Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
Jag frstr. Du vill att jag ska kolla i min spkula exakt hur mnga robottaxis det ska finnas de kommande ren s att vi kan rkna exakt hur mycket Tesla kommer tjna. Om jag inte har en sdan analys s har jag noll koll och jag spekulerar bara. Got it.
I mitt frra inlgg s frklarade jag att i slutet av detta ret finns det ca 8 miljoner Teslor p vgarna. Om vi antar att Tesla bara sljer 2 miljoner bilar 2025 s r vi uppe i 10 miljoner bilar d. 2026 har de en kapacitet p 3 miljoner bilar per r med nuvarande fabriker enligt Tesla, s 13 miljoner. Ska jag fortstta?
Haha nej inte spkula, men som du beskriver nedan s kandu ju p ett rimligt vis komma fram till ett vrde p Tesla om tex 10r. Index brukar dubblas vart 10nde r s dagens vrde borde vara hlften av det du kommer fram till och d har du ju en riktkurs p dagens vrde.
r dagens pris under det vrdet r det ett kp r det ver r det en slj. Allt jag har sagt, om och om igen, r att om du inte har en riktkurs s har du inte gjort en fullstndig analys av bolaget och enligt mig s tyder det p att du spekulerar. MR mongo har ingen sn riktkurs. Har du det? I s fall tycker jag inte du spekulerar utan investerar, vilket gr dig nnu mer fantastiskt n vad jag trodde om dig innan.
Jag argumenterar allts inte emot Tesla i dessa inlgg, fr enligt mig, utan dessa riktkurser finns det ju inget att argumentera emot.
S ingen spkula, utan gissningar baserat p siffror och inte p tro eller Elon sa detta!
Frstr vi varandra?