Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
444k levererade bilar
Energy storage upp ver 100% p ett kvartal.
Robotaxi eventet runt hrnet...

Hoppas ni inte satt p fr stora bjrnpositioner gubbar...

Snart nrmare 1400 n 14 USD. Vad sger vr hedgefondstjrna?
Citera
2024-07-02, 16:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Snart nrmare 1400 n 14 USD. Vad sger vr hedgefondstjrna?

Men genierna hr p Flashback tyckte ju att hans analys var helt i sin ordning.
Citera
2024-07-02, 16:29
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
444k levererade bilar
Energy storage upp ver 100% p ett kvartal.
Robotaxi eventet runt hrnet...

Hoppas ni inte satt p fr stora bjrnpositioner gubbar...

Helt galet. Men energisektorn vxer ju knappt enligt vissa.
Citera
2024-07-02, 17:45
Medlem
TheGretaResets avatar
Nr en aktie str och stampar p samma stlle som tesla gjort blir det ofta en extrem reaktion (bde upp och ner) nr det lossnar.

Jag undrade p frmidagen om retailers skulle komma in efter grdagens uppgng (men agerade inte). Tesla r trotts allt retailfavoriten nummer 1. Inte s konstigt d de har roligast varor att flja.
Citera
2024-07-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag r mer intresserad av alla som inte har kameror. De som har en ny bil och bryr sig det minsta lilla om bilen kper idag en dashcam. r helt frvnad av att Tesla haft detta i mnga r och jag nnu inte hitta ngon annan bil som har denna typ av inspelning. Finns skert, jag kan inte hlla koll p allt, men de bilar jag kollar p, dr r det ingen annan tillverkare som erbjuder inbyggd dashcam och inte bara det, frn 8 kameror. Det r ju drmscenario i frskringsrenden.

Blir nstan frbannad ver att detta inte r standard p de flesta bilar.
Kanske fr att det knappt r lagligt.
Citera
2024-07-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kanske fr att det knappt r lagligt.

Beror nog p hur det anvnds. Att ha inspelning igng medans man kr r s vitt jag vet helt lagligt. Likas r det lagligt att kpa och installera en dashcam i sin bil som man anvnder vid krning.

Det r vl frst om den anvnds nr bilen str still och lite beroende p var bilen str still som det skulle kunna stlla till det, men inte ndvndigtvis.
Citera
2024-07-03, 15:30
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Fan vad smart du r som genomskdat detta, och s principfast att vlja att inte tjna en hacka genom att kpa dipparna.

40% av mitt innehav r tesla.
Citera
2024-07-03, 15:58
Medlem
Fr se om vi bryter 240 idag, ser ut som ett motstnd. Mot rshgsta frn 2a jan om 248 och sen upp mot 280.

14 x 20 = 280

De kanske kr en split s hedge-Per fr rtt
Citera
2024-07-03, 16:35
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Inte lika roligt fr bjrnarna hr inne just nu. Nu rk den gamla dngan "Tesla r ner30% hittills i r".
Citera
2024-07-03, 16:59
Medlem
Citat:
Inte lika roligt fr bjrnarna hr inne just nu. Nu rk den gamla dngan "Tesla r ner30% hittills i r".

Bjrnflocken hade ett trkigt mte med en CyberTruck

Vid nsta nedgng dyker de nog upp igen med lyckade efterhands-shorts
Citera
2024-07-03, 17:18
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ja nu r den bara ner 7%. Fortfarande en vrdels investering 😁 Eftersom att mina shorts r ca 0.01% av min portflj pverkar det i stort sett inget. r ordentligt med plus idag och har gjort mycket mer pengar n dig i r (och troligtvis alla andra r med) 🤑🤑🤑
Citera
2024-07-03, 17:23
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ja nu r den bara ner 7%. Fortfarande en vrdels investering 😁 Eftersom att mina shorts r ca 0.01% av min portflj pverkar det i stort sett inget. r ordentligt med plus idag och har gjort mycket mer pengar n dig i r (och troligtvis alla andra r med) 🤑🤑🤑

Du har noll koll p hur mycket pengar jag har gjort i r och jag tror du skall pipa ganska tyst med tanke p ditt lilla men ack s misslyckade track record.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in