Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-30, 12:10
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Han krde dligt den dagen. Var han bakfull (full) den dagen. Hr pratar han med sin fru just innan olyckan skedde." etc

Tesla kan komma att anvnda detta mot fraren om en olycka skett.

Bara att Tesla har rtt att spara video utifrn och ven inifrn kupn r ett gott skl att inte kpa Tesla. Den informationen kan komma att anvndas mot fraren vid en olycka samt ven spionera p andra fretag. Jobbar man inom hi-tech, all annan business, militr, regering ... och diskuterar jobbet skall man absolut inte ha Tesla.

Det r vl mest folk som jobbar med stdning och andra trivialiteter som borde kra Tesla.

Du kan ha ngon motsttning med vanliga myndigheter som A-kassa, skatteverket eller arbetsgivaren. Alla mnniskor har information de inte vill ha spridd. Systemet kan scanna dig fr att leta efter svagheter fr att utnyttja vid behov. Ingen borde egentligen kra Tesla. "Hela familjen hr upp nu. Vi fr inte diskutera min senaste deklaration i bilen." 😁 Reseavdragen gr ju direkt att kolla efter var bilen krt. "Det dr ser verkligen inte ut som hans fru och vad gr de nu ..."

Att tro att Tesla inte skulle ha tillrckligt med diskar fr att spara detta r naivt. Massvervakning r p stark frammarsch. Bara att lyssna p Snowden.

Elon r fga intresserad av att spara massa data i ondan. Bilen r byggd fr att vara s sker och bra som mjligt. Den sparar data runt sentry mode och olyckor osv men det krver att du sjlv har jag fr mig pluggar in egen disk eller thumb drive i Teslan. Tror inte du kan aktivera sentry mode och dashcam vervakningen om du sjlv inte fixar storage till bilen. S att du tror att Tesla lagrar massvis med data och skickar allt till Teslas datacenter fr massvervakning r extremt. Finns ven folk som sniffat all trafik som gtt frn sin Tesla och inspekterat alla paket osv och det finns inga dumheter eller vervakning som fljer med i paketen.

Kan tesla koppla upp sig och titta om bilen anvnt FSD eller Autopilot vid ett tillflle eller se alla aktivitetshndelser frn bilens s kallade "black box" funktionalitet? Ja det frvntar man sig nog.
Citera
2024-06-30, 12:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Elon r fga intresserad av att spara massa data i ondan. Bilen r byggd fr att vara s sker och bra som mjligt. Den sparar data runt sentry mode och olyckor osv men det krver att du sjlv har jag fr mig pluggar in egen disk eller thumb drive i Teslan. Tror inte du kan aktivera sentry mode och dashcam vervakningen om du sjlv inte fixar storage till bilen. S att du tror att Tesla lagrar massvis med data och skickar allt till Teslas datacenter fr massvervakning r extremt. Finns ven folk som sniffat all trafik som gtt frn sin Tesla och inspekterat alla paket osv och det finns inga dumheter eller vervakning som fljer med i paketen.

Kan tesla koppla upp sig och titta om bilen anvnt FSD eller Autopilot vid ett tillflle eller se alla aktivitetshndelser frn bilens s kallade "black box" funktionalitet? Ja det frvntar man sig nog.
Ingen vet ju vad Tesla gr med data. Jag skulle inte lita p vad jag tror att "Elon r intresserad av" eller rykten om vad folk som pstr sig ha hackat Tesla sger. Jag tror mnga Youtubers jobbar fr Tesla. Jag skulle inte ha en bil som kan spela in ljud och bild frn kupn och omgivningen.

Det sparas inte bara i bilen utan data skickas via Internet till Texas.

(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)

Senast redigerad av wwr 2024-06-30 kl. 12:50.
Citera
2024-06-30, 12:56
Medlem
wwrs avatar
Hr r en gare som upptckt att bilen sjlv slagit p "data sharing" utan att frga, nr han aktiverat sjlvkrning.

Det var i samband med skandalen hur Teslaanstllda hade cirkulerat privata bilder frn garna i sitt forum. Ngon hade upptrtt naken etc.

https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/s/USLoadkES3

Jag skulle inte ha en bil som kan spela in ljud och bild i kupn och runt bilen och skicka till Tesla. Den som hanterar knsliga data eller vill ha sitt privatliv ifred skall definitivt inte ha en Tesla. Idag vore det naivt att tro att ens telefon och mail inte r vervakad. Samma gller Teslornas kameror.

Det kan s ltt "bli fel" i dagens samhlle som snabbt gr mot massvervakning. Inte mnga ifrgastter det Snowden rapporterade.
Senast redigerad av wwr 2024-06-30 kl. 13:10.
Citera
2024-06-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ingen vet ju vad Tesla gr med data. Jag skulle inte lita p vad jag tror att "Elon r intresserad av" eller rykten om vad folk som pstr sig ha hackat Tesla sger. Jag tror mnga Youtubers jobbar fr Tesla. Jag skulle inte ha en bil som kan spela in ljud och bild frn kupn och omgivningen.

Det sparas inte bara i bilen utan data skickas via Internet till Texas.

Jag r mer intresserad av alla som inte har kameror. De som har en ny bil och bryr sig det minsta lilla om bilen kper idag en dashcam. r helt frvnad av att Tesla haft detta i mnga r och jag nnu inte hitta ngon annan bil som har denna typ av inspelning. Finns skert, jag kan inte hlla koll p allt, men de bilar jag kollar p, dr r det ingen annan tillverkare som erbjuder inbyggd dashcam och inte bara det, frn 8 kameror. Det r ju drmscenario i frskringsrenden.

Blir nstan frbannad ver att detta inte r standard p de flesta bilar.
Citera
2024-07-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Det gr ju tydligt att du inte vet var du pratar om.

Tesla har ju faktiskt testare som testar mjukvaran innan gemene man fr tillgng till det.

Ja, frst internt sen fr beta testare men dessa cykler handlar ju om enstaka mnader. Och har du fljt utvecklingen senaste 6 ren s br man vara ganska hjrntvttad fr att tro att de internt kr ngot som r lvl 5 kapabelt
Citera
2024-07-01, 13:24
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja, frst internt sen fr beta testare men dessa cykler handlar ju om enstaka mnader. Och har du fljt utvecklingen senaste 6 ren s br man vara ganska hjrntvttad fr att tro att de internt kr ngot som r lvl 5 kapabelt

Lika hjrntvttat som de som trodde att Waymo ledde utvecklingen med sjlvkrande bilar?
Citera
2024-07-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9

Vi fr se framgent men jag r avvaktande atm.

Det fr du nog vara njd med att du var idag
Citera
2024-07-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Lika hjrntvttat som de som trodde att Waymo ledde utvecklingen med sjlvkrande bilar?

Du fr nog definiera leder d. Waymo har ju tagit ur fraren i flertal stder och tar betalt fr turer nu. Ngot Tesla varken kan eller har gjort i en enda liten by i hela vrlden. Men tesla satsar ju p en produkt som ska fungera verallt vilket i snart ett decennium har varit typ klart. Svrt att stta det i siffror imo
Citera
2024-07-01, 19:01
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det fr du nog vara njd med att du var idag

: )

Elmos kult kper vad som helst.

"Vi slde bilar med 0% rnta dr vi betalade mellanskillnaden fr att f upp siffrorna till en drglig niv. Vi gick back s in i helvete per bild sld men vi gjorde det fr klimatet. Vi mste gra allt fr Jorden innan vi flyttat till Mars".

Stende ovationer, aktien upp 300%.
Senast redigerad av The-9 2024-07-01 kl. 19:05.
Citera
2024-07-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
: )

Elmos kult kper vad som helst.

"Vi slde bilar med 0% rnta dr vi betalade mellanskillnaden fr att f upp siffrorna till en drglig niv. Vi gick back s in i helvete per bild sld men vi gjorde det fr klimatet. Vi mste gra allt fr Jorden innan vi flyttat till Mars".

Stende ovationer, aktien upp 300%.

Kulten r bra tt d fr att kunna handla upp aktien

100m aktier x $210 = $21B

Erknn att du r lite bitter Sjlv har jag shortat Hemnet som gtt upp 10% nr det borde rasat 50%.
Citera
2024-07-01, 19:16
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du fr nog definiera leder d. Waymo har ju tagit ur fraren i flertal stder och tar betalt fr turer nu. Ngot Tesla varken kan eller har gjort i en enda liten by i hela vrlden. Men tesla satsar ju p en produkt som ska fungera verallt vilket i snart ett decennium har varit typ klart. Svrt att stta det i siffror imo

Alla som har gon ser ju att Tesla leder ifall man tittar p lite random videos av Teslas fsd vs konkurrenternas.

Det r lite 1+1 = 2 ver det hela. Det r extremt simpelt att se att Tesla leder d deras teknik redan ger bttre overall resultat och kommer fungera i hela vrlden. Hela grundstenen som Elon skapar i Tesla p FSD r s extremt tydligt ledande.

Sedan kommer folk och frsker hata och sprida FUD om att Tesla inte leder och det finns mercedes med hgre lvl samt waymo med hgre lvl och tjnar pengar p det osv. Strtljligt som farsan Baloo skulle sga.

Btw, undrar om inte Tesla tjnat mer pengar p slja FSD n vad waymo dragit in av sina customers. Tesla gr dessutom med vinst per varje bil till skillnad frn Waymo som frvisso inte sljer sina bilar men satan vad varje bil utver R&D kostar att tillverka och f road worthy.
Senast redigerad av libben 2024-07-01 kl. 19:21.
Citera
2024-07-01, 20:08
Medlem
Snart 14 dollar nu!

Tvhundra-14
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in