan vara hur dåligt som helt men är det off topic så tar vi bort det - inte annars. Kvaliteten på debatten får ju användarna själva sätta.
Citera
2024-06-30, 09:12
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heimdall.

Du anar inte vilka mängder Trams/OT vi hanterar varje dygn.
En vanlig uppmaning vi får är snarare att bli snäppet hårdare för att behålla läsvärdet i trådarna
Citera
2024-06-30, 16:02
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ett inlägg kan vara hur dåligt som helt men är det off topic så tar vi bort det - inte annars. Kvaliteten på debatten får ju användarna själva sätta.

Menade just i relation till topic, hade inte stört mig på om inlägget hade fått stått kvar, men det är som sagt upp till moderatorn att avgöra.
Citera
2024-07-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Du anar inte vilka mängder Trams/OT vi hanterar varje dygn.
En vanlig uppmaning vi får är snarare att bli snäppet hårdare för att behålla läsvärdet i trådarna

Jag kan stämma in i att vissa diskussioner skulle må bra av att modereras hårdare men jag inser ju att det är en svår balansgång och att det i viss mån beror på ämnet som diskuteras. Nu är detta kanske på gränsen till OT men i alla fall…

Att 0.03 ser ut som den gör kan jag tycka är lite konstigt eftersom något kan vara det ena utan att vara det andra. Ett exempel kan vara att något nyregistrerat ryzztroll dyker in i den stora Ukraina-tråden och för femtioelfte gången skriver om den CIA-ledda statskuppen i Ukraina 2014.

Jag anmäler sådana inlägg för 0.03 när jag ser dem och menar då att det är trams eftersom det är avhandlat så många gånger. Off-topic kan man inte med bästa vilja i världen få det till.

Kanske kunde paragrafen delas i två eller kanske är det bara jag som ser problem där inga problem finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in