Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Btw, undrar om inte Tesla tjnat mer pengar p slja FSD n vad waymo dragit in av sina customers.

There's a sucker born every minute.
Citera
2024-07-01, 21:33
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Kulten r bra tt d fr att kunna handla upp aktien

100m aktier x $210 = $21B

Erknn att du r lite bitter Sjlv har jag shortat Hemnet som gtt upp 10% nr det borde rasat 50%.

Kulten r bara ett verktyg fr hype. S lnge Elmo r skyldig pengar till rtt mnniskor s kmr aktien aldrig dyka till en korrekt niv.

Klart jag r bitter, men inte fr att jag vann och frlorade 40-50k p nn vecka. Utan fr att just Tesla r ett snt absurt exempel p att allt handlar om hur mycket pengar som backar ett fretag och mindre om produkten/fretaget.
Citera
2024-07-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Kulten r bara ett verktyg fr hype. S lnge Elmo r skyldig pengar till rtt mnniskor s kmr aktien aldrig dyka till en korrekt niv.

Klart jag r bitter, men inte fr att jag vann och frlorade 40-50k p nn vecka. Utan fr att just Tesla r ett snt absurt exempel p att allt handlar om hur mycket pengar som backar ett fretag och mindre om produkten/fretaget.

Vet inte vad det r fr konspirationsteorier du babblar om nu s ta det i rtt forum istllet.

Tesla r p nuvarande nyckeltal ngot hgt vrderat men bara inom bilsektorn finns det flera fretag med enbart frluster, smre produkter och utan framtid. Ser du till hela brsen r det proppfullt med bolag som enbart r frhoppningar. Tesla sticker verkligen inte ut sett till ngot annat n brsvrdet men de har bde hg omsttning och hyfsad lnsamhet s vad r det du gnller om egentligen?
Citera
2024-07-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben

Det r lite 1+1 = 2 ver det hela. Det r extremt simpelt att se att Tesla leder d deras teknik redan ger bttre overall resultat och kommer fungera i hela vrlden.

Jaha? r de bttre s borde de inte vara ngot problem alls att ta ut fraren ur bilen. Det r ju det Waymo mfl gjort och tesla har ju bttre overall resultat redan.

Fram tills det hnder s lter du exakt lika som varenda bull ltit i r. Kommer fungera i hela vrlden
Citera
2024-07-01, 22:23
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du fr nog definiera leder d. Waymo har ju tagit ur fraren i flertal stder och tar betalt fr turer nu. Ngot Tesla varken kan eller har gjort i en enda liten by i hela vrlden. Men tesla satsar ju p en produkt som ska fungera verallt vilket i snart ett decennium har varit typ klart. Svrt att stta det i siffror imo

Om du vill att definitionen skall gras utifrn hur mycket respektive fretag kapitaliserar p tekniken s fr du grna pminna mig om hur mycket vinst Waymo gr per r.

Jag skulle vilja sga att Tesla leder oavsett definition. LG ledde inte p smartphone marknaden bara fr att de slppte sin Prada innan Apple slppte sin iPhone. Den som leder r den som har en bttre teknik och r nrmast att kunna etablera sig p en marknad.
Citera
2024-07-01, 22:25
Medlem
raskenss avatar
Hur kommer det sig att kursen gr upp nu? Det finns vl inga saker Musk har lanserat nyligen, bilproduktionen visar inte s muntra siffror

https://www.nyteknik.se/elbilar/nya-...t-vaxa/4273893
Citera
2024-07-01, 22:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Fan vad smart du r som genomskdat detta, och s principfast att vlja att inte tjna en hacka genom att kpa dipparna.
Citera
2024-07-01, 23:00
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Om vi bortser frn den lilla lilla chansen att aktien helt magiskt kommer vara vrd 2000 om 5 r. Den r ju ner 409 och vi ser ingen anledning till att den inte fortstter ner. Oavsett om du tycker att bjrnarna r retards eller inte s har de ju rtt.

Ingen anledning alls, inte ens den du just drog ut ur rven?
Citera
2024-07-02, 06:16
Medlem
Citat:
Jaha? r de bttre s borde de inte vara ngot problem alls att ta ut fraren ur bilen. Det r ju det Waymo mfl gjort och tesla har ju bttre overall resultat redan.

Fram tills det hnder s lter du exakt lika som varenda bull ltit i r. Kommer fungera i hela vrlden

Du vet vl att Waymo bara har fraren ute ur bilen fysiskt, men att dom trots allt har en frare som kan ta ver krandet av bilen nr bilen krnglar?

Bara ville skerstlla att du visste detta, d din pong krymper en aning med det.
Citera
2024-07-02, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Du vet vl att Waymo bara har fraren ute ur bilen fysiskt, men att dom trots allt har en frare som kan ta ver krandet av bilen nr bilen krnglar?

Bara ville skerstlla att du visste detta, d din pong krymper en aning med det.

Ja, det r allmnt knt och idiotiskt att inte ha den featuren oavsett om ngot gr fel en gng i veckan eller en gng var femte r
Citera
2024-07-02, 08:48
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ja, det r allmnt knt och idiotiskt att inte ha den featuren oavsett om ngot gr fel en gng i veckan eller en gng var femte r

Nu r vi dr igen och famlar med villfarelsen att vara smartare n hela Tesla, trots att de utvecklat en teknik som du inte ens frstod var bttre n alla andra frrn det var totalt uppenbart.

Vad brukar hnda nr en mnniska inte r kapabel att framfra ett fordon lngre pga ofrutsedda omstndigheter?
Citera
2024-07-02, 15:16
Medlem
gladihattens avatar
444k levererade bilar
Energy storage upp ver 100% p ett kvartal.
Robotaxi eventet runt hrnet...

Hoppas ni inte satt p fr stora bjrnpositioner gubbar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in