Citat:
"Han krde dligt den dagen. Var han bakfull (full) den dagen. Hr pratar han med sin fru just innan olyckan skedde." etc
Tesla kan komma att anvnda detta mot fraren om en olycka skett.
Bara att Tesla har rtt att spara video utifrn och ven inifrn kupn r ett gott skl att inte kpa Tesla. Den informationen kan komma att anvndas mot fraren vid en olycka samt ven spionera p andra fretag. Jobbar man inom hi-tech, all annan business, militr, regering ... och diskuterar jobbet skall man absolut inte ha Tesla.
Det r vl mest folk som jobbar med stdning och andra trivialiteter som borde kra Tesla.
Du kan ha ngon motsttning med vanliga myndigheter som A-kassa, skatteverket eller arbetsgivaren. Alla mnniskor har information de inte vill ha spridd. Systemet kan scanna dig fr att leta efter svagheter fr att utnyttja vid behov. Ingen borde egentligen kra Tesla. "Hela familjen hr upp nu. Vi fr inte diskutera min senaste deklaration i bilen." 😁 Reseavdragen gr ju direkt att kolla efter var bilen krt. "Det dr ser verkligen inte ut som hans fru och vad gr de nu ..."
Att tro att Tesla inte skulle ha tillrckligt med diskar fr att spara detta r naivt. Massvervakning r p stark frammarsch. Bara att lyssna p Snowden.
Tesla kan komma att anvnda detta mot fraren om en olycka skett.
Bara att Tesla har rtt att spara video utifrn och ven inifrn kupn r ett gott skl att inte kpa Tesla. Den informationen kan komma att anvndas mot fraren vid en olycka samt ven spionera p andra fretag. Jobbar man inom hi-tech, all annan business, militr, regering ... och diskuterar jobbet skall man absolut inte ha Tesla.
Det r vl mest folk som jobbar med stdning och andra trivialiteter som borde kra Tesla.
Du kan ha ngon motsttning med vanliga myndigheter som A-kassa, skatteverket eller arbetsgivaren. Alla mnniskor har information de inte vill ha spridd. Systemet kan scanna dig fr att leta efter svagheter fr att utnyttja vid behov. Ingen borde egentligen kra Tesla. "Hela familjen hr upp nu. Vi fr inte diskutera min senaste deklaration i bilen." 😁 Reseavdragen gr ju direkt att kolla efter var bilen krt. "Det dr ser verkligen inte ut som hans fru och vad gr de nu ..."
Att tro att Tesla inte skulle ha tillrckligt med diskar fr att spara detta r naivt. Massvervakning r p stark frammarsch. Bara att lyssna p Snowden.
Elon r fga intresserad av att spara massa data i ondan. Bilen r byggd fr att vara s sker och bra som mjligt. Den sparar data runt sentry mode och olyckor osv men det krver att du sjlv har jag fr mig pluggar in egen disk eller thumb drive i Teslan. Tror inte du kan aktivera sentry mode och dashcam vervakningen om du sjlv inte fixar storage till bilen. S att du tror att Tesla lagrar massvis med data och skickar allt till Teslas datacenter fr massvervakning r extremt. Finns ven folk som sniffat all trafik som gtt frn sin Tesla och inspekterat alla paket osv och det finns inga dumheter eller vervakning som fljer med i paketen.
Kan tesla koppla upp sig och titta om bilen anvnt FSD eller Autopilot vid ett tillflle eller se alla aktivitetshndelser frn bilens s kallade "black box" funktionalitet? Ja det frvntar man sig nog.